Barnefar får ikke bli med på oul..

Åja, beklager. Da blandet jeg.
Leste jordmor og tenkte feil.
Men da jeg var på samtale på Ahus for å få KS, så var jeg der i uke 32 tror jeg. Og fikk beskjed om at jeg ble henvist dit alt for sent..
Jeg fikk ks altså, de bare mente det var for sent å prøve å prate meg ut av det.. :confused:
Så rart! Når mente de at man skulle ha da?

Uff, jeg synes også det er trasig at far ikke får være med :(

Noen som har vært eller skal på oul på St.Olavs og vet hvordan det er der nå? Der står det også på hjemmesiden at partner ikke får være med, mens det står man kan ha med ledsager i brevet. Sist jeg sjekket, var ikke hjemmesiden oppdatert siden juni.

Uff, jeg synes også det er trasig at far ikke får være med :(

Noen som har vært eller skal på oul på St.Olavs og vet hvordan det er der nå? Der står det også på hjemmesiden at partner ikke får være med, mens det står man kan ha med ledsager i brevet. Sist jeg sjekket, var ikke hjemmesiden oppdatert siden juni.
Var på TUL for 14dager siden, partner fikk ikke være med inn på sykehuset engang :sad010

Var på TUL for 14dager siden, partner fikk ikke være med inn på sykehuset engang :sad010
Ååh neei :( Så kjipt!

Her jobber pappaen på St.Olavs og er der hver eneste dag, så er litt rart at han plutselig skal bli nektet adgang når vi skal på oul... sukk. Kanskje han kan låse seg inn på sin avdeling og møte meg på kvinne-barn, hehe ;)

Ååh neei :( Så kjipt!

Her jobber pappaen på St.Olavs og er der hver eneste dag, så er litt rart at han plutselig skal bli nektet adgang når vi skal på oul... sukk. Kanskje han kan låse seg inn på sin avdeling og møte meg på kvinne-barn, hehe ;)
Ja, det er jo lov å prøve seg ;)

Æsj, jeg hadde håpet det var mulig nå :arghh: Har fått beskjed om at jeg har et høyrisikosvangerskap grunnet tvillinger med delt morkake, har så utrolig lite lyst til å dra inn og få eventuelle dårlige nyheter alene.. Ikke at jeg regner med det, man må jo håpe at alt er like bra i uke 13 som i uke 10, men man vet jo aldri.

Er det noen av dere som har ringt og hørt med St. Olavs på forhånd?

Æsj, jeg hadde håpet det var mulig nå :arghh: Har fått beskjed om at jeg har et høyrisikosvangerskap grunnet tvillinger med delt morkake, har så utrolig lite lyst til å dra inn og få eventuelle dårlige nyheter alene.. Ikke at jeg regner med det, man må jo håpe at alt er like bra i uke 13 som i uke 10, men man vet jo aldri.

Er det noen av dere som har ringt og hørt med St. Olavs på forhånd?

Ring å hør med de, forklar situasjonen. Forhåpentligvis kan de være litt runde i kantene.

Noen som har vært på Ahus i det siste?
Har fått innkalling, men står ingenting om at partner ikke kan være med der..

Er det forskjellig praksis fra sykehus til sykehus? Skal selv på ahus, og der står det i brevet at jeg kan ha med en ledsager (men helst ikke ha med barn)..
Jeg fikk beskjed om at barnefar kan ikke være med uansett..

Var på ul på ahus i går. Fikk ha med ledsager. Spurte om infoen på nettsiden, men de sa at denne ikke stemmer og at er veldig dårlig oppdatering. Fikk beskjed om å ringe dit før hver time, da dette kan endres fra dag til dag.
Er det sant??? Ringte du før timen?? Hva sa du i tlf?

Hva er årsaken til at det er forskjellige retningslinjer for forskjellige sykehus tro?:confused004

Kjenner jeg stusser på hva som er argumentasjonen bak disse retningslinjene... På St.olavs får en pasient i dagkirurgi (inn og ut samme dagen) ha besøk de få timene vedkommende ligger på sykehuset. Men pappaer får ikke lov til å være med den halvtimen en ultralyd varer?
I tillegg får ikke pappaen være med før aktiv fødsel, men kan henge på sykehuset både ett og to døgn etter fødsel (som jo er bra, men hvorfor er han mer smittefarlig det halve døgnet før aktiv fødsel starter?)

Kjenner jeg stusser på hva som er argumentasjonen bak disse retningslinjene... På St.olavs får en pasient i dagkirurgi (inn og ut samme dagen) ha besøk de få timene vedkommende ligger på sykehuset. Men pappaer får ikke lov til å være med den halvtimen en ultralyd varer?
I tillegg får ikke pappaen være med før aktiv fødsel, men kan henge på sykehuset både ett og to døgn etter fødsel (som jo er bra, men hvorfor er han mer smittefarlig det halve døgnet før aktiv fødsel starter?)

eller hvorfor kan barnefar følge meg inn på sykehuset og vente i glassgangen men ikke bli med inn på kontoret? Men vi kan sitte på fly og kollektivt i klynger. Jeg mener de helt fint kunne klart å ha med barnefar og opprettholde gode smittevernrutiner. jeg kommer til å ringe dagen før å spørre, og argumentere. Så får vi se hva de sier.

Jeg sendte mail til Ahus. De var så bestemte på at nei det er ikke snakk om å ha med barnefar. Fikk beskjed om at kan stå utenfor i glassgata men ikke komme inn!!!! Åhh blir så innmari lei meg. Er sååååå trist. Han kommer hele veien inn men må stoppe rett før poliklinikken :( :(

Jeg sendte mail til Ahus. De var så bestemte på at nei det er ikke snakk om å ha med barnefar. Fikk beskjed om at kan stå utenfor i glassgata men ikke komme inn!!!! Åhh blir så innmari lei meg. Er sååååå trist. Han kommer hele veien inn men må stoppe rett før poliklinikken :( :(
Hnng, kjenner jeg blir irritert på dine vegne! Vi er i alle fall mange i samme båt :Heartred

Back
Topp