• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Barnas ynglingsmat

Begge elsker laks.
Andre favoritter er pannekaker, spagetti og pølser.

Her har toåringen spist alt så lenge hun har fått lov. Det har vært perioder der alt ikke har vært like populært, men supper er alltid like populært!

Lapskaus og fiskepinner på yngste
Pølse og hamburger på eldste

Ellers er vell høyest hos begge taco

Min liker bare fiskeboller i hvit saus. Er 13 mnd. Middagsmåltidet er vanskelig... :/
Ja, det er det! Man vil jo så gjerne få i dem varm mat. Men fiskeboller er jo greit, da. :-)

Min på 3,5 vil ikke ha middag :( spiser litt, men han vil heller har frukost sier han. Er vel bare ikke alle som er så glad i varm mat? Håper virkelig han snur snart, så vi kan kose oss sammen rundt middagsbordet uten at det blir noe tull!
Så kjedelig! Det er jo sånn vesla er og, egentlig, hun vil ha brødskiver til middag. Vi gir ikke det da, lager alltid middag, så spiser hun det hun har lyst på, men det er ikke mye... Jeg blir så glad når jeg finner på ting hun vil ha, sånn som jordskokksuppa i går, så jeg får bare fortsette og prøve. Lykke til med middagen deres og! :-)

Min 3 åring er også veeeeeldig kjip på middag. Absolutt favoritt er stekt kylling med ris, salat og bernaise. Da spiser han som en hest. Han er også veldig glad i pannekaker og spiser greit av fiskepinner og kjøttboller.

Hun på 4.5 vil helst ha brødskiver. Men ting begge spiser her er potetmos, ris, poteter, kylling ( helst helgrillet), laks, svinekjøtt, mais, gulrot, fiskegrateng, grøt, pitabrød, pølser, pizza, taco /tortilla

Min på 3,5 vil ikke ha middag :( spiser litt, men han vil heller har frukost sier han. Er vel bare ikke alle som er så glad i varm mat? Håper virkelig han snur snart, så vi kan kose oss sammen rundt middagsbordet uten at det blir noe tull!

jeg kan godt stå over middagen selv jeg :P men ungene elsker alt heldigvis :)

Oldemors kyllingvinger er veldig poppis hos Mini på 10 mnd. De er sprø utenpå og saftige inni og med godt (usaltet) krydder. Ellers går hummus med masse hvitløk og litt rømme til, koteletter med grønnsaker til (tomat er veldig nam), fisk og søtpotetchips eller andre stekte grønnsaker ned på høykant :)
Han spiser jo alt, men dette er ekstra godt, merker jeg.

Last edited:
Gratinert torsk eller taco er favorittene for tiden, det endrer seg hele stadig vekk.

Back
Topp