barn og etternavn

Her har vår sønn mitt navn som mellomnavn og farens etternavn, samme vil det bli med vår neste sønn. Fordi etternavnet er litt sjeldent. Men jeg har litt lyst at om jeg får en datter, så vil jeg at mitt navn skal føres videre, da hun blir sikkert gift en dag og tar et annet navn osv uansett, så er hvertfall mitt navn med videre på en måte. Ble litt dumt forklart, men håper dere skjønner:P

Barna tar jo ofte farens navn uansett, så da spiller det ingen rolle om vår datter tar mitt:) Men dette var noe jeg begynte å tenke på når jeg så tråden, så er ikke så gjennomtenkt, eller diskutert på hjemmebane:P

Jeg har en litt annen vri =) Jenta mi har faren sitt etternavn, men som mellom navn har hun mitt navn med datter bak! (......datter)  Og det kommer alle barna mine til å ha. Er litt fan av gamle tradisjoner med noe nytt =)

mitt

Vi er gifte, og jeg har mannens etternavn og min mors pikenavn som mellomnavn, så det samme har barna. Siden jeg bare hadde et kjedelig sen-navn droppet jeg det.

De har mannens etternavn. Og når jeg en gang får somlet meg til det, så skal jeg skifte til mannens navn...

Jeg har pappas etternavn og mannen min sitt etternavn. Pikenavnet mitt er relativt kort og mannens litt lengre. Våre barn får derfor mitt etternavn og pappans etternavn.

Han har mitt mellomnavn og farens etternavn. På sikt blir vi alle hetende det samme - vi er gift, men har ikke kommet så langt at jeg har endret navn ennå.

Begges.
Navnet mitt er sjeldent og jeg ville at ungene skulle ha det. Samme ville samboern med sitt navn, så da ble det begge etternavna :) Hadde han syntes det hvert greit med bare mitt, hadde det blitt mitt.

Gubbens, siden vi har nesten like etternavn sm er lange ville det blitt teit med begge! Bare EN på slutten som skiller etternavnene våre!

begge sitt

Kun pappaen sitt... 

Hun har mitt-pappans (med bindestrek)... vurderer å bytte til dette selv, slik at jeg har samme etternavn som barna... 

Grunnen til at hun har fått med bindestrek er for at jeg ville at hun skulle ha begges, og at begge etternavna skulle brukes - og da var bindestrek eneste alternativ...

kun pappa'n sitt navn - akkurat osm meg... kutta ut navnet mitt når vi gifta oss..

Kun pappaens etternavn og jeg angrer meg grønn.
Når vi reiste til London når tuppa var 7 mnd fikk jeg spørsmål i passkontrollen hvem sitt barn det var. Netse gang anbefalte hun meg å ha med kopi av fødselsattesten både for min egen sikkerthet og for at det skulle bli enklere for dem.

ALDRI tenkt over at jeg kunne komme til å havne oppi en slik situasjon. Så planen er å putte på et av mine også. Etter som jeg ikke kommer til å ta hans navn hvis vi skulle gifte oss en gang.

Barna våre har bare pappan sitt etternavn, men jeg har byttet slik at jeg har både Sambo`s etternavn og mitt eget <3 Litt pga at sambo sitt er det veldig få som har mens mitt har 1000000 :P

Min eldste har mitt etternavn, og far sitt som mellomnavn. Den yngste har mitt som mellomnavn og far sitt som etternavn. Mange som reagerer på at vi har gjort det på denne måten, men vi klarte ikkje heilt å bli einige... Eg kjem ikkje til å bytte navn om vi blir gift, og syns ikkje det er sjølvsagt at far sitt navn på død og liv må vere ungane sitt. Og famile er vi uavhengig av navn :)

Her kommer hun til å få ett dobbelt navn, og begge etternavnene. 
Jeg har ett "langt" etternavn, og han har ett på 4 bokstaver.

Ingne av oss ville "vike" på etternavnene våre så da måtte vi bare ta dobbelt da...

Ser også at søstra hans som er gift, har beholdt sitt navn og tatt hans, og demmes datter har også 2 fornavn, så hun har 4 navn også....
Vanligvis brukes kun 2... 

Back
Topp