Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvis en personlig mening gir uttrykk for fordommer og generaliseringer, skal det være greit for det?Jeg kan ikke se at hennes personlige mening strider mot forumreglene.
Jeg bare svarer utfra det du skriver. Om du har muslimske venner, synes jeg du bør tenke over i hvilken grad slike utsagn er med på å øke fordommer mot dine venner og andre muslimer. De er en hardt prøvet gruppe om dagen pga IS sin ondskap, og mange må daglig tåle negative generaliseringer som ikke har hold i virkeligheten. Selv om du ikke er enig i deres ståsted, synes jegTil din informasjon har jeg flere muslimske venner og respekterer deres tro og livssyn høyt, men samtidig ser jeg mitt syn og deres er ulike, slik de passer godt som nære venner men ikke som partner.
Jeg tror jeg kjenner flere sider som det å være en del av muslimsk kultur innebærer, men jeg vett også det hos noen ligger forventninger som jeg ikke kan oppfylle.
Men jeg reagerer på hvordan du avskjærer meg over en kam og tror jeg isolerer meg i min egen verden. Da det er forskjell på hvem jeg velger som far til mine barn og venner.
Jeg bare svarer utfra det du skriver. Om du har muslimske venner, synes jeg du bør tenke over i hvilken grad slike utsagn er med på å øke fordommer mot dine venner og andre muslimer. De er en hardt prøvet gruppe om dagen pga IS sin ondskap, og mange må daglig tåle negative generaliseringer som ikke har hold i virkeligheten. Selv om du ikke er enig i deres ståsted, synes jeg
du kan respektere deres trosretning. Om du virkelig hadde mange muslimske venner , ville du sikkert visst at veldig mange hverken bruker burka eller praktiserer islam sånn det ser ut på tv. At de spiser svin er vel en privatsak.
Jeg bare svarer utfra det du skriver. Om du har muslimske venner, synes jeg du bør tenke over i hvilken grad slike utsagn er med på å øke fordommer mot dine venner og andre muslimer. De er en hardt prøvet gruppe om dagen pga IS sin ondskap, og mange må daglig tåle negative generaliseringer som ikke har hold i virkeligheten. Selv om du ikke er enig i deres ståsted, synes jeg
du kan respektere deres trosretning. Om du virkelig hadde mange muslimske venner , ville du sikkert visst at veldig mange hverken bruker burka eller praktiserer islam sånn det ser ut på tv. At de spiser svin er vel en privatsak.
synes ihvertfall du bør tenke over hvilke signaleffekt sånne ytringer har.Helt enig at vi ikke må tenke alt IS gjør er det samme som den vanlige muslim i gaten.
Når det er sagt er det mange som jeg kaller mine venner men som jeg vett jeg ikke kunne hatt som min livspartner og far til mine barn. Fordi de tenker og ønsker å leve annerledes enn meg selv...
synes ihvertfall du bør tenke over hvilke signaleffekt sånne ytringer har.
synes ihvertfall du bør tenke over hvilke signaleffekt sånne ytringer har.
Eneste som bør føle seg krenket og såret er oss i nettopp veganer/vegetarianerkategorien![]()
Her er alle uenige om religion og ritualer mens alle er enige om at en vegansk xxx hadde aldri fungert... Her er vi én veggis og én T-Rex - barnet vårt får det beste fra to verdener
(Skal prøve å få sove i natt selv om jeg føler meg veldig krenket av å være helt, helt nederst på listen som potensiell partner sammen med ekstremistene![]()
![]()
)
Sånn kan man så klart spøke om når det ikke rammer en selv...Eneste som bør føle seg krenket og såret er oss i nettopp veganer/vegetarianerkategorien
Her er alle uenige om religion og ritualer mens alle er enige om at en vegansk xxx hadde aldri fungert... Her er vi én veggis og én T-Rex - barnet vårt får det beste fra to verdener
(Skal prøve å få sove i natt selv om jeg føler meg veldig krenket av å være helt, helt nederst på listen som potensiell partner sammen med ekstremistene![]()
![]()
)
Hvis en personlig mening gir uttrykk for fordommer og generaliseringer, skal det være greit for det?
Hva om man endrer på spørsmålet og bytter ut muslim med jøde? Mange jøder spiser heller ikke svin. Vil folk svare det samme da? Eller er det mer akseptert fordi det ikke utløser samme grad av fremmedfrykt?