Krösa Maja
Forumet er livet
Det jeg ikke liker er at du skriver at du ikke ønsker å ta et slikt valg på vegne av dine barn, som om den kulturen du står for, er overlegen og den eneste riktige Det kan hende at du egentlig mener noe annet enn du prøver å formidle men det kommer ut som noe nedsettende og generaliserende slik jeg ser det. Gjentar forøvrig at veldig mange muslimer ikke bruker hverken burka eller hodeplagg i Norge.
Om du ikke skjønner hvorfor noen reagerer ift muslimer, anbefaler jeg deg å ta en titt i kommentarfeltene rundt omkring. Du MÅ ha fått med deg den massive hetsen muslimer har blitt utsatt for i tiden IS har drevet terror. Synes derfor ikke du kan rettferdiggjøre innlegget ditt med bare "en mening". Uskyldige muslimer blir utsatt for hets, mobbing og rasisme hver dag pga at folk "bare" skal skrive sin egen mening om dem.
Synes du generaliserer og leser noe i enhver kommentar som ikke er der jeg.
Klart man vil oppdra sitt barn med den kulturen man selv er vokst opp i.
Selv om det er mye stygt i kommentarfeltene så er faktisk ikke flest nordmenn slik, så slutt å beskylde alle nordmenn for å ha fordommer og fremmedfrykt. Det er ikke et spor bedre enn de i kommentarfeltene og det splitter oss mer i en tid vi bør stå mer sammen.
Nesten alle mennesker uansett hvor de kommer fra vil oppdra sine barn med sin kultur. Hvorfor det tror du? Hvem man faller for, hvem man vil dele livet med, hvem man vil få barn med er ett personlig valg. Slutt å gjør dette til noe det ikke er.
Det blir mer hets og fordommer mot muslimer når man lager det av noe som ikke er der. Mange muslimer, jøder, hinduer vil ikke dele og få barn med nordmenn fordi vi kommer fra forskjellige kulturer. Må da være lov å selv velge dette uten å bli beskyldt for å ha fordommer og fremmedfrykt?