I og med måten du svarte på, og med det jeg kjenner til ang muslimer så er det faktisk du som tillegger det mer religiøst enn meg synes jeg, men jeg er enig i at religion går dypere, det med svinekjøtt eller andre ting er kun en liten synlig bit av det. Nei, man må ta hensyn til begge hvordan man ønsker å oppdra barnet, det gjelder uavhengig av både religion og om man har samme eller ulikt livssyn. Likestilling går på menneskets verdi og man er like mye verdt om man er kvinne eller mann.1 - man oppdrar ikke et barn innenfor religion ved å ikke gi det svinekjøtt. Det lærer ikke spesielt mye om selve religionen ved å ikke spise et kjøttprodukt. Religion går dypere enn som så.
2 - skrev jeg noe her om at man nødvendigvis skulle følge det mannen mente var rett? Jeg skrev at man måtte ta konsekvensen av sitt valg og ta hensyn til hva den andre parten mente også. Det går begge veier. Hvis en muslim blir sammen med en skikkelig religionsmotstander, så måtte jo han tatt hensyn til det også, men siden det her var snakk om at "hun aaaaldri hadde latt være å gi svinekjøtt fordi hun var skikkelig religionsmotstander" så skrev jeg at hvis en religionsmotstander blir sammen med en muslim så kan hun ikke bare tenke på hva hun selv ønsker for barnet. Så lenge man er sammen så er man to om oppveksten til barnet.