K
Kickie
Guest
ORIGINAL: Pigita
Har ikke hatt behov for det enda. Men om det trengs så kommer vi til å bruke det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Pigita
Har ikke hatt behov for det enda. Men om det trengs så kommer vi til å bruke det.
ORIGINAL: Niiiitah87
ORIGINAL: ladylovelylux
De hadde garantert dette for 20 år siden! Jeg husker jeg så det engang da jeg var liten. I allefall 15 år siden, så fantes nok for 20 år siden også
Du har sikkert bare spotta någen amerikanere då vettu :)
ORIGINAL: zarafina
ORIGINAL: ladylovelylux
De hadde garantert dette for 20 år siden! Jeg husker jeg så det engang da jeg var liten. I allefall 15 år siden, så fantes nok for 20 år siden også
Du har sikkert bare spotta någen amerikanere då vettu :)
Neida, sele på barn var faktisk ganske vanlig på 60,70 og 80 tallet her i landet,
mamma har fortsatt gåselen fra vi var små som hun igjen arvet av en vennine.
Forresten da vi var på sommer huset ved sjøen da vi var små hadde vi på hjelp og gikk i lang sele[8D](det var veldig bratt og rett ned til sjøen.
Hadde det helt topp vi og mamma hadde mulighet til å rense jordbær til dessert[;)]
Gåsele er jo kjempe kjekt!
ORIGINAL: bondekone
ORIGINAL: Kal-El
ORIGINAL: Sicily
ORIGINAL: Kal-El
Mine barn skal ALDRI nedverdiges til å gå i noe sele/bånd B: som en og annen bikkje..
Og de foreldrene jeg har sett som bruker det A: bruker jo båndet som en unnskyldning til å slippe å oppdra ungene virker det som. Ingen unger som syter så mye og har så mye utferdstrang som unger i bånd. Og foreldrene drar i båndet eller går bak og leier og ignorerer det hele eller bare jatter med.. Forferdelig å se på.
A: Så folk som går med hund i bånd bruker det bare som en unnskyldning for å slippe å oppdra bikkjene sine? B: Er det forøvrig noe galt i å være bikkje?
Svar på A: nei, de gjør det fordi det er brudd på båndtvangen og norsk lov og fordi folk rundt skal føle seg trygge. Det betyr ikke at bikkja ikke kunne gått løst ved siden av. Det er så vidt jeg vet, ingen båndtvang på barn. [8D]
Svar på B: Nei, sikkert ikke, vi er hundemennesker selv og kommer til å oppsøke steder der bikkja kan gå mest mulig fritt. (Når vi igjen skaffer oss hund om en stund.) [;)]
Men igjen A: Det finnes sikkert grunner til å holde barn i bånd for at foreldrene til de barna skal føle seg trygge, og B: Hvis det ikke er noe galt i å være hund (i bånd) hvorfor mener du da at å gå i bånd for barn er nedverdigende? Er det nedverdigende å være hund fordi den går i bånd?
Ka bler det nesta?
Å operera inn gps chip i ongane sine?
det er faktisk vurdert å bli gjort på sykehus verden rundt for at det ska gå en alarm når banre forsviner ut av sykehuse, for å forebygge faren ved kidnapping, har faktisk hørt enkelte steder har de alt inført det
ORIGINAL: Fridasinmamma
Når skal du Niiitah skjønne at alle barn er ikke som din gutt???
Skjønner ikke at det går ann å ha så bastante meninger som deg jeg altså.. når du har et barn fra før! Det gjør deg ikke til noen ekspert for å si det sånn..
For å svare på spørsmålet: Nei, jeg har aldri brukt det. Jeg har ikke hatt det behovet.. men skjønner godt at enkelte velger å bruke dette.
Ikke kaller jeg det bånd heller.. det heter sele!
Syns jeg ser en mor/far komme nedover veien med bikkjebåndet i ene hånda og ungen i bånd i andre.. Ser dere ikke hva som skurrer? [:-]
ORIGINAL: Draw
ORIGINAL: JuleRævva
ORIGINAL: alltidlente
vi har begge deler- nå de var mindre brukte jeg den- nå bruker jeg den rundt hånda- syns fremdeles det blir feil å samenligne det med en hun.. man gjør det man må... noen låser ytterdøra andre har 5 låser.. hvert tilfelle er forskjellig - man kan ikke dømme andre fordi de har barna i "bånd" for guds skyld[8|]
Koffor ikkje holda ongen i håndå i stedet?
Eg ser virkelig ikkje ka som e problemet me å finna andre løsninger.
Er ikke alle som har like perfekte og lydige barn som du har vettu.. Tror du må begynne å innse at unger er forskjellige fra din!
Takk for at du syns ungen min e perfekte :)
Så ongår e mindre lydige i dag enn de va for 20 år siå?
No har ikkje eg lest ferdig heile tråden då, men eg veit om dei som brukte det på barna for oover tjue år sidan og eg [;)] Både i Norge OG USA.
Fint for deg visst du har sleppt å bruke det då, men trur ikkje det betyr at du er mindre lat og har nødvendigvis meir "perfekt" unger enn andre, men heller at du ikkje har hatt like stort behov for det. Er greit å kunne sjå at andre har behov for å gjere andre ting enn du har, det kan du kome langt med.
ORIGINAL: Draw
ORIGINAL: JuleRævva
ORIGINAL: alltidlente
vi har begge deler- nå de var mindre brukte jeg den- nå bruker jeg den rundt hånda- syns fremdeles det blir feil å samenligne det med en hun.. man gjør det man må... noen låser ytterdøra andre har 5 låser.. hvert tilfelle er forskjellig - man kan ikke dømme andre fordi de har barna i "bånd" for guds skyld[8|]
Koffor ikkje holda ongen i håndå i stedet?
Eg ser virkelig ikkje ka som e problemet me å finna andre løsninger.
Er ikke alle som har like perfekte og lydige barn som du har vettu.. Tror du må begynne å innse at unger er forskjellige fra din!
Takk for at du syns ungen min e perfekte :)
Så ongår e mindre lydige i dag enn de va for 20 år siå?
No har ikkje eg lest ferdig heile tråden då, men eg veit om dei som brukte det på barna for oover tjue år sidan og eg [;)] Både i Norge OG USA.
Fint for deg visst du har sleppt å bruke det då, men trur ikkje det betyr at du er mindre lat og har nødvendigvis meir "perfekt" unger enn andre, men heller at du ikkje har hatt like stort behov for det. Er greit å kunne sjå at andre har behov for å gjere andre ting enn du har, det kan du kome langt med.
Nei, eg ser ikkje behovet me å bruga bånd på ongår i norge.
Einaste gangen eg kan forstå det e folk som skrive at de har gjort det når de har vert på utenlandsreiser/ i fornøyelsesparker me møje folk. Og hvis de har bodd i storbyer utenfor norge.