Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Minerva
Hmmmm...
Lurer på hvorfor jeg alltid får "siste ordet" i sånne diskusjoner, jeg - blir diskusjonen ukul når jeg blander meg borti, eller? [8|][&:]
ORIGINAL: Niiiitah87
ORIGINAL: bondekone
ORIGINAL: Kal-El
ORIGINAL: Sicily
ORIGINAL: Sicily
Mine barn skal ALDRI nedverdiges til å gå i noe sele/bånd B: som en og annen bikkje..
Og de foreldrene jeg har sett som bruker det A: bruker jo båndet som en unnskyldning til å slippe å oppdra ungene virker det som. Ingen unger som syter så mye og har så mye utferdstrang som unger i bånd. Og foreldrene drar i båndet eller går bak og leier og ignorerer det hele eller bare jatter med.. Forferdelig å se på.
A: Så folk som går med hund i bånd bruker det bare som en unnskyldning for å slippe å oppdra bikkjene sine? B: Er det forøvrig noe galt i å være bikkje?
Svar på A: nei, de gjør det fordi det er brudd på båndtvangen og norsk lov og fordi folk rundt skal føle seg trygge. Det betyr ikke at bikkja ikke kunne gått løst ved siden av. Det er så vidt jeg vet, ingen båndtvang på barn. [8D]
Svar på B: Nei, sikkert ikke, vi er hundemennesker selv og kommer til å oppsøke steder der bikkja kan gå mest mulig fritt. (Når vi igjen skaffer oss hund om en stund.) [;)]
Men igjen A: Det finnes sikkert grunner til å holde barn i bånd for at foreldrene til de barna skal føle seg trygge, og B: Hvis det ikke er noe galt i å være hund (i bånd) hvorfor mener du da at å gå i bånd for barn er nedverdigende? Er det nedverdigende å være hund fordi den går i bånd?
Ka bler det nesta?
Å operera inn gps chip i ongane sine?
det er faktisk vurdert å bli gjort på sykehus verden rundt for at det ska gå en alarm når banre forsviner ut av sykehuse, for å forebygge faren ved kidnapping, har faktisk hørt enkelte steder har de alt inført det
Nei, det e snakk om armbånd me gps i..
Jeg kommer til å utstyre barna med GPS når de nærmer seg 7-8 år og skal begynne å dra/gå steder på egen hånd. Enten via smykke/hals/armbånd, klærne, skoene eller tlf. Det kan redde livet deres hvis de forsvinner en dag / f.eks blir kidnappet eller går seg vill.
ORIGINAL: CandyCane
ja, viss foreldra har en formeining om at barnet deres er et dyr, vær så god
ORIGINAL: MammaOkt
Jeg kommer til å utstyre barna med GPS når de nærmer seg 7-8 år og skal begynne å dra/gå steder på egen hånd. Enten via smykke/hals/armbånd, klærne, skoene eller tlf. Det kan redde livet deres hvis de forsvinner en dag / f.eks blir kidnappet eller går seg vill.
Helt enig.
Jeg har dessuten også lyst å ha et kit hvor fingeravtrykk, dna, brukt klesplagg osv fra barnet er samlet. Dette er vanlig i USA (i tilfelle forsvinningsaker, hvor en enklere kan spore barnet)
Ang sele på små barn ser jeg overhode ikke problemet. Det er ikke synonymt med latskap eller undertrykking/nedverdigende så lenge motivet bak er sikkerhet for barnet og som en annen nevnte her, ergonomisk best for foreldre og barn (høydeforskjell).
Jeg var i sele selv som barn av og til (er 31), og det kan godt tenkes at jeg kan komme til å bruke sele på mine barn en gang, selv om jeg ikke har hatt behovet til nå.
Det va ikkje mer påkjørsler av barn då eg va liden og det va heilt uvanligt me barn i bånd.
Så.. eg tror heller bare folk tar den lettvinte utveien!
ORIGINAL: *MissJ*
Det va ikkje mer påkjørsler av barn då eg va liden og det va heilt uvanligt me barn i bånd.
Så.. eg tror heller bare folk tar den lettvinte utveien!
Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men det var ikke uvanlig med barn i bånd da jeg var liten (er over 30). Sambo hadde bånd på seg da han var liten, for han stakk av titt og ofte[:D].
Helt enig.
Jeg har dessuten også lyst å ha et kit hvor fingeravtrykk, dna, brukt klesplagg osv fra barnet er samlet. Dette er vanlig i USA (i tilfelle forsvinningsaker, hvor en enklere kan spore barnet)
Ang sele på små barn ser jeg overhode ikke problemet. Det er ikke synonymt med latskap eller undertrykking/nedverdigende så lenge motivet bak er sikkerhet for barnet og som en annen nevnte her, ergonomisk best for foreldre og barn (høydeforskjell).
Jeg var i sele selv som barn av og til (er 31), og det kan godt tenkes at jeg kan komme til å bruke sele på mine barn en gang, selv om jeg ikke har hatt behovet til nå.
I usa, greit nok. Der forsvinne jo ongår heila tiå.
Men her?
Kidnappere kan jo liga så godt ta av de skonå, smykket osv.
Nytte lide det.
Får heller operera inn ein chip på de i såfall.
Eg ser nytten av det i usa, men ikkje her.
ORIGINAL: nothernstar
Helt enig.
Men her?
Nytte lide det.
Du er utrolig naiv om du tror det er så fantastisk mye tryggere her i norge enn usa. Usa er et myye større land dsv mer kriminalitet der. Men unger kan bli skadet og kidnappet like så godt her i tromsø og oslo som i New york og paris... Tro ikke at du lever i en trygg boble bare fordi du bor i norge....
Helt enig.
Men her?
Nytte lide det.
Du er utrolig naiv om du tror det er så fantastisk mye tryggere her i norge enn usa. Usa er et myye større land dsv mer kriminalitet der. Men unger kan bli skadet og kidnappet like så godt her i tromsø og oslo som i New york og paris... Tro ikke at du lever i en trygg boble bare fordi du bor i norge....
Det e møje mindre kriminalitet pr innbygger i norge enn i usa.
Kalles ikkje å leva i ein bobla, men å leva i realiteten.
Hadde du levd i realiteten hadde du skjønt at man kan miste barn like mye her som i USA.....