Barn i bånd?

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: FruBatriq

Mine barn skal ALDRI nedverdiges til å gå i noe sele/bånd som en og annen bikkje..
Og de foreldrene jeg har sett som bruker det bruker jo båndet som en unnskyldning til å slippe å oppdra ungene virker det som. Ingen unger som syter så mye og har så mye utferdstrang som unger i bånd. Og foreldrene drar i båndet eller går bak og leier og ignorerer det hele eller bare jatter med.. Forferdelig å se på.

Haha, har du sett så mange unger som har gått i bånd at du har grunnlag til å si det der? Har du hatt tid til å studere de så nøye hver gang du har sett de? tvilsomt. Antageligvis noe du sier for å provosere. Tror du mislyktes med det.

Vel, det er den opplevelsen jeg får av det hver gang jeg ser det, og foreldre som har barna i bånd er sannsynligvis ikke mennesker jeg har noe til felles med og jeg har ingen trang til å oppsøke dem på noen måte. Annet enn den gangen jeg måtte spørre en mor hvorfor toåringen hennes lå og slikket flyplassgulvet og hylte mens mora bare dro i båndet.. [:-]

Ja, det finnes sikkert ekstreme tilfeller. Det gjør det også blant de som ikke bruker bånd. Mener fremdeles at du ikke har grunnlag nok til å si akkurat den setninga jeg utheva, da det ikke er sååå mange som bruker det i Norge. Har du bodd noen år i USA, hvor hu andre hevda det var mange som brukte bånd, så kan jeg kanskje tro på deg.

ORIGINAL: Kal-El

Mine barn skal ALDRI nedverdiges til å gå i noe sele/bånd B: som en og annen bikkje..
Og de foreldrene jeg har sett som bruker det A: bruker jo båndet som en unnskyldning til å slippe å oppdra ungene virker det som. Ingen unger som syter så mye og har så mye utferdstrang som unger i bånd. Og foreldrene drar i båndet eller går bak og leier og ignorerer det hele eller bare jatter med.. Forferdelig å se på.

A: Så folk som går med hund i bånd bruker det bare som en unnskyldning for å slippe å oppdra bikkjene sine? B: Er det forøvrig noe galt i å være bikkje?

Svar på A: nei, de gjør det fordi det er brudd på båndtvangen og norsk lov og fordi folk rundt skal føle seg trygge. Det betyr ikke at bikkja ikke kunne gått løst ved siden av. Det er så vidt jeg vet, ingen båndtvang på barn. [8D]

Svar på B: Nei, sikkert ikke, vi er hundemennesker selv og kommer til å oppsøke steder der bikkja kan gå mest mulig fritt. (Når vi igjen skaffer oss hund om en stund.) [;)]

Men igjen A: Det finnes sikkert grunner til å holde barn i bånd for at foreldrene til de barna skal føle seg trygge, og B: Hvis det ikke er noe galt i å være hund (i bånd) hvorfor mener du da at å gå i bånd for barn er nedverdigende? Er det nedverdigende å være hund fordi den går i bånd?

A: Fins ingen grunn til å holde et godt oppdratt barn med disiplin i bånd.
B: Forskjell på mennesker og dyr, og i tillegg, er det også forskjeller i oppdragelsen av hundene. Så fordi et fåtall ikke klarer å oppdra hundene riktig, har de høye herrer bestemt at alle hunder må holdes i bånd.

Mine barn skal ALDRI nedverdiges til å gå i noe sele/bånd B: som en og annen bikkje..
Og de foreldrene jeg har sett som bruker det A: bruker jo båndet som en unnskyldning til å slippe å oppdra ungene virker det som. Ingen unger som syter så mye og har så mye utferdstrang som unger i bånd. Og foreldrene drar i båndet eller går bak og leier og ignorerer det hele eller bare jatter med.. Forferdelig å se på.

A: Så folk som går med hund i bånd bruker det bare som en unnskyldning for å slippe å oppdra bikkjene sine? B: Er det forøvrig noe galt i å være bikkje?

Svar på A: nei, de gjør det fordi det er brudd på båndtvangen og norsk lov og fordi folk rundt skal føle seg trygge. Det betyr ikke at bikkja ikke kunne gått løst ved siden av. Det er så vidt jeg vet, ingen båndtvang på barn. [8D]

Svar på B: Nei, sikkert ikke, vi er hundemennesker selv og kommer til å oppsøke steder der bikkja kan gå mest mulig fritt. (Når vi igjen skaffer oss hund om en stund.) [;)]

Men igjen A: Det finnes sikkert grunner til å holde barn i bånd for at foreldrene til de barna skal føle seg trygge, og B: Hvis det ikke er noe galt i å være hund (i bånd) hvorfor mener du da at å gå i bånd for barn er nedverdigende? Er det nedverdigende å være hund fordi den går i bånd?

Ka bler det nesta?
Å operera inn gps chip i ongane sine?

Mine barn skal ALDRI nedverdiges til å gå i noe sele/bånd som en og annen bikkje..
Og de foreldrene jeg har sett som bruker det bruker jo båndet som en unnskyldning til å slippe å oppdra ungene virker det som. Ingen unger som syter så mye og har så mye utferdstrang som unger i bånd. Og foreldrene drar i båndet eller går bak og leier og ignorerer det hele eller bare jatter med.. Forferdelig å se på.

Haha, har du sett så mange unger som har gått i bånd at du har grunnlag til å si det der? Har du hatt tid til å studere de så nøye hver gang du har sett de? tvilsomt. Antageligvis noe du sier for å provosere. Tror du mislyktes med det.

Vel, det er den opplevelsen jeg får av det hver gang jeg ser det, og foreldre som har barna i bånd er sannsynligvis ikke mennesker jeg har noe til felles med og jeg har ingen trang til å oppsøke dem på noen måte. Annet enn den gangen jeg måtte spørre en mor hvorfor toåringen hennes lå og slikket flyplassgulvet og hylte mens mora bare dro i båndet.. [:-]

Ja, det finnes sikkert ekstreme tilfeller. Det gjør det også blant de som ikke bruker bånd. Mener fremdeles at du ikke har grunnlag nok til å si akkurat den setninga jeg utheva, da det ikke er sååå mange som bruker det i Norge. Har du bodd noen år i USA, hvor hu andre hevda det var mange som brukte bånd, så kan jeg kanskje tro på deg.

Du svarte før du så redigeringen min. Jeg mente ikke å generalisere, det er min subjektive opplevelse av barn i bånd, men jeg har sett det ofte, ja. Mer og mer de siste årene. Og ja, omtret hver gang er det en unge som oppfører seg mindre pent og foreldre som bare drar i båndet..

Du svarte før du så redigeringen min. Jeg mente ikke å generalisere, det er min subjektive opplevelse av barn i bånd, men jeg har sett det ofte, ja. Mer og mer de siste årene. Og ja, omtret hver gang er det en unge som oppfører seg mindre pent og foreldre som bare drar i båndet..

Ok, mener ikke at det er riktig av foreldrene å dra i båndet. Absolutt ikke! Mener bare at det ikke er noe galt i selve båndet, ikke hvis foreldrene oppfører seg normalt. Hvis jeg f.eks. hadde brukt bånd på jenta mi så hadde jeg ikke brukt det for å få kontroll på den måten der (altså for å dra henne med meg), og dermed tror jeg ikke at hun hadde følt at det var nedverdigende.
Tror at det er et fint redskap for sikkerhet, men bare så lenge det ikke misbrukes på den måten der.

Nå må jeg takke for meg så jeg får litt søvn, så om jeg ikke svarer så er det ikke fordi jeg er tom for argumenter.

Sicily:
Hvis du sammenligner det å ha ungen i bånd men å ha hunder i bånd så er det deg det er noe galt med, ikke oss andre som liker ideen. Det er to vidt forskjellige saker (hund og barn) og kan ikke sammenlignes over hodet!

Jeg vil heller ha ungen i bånd enn å prøve å lære mitt døde barn konsekvensene ved å springe ut i veien.

Den personen du har sett med unge i bånd representerer ikke alle de andre. Du er fryktelig god å dra alle under en kam. Det er ikke snak om å ha ungne konstant i bånd å slepe den etter seg så man slipper oppdra den men under ukontrollerbare omstendigheter ser jeg virkelig ikke noe negativt ved det, annet enn å få stygge blikk fra andre stigmatiserende mennesker sånn som deg og det gir jeg meg en god faen i..

Hare bare en kommentar jeg og det er at min mor brukte bånd på oss når vi var små og jeg har ingen traumer pga dette. Vi var særdeles veloppdragne barn faktisk, men gjetter på at hun brukte det for den ekstra lille sikkerheten. At det går ann å se til siden i 2 sekunder uten å være bekymret for at ungen forsvinner noe de er utrolig flinke til å gjøre. Barn er distre de svinser hit og dit, og hvis du har lyst til å slappe av bittelitt og ikke bruke 100% av oppmerksomheten din og energien din på å se på ungen din hele tiden er bånd et fint alternativ!
Synes dere ikke det er nedverdigende å sette et barn som er i full stand til å gå i en barnevogn? Kanksje folk tenker at det er noe galt med barnet ditt da det sitter i vogn? Kan det ikke gå?
Bor i Oslo og kommer ikke til å ha med vogn ned i sentrum, det er et helvete.. Søstern min bruker bånd på sin sønn når de er i sentrum og hun har ikke med vogna bare slik at den kan benyttes som straff..
Synes det er fint at foreldre bruker bånd jeg, uansett hvor veloppdragen 2 åring du har så vil de svinse rundt og det blir bare mas.. Nei ikke gå dit, kom hit, stopp stopp STOPP sier jeg.. mas mas mas...
Ble flere kommentarer dette, og forventer å bli skutt nå ;)

Har ikke barn selv.
Men da lillebroren min var liten, var det mye sånn kidnapping og slikt rundt.. å broren min var høyt å lavt å ikke lett å holde kontroll på noe som i senere tid viste seg å være ADHD.. men mamma å de brukte hvertfall bånd på han enkelte ganger. for å holde styr på han. de var jo så redde for at han skulle komme seg bort eller blitt tatt av noen..

å får jeg barn en gang så kan det godt hende jeg bruker sånn sele på dem med mulighet til å ha band på.
å jeg syns det er en kjekk oppfinnelse når barn feks gjerne ikke vil sitte i vogna mere å heller vil gå å slikt.. de har jo en himla fart å er jo så små at de kan jo forsvinner mens man blunker.

Vi har ikke brukt det, men vi har ikke hatt behov for det enda. Nå er den minste vår endel mer uredd og aktiv enn den største, så jeg utelukker ikke at vi blir å få behov for det[8D]

ORIGINAL: Merri24

Har ikke hatt behov for det, men skjønner dem som gjør det:)

ORIGINAL: 3xS

ORIGINAL: Merri24

Har ikke hatt behov for det, men skjønner dem som gjør det:)

var ikke et svaralternativ for min mening der. "Nei, men det ser egentlig ganske smart ut. Hvis ungene kan finne på å løpe sin vei så skjønner jeg godt at noen velger å bruke det. Er ikke alle barn som liker å sitte stille i en vogn."
Signerer denne.

ORIGINAL: nothernstar

Sicily:
Hvis du sammenligner det å ha ungen i bånd men å ha hunder i bånd så er det deg det er noe galt med, ikke oss andre som liker ideen. Det er to vidt forskjellige saker (hund og barn) og kan ikke sammenlignes over hodet!

Jeg vil heller ha ungen i bånd enn å prøve å lære mitt døde barn konsekvensene ved å springe ut i veien.

Den personen du har sett med unge i bånd representerer ikke alle de andre. Du er fryktelig god å dra alle under en kam. Det er ikke snak om å ha ungne konstant i bånd å slepe den etter seg så man slipper oppdra den men under ukontrollerbare omstendigheter ser jeg virkelig ikke noe negativt ved det, annet enn å få stygge blikk fra andre stigmatiserende mennesker sånn som deg og det gir jeg meg en god faen i..

Signerer denne.

Om det blir nødvendig, så går jeg heller med gutten min i bånd en periode til jeg kan stole på at han skjønner at han ikke skal løpe ut i veien eller stikke fra oss, enn at han skal bli påkjørt ''i mangel på oppdragelse og disiplin.''

Har hatt elsdte jenten i sele en gang å det var en sommer vi var i dyreparken ellers har jeg aldri brukt det.

Har ikke hatt bruk for det enda
Men har jeg bruk for det en dag så har jeg heller de i bånd enn att de ligger under en bil

Når skal du Niiitah skjønne at alle barn er ikke som din gutt???

Skjønner ikke at det går ann å ha så bastante meninger som deg jeg altså.. når du har et barn fra før! Det gjør deg ikke til noen ekspert for å si det sånn..

For å svare på spørsmålet: Nei, jeg har aldri brukt det. Jeg har ikke hatt det behovet.. men skjønner godt at enkelte velger å bruke dette.

Ikke kaller jeg det bånd heller.. det heter sele!

Har bånd til dem, men har ikke brukt det enda, men må nok snart[:)]

Vel, det er den opplevelsen jeg får av det hver gang jeg ser det, og foreldre som har barna i bånd er sannsynligvis ikke mennesker jeg har noe til felles med og jeg har ingen trang til å oppsøke dem på noen måte. Annet enn den gangen jeg måtte spørre en mor hvorfor toåringen hennes lå og slikket flyplassgulvet og hylte mens mora bare dro i båndet.. [:-] Den setningen må også ses i sammenheng med resten av innlegget, selv om det kanskje virket mer som generalisering. Jeg gjør det klart at det er min subjektive opplevelse av barn i bånd. 

and gooood morning BV [8D] herregud...for touchy feely for denne tråden idag- men må bare si dette før jeg sniker meg ut : hvordan kan man dømme noen pga noe sånn?? [8|] Jeg forstår det ikke- mine barn er lykkelige og veloppdratte til tross for at de en sjelden gang har sele.. jeg bruker ikke sele fordi jeg er lat eller vil slipp å oppdra dem- men fordi jeg elsker dem og ikke orker at noen skjer med dem ...

ikke syter de heller..

Nei, for hun er bare baby enda..
Men jeg svarte ''ja,av og til'' for jeg kommer nok til å gjøre det om vi skal på steder med store folkemengser, som tusenfryd o.l, hvis jeg får en unge som blir som meg når jeg var lita.

Ja, det gjør jeg... Av og til...

Jeg har en 3 åring med konsekvent møkk i øra. Han går i bånd ved fergekaier, flyplasser og steder med generelt mye folk og liten oversikt.
Han har en liten rykksekk med bånd som jeg kan klipse av eller på, akkurat som hundebånd. Er så kjekt atte

Back
Topp