Smart med en slik tråd -ofte glemmer man lett helt basice ting
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ser du skriver sengekant. Hvis du mener sånn som knytes langs kanten inni en sprinkelseng så er de sterkt frarådet. Landsforeningen for uventet barnedød har gått så langt og sagt de burde være forbudt å selge fordi de øker sjansen for krybbedød. Bare et lite rådFørste barnet for oss. Jeg er nok ganske grønn på hva vi trenger, men her er en liste over det jeg tenker:
Ps: vi kommer til å kjøpe omtrent alt på finn.no. Det ligger ekstremt mye til salgs i fylket vi bor. Både møbler, klær og annet utstyr.
- Bugaboo Buffalo.
- Tripptrapp-stol med Newborn Seat.
- En liten dagseng til å ha i stua. Muligens vugge, men helst kurv.
- Sprinkelseng som man kan ta av den ene siden på. Da kan jeg ha den inntil senga mi i starten, og barnet kan sove i den på eget rom senere.
- Madrass, sengekant, dyne, pute osv, kan også ha brukt her. Sengesett: Vil kjøpe nytt.
- Bilsete. Vet ikke hvilket, men en populær variant som gjør det bra i tester.
- Klespakker (brukt) for nyfødt og 2-6 måneder, i første omgang.
- Stellematte til å legge oppå en benk vi allerede har. Kommer til å kjøpe ny.
- Babynest (Mamma skal sy. Det har hun lovet at hun skal når vi en gang venter barn. )
- Utstyr til stell/ skift osv.
Det vi kommer til å vente med/ kun kjøpe hvis behovet melder seg:
- Reiseseng
- Vippestol
- Babygym (det vil jeg ha, men trengs ikke fra starten av...)
Oida, uff. Det finnes sikkert tryggere sengekanter, da, noe mykt å ha rundt kantene i starten var det jeg tenkte. Det kan være babynest også.Ser du skriver sengekant. Hvis du mener sånn som knytes langs kanten inni en sprinkelseng så er de sterkt frarådet. Landsforeningen for uventet barnedød har gått så langt og sagt de burde være forbudt å selge fordi de øker sjansen for krybbedød. Bare et lite råd
Babynest eller en veldig fyldig sengeslange er lurt. Så lenge det ikke er mykt eller har tråder osv går drt nok helt fint .Oida, uff. Det finnes sikkert tryggere sengekanter, da, noe mykt å ha rundt kantene i starten var det jeg tenkte. Det kan være babynest også.
bbhugme ammepute som jeg kan bruke under graviditeten (den suger (!) å bruke til amming)
https://www.jollyroom.no/mamma/amme...dXD5DgMLh8c4AdfKRhTobTZ-Kqugub-hoCcUIQAvD_BwEKan jeg spørre hvilken du hadde? Jeg sjekket nettbutikkene og det finnes i hvert fall to forskjellige, med ulik pris. Skjønte ikke helt forskjellen på dem. Vil gjerne ha en pute jeg kan sove med i dette svangerskapet!
Vi har en sengekant som er uten knyting og med ganske fast skumstoff inni. Den tipper ikke over selv hvor urolig lillemann sover og det er ingenting å hekte seg fast i. Kunne ikke klart meg uten da vi bor i hus med dårlig oppvarming og den beskytter godt mot trekk.Oida, uff. Det finnes sikkert tryggere sengekanter, da, noe mykt å ha rundt kantene i starten var det jeg tenkte. Det kan være babynest også.
https://www.jollyroom.no/mamma/amme...dXD5DgMLh8c4AdfKRhTobTZ-Kqugub-hoCcUIQAvD_BwE
Denne til soving! Men den er ikke bra for amming, alt for myk! Cozyfix er fenomenal å bruke til amming! <3
Har ikke tenkt på noen ting jeg tør ikke planlegge før jeg vet at alt går riktig vei
Finnes flere på markedet nå som puster det gjorde det ikke når de anbefalingene kom.Ser du skriver sengekant. Hvis du mener sånn som knytes langs kanten inni en sprinkelseng så er de sterkt frarådet. Landsforeningen for uventet barnedød har gått så langt og sagt de burde være forbudt å selge fordi de øker sjansen for krybbedød. Bare et lite råd
Jeg hadde ikke nødvendigvis stolt på en babybutikk, men det er bare meg. De vil gjerne selge produktene sine, og så lenge de fremdeles selger babybjörn bæresele, så er det tydelig at barnets helse ikke kommer først.Finnes flere på markedet nå som puster det gjorde det ikke når de anbefalingene kom.
samme med tisselaken; de av plast kan være farlige dersom babyen snur seg på magen, men ikke i frotté det er så mange kvalitetsforskjeller at det lønner seg å forhøre seg med baby-butikk.
Dette også fordi en sengekant forhindrer at babyen får armer/ben gjennom sprinklene i søvne og brekker dem når de plutselig skal snu seg igjen.
Både óg.. alle produkter må gjennom en godkjenning. Ikke på andre butikker feks Europris, sparkjøp osv da de kjøper direkte fra land som ikke har de samme kravene.Jeg hadde ikke nødvendigvis stolt på en babybutikk, men det er bare meg. De vil gjerne selge produktene sine, og så lenge de fremdeles selger babybjörn bæresele, så er det tydelig at barnets helse ikke kommer først.