Babyutstyr

Meliine

Glad i forumet
Januarlykke 2020
Noen som har begynt å tenke på babyutstyr? Har dere alt etter storesøsken?
Hva står på din ønskeliste?
På min «ønskeliste» står foreløpig:
Ny vogn
Nytt bilsete
Stokke sleepi seng
Stokkevippestol
Bæresjal
Masse god hjemmestrikk i myk ull.
Har 2 barn fra før, men har solgt alt :p
 
Jeg trenger alt nytt og har dermed skrevet en laaang liste! Artigxsmile9

Gleder meg til å se nærmere på vogn. Jeg tror vi går for Stokke trailz, da vi begge er relativt lange (jeg 173cm, han 191cm)
 
Nå har vi en jente fra før, så skulle vi få gutt kommer vi til å kjøpe inn litt klær som er mer guttete. Ellers har vi vært flinke og kjøpt mye nøytrale farger som passer til begge skjønn (ja vi tenkte på framtiden, hehe).

Ellers er dette noe jeg ønsker meg som vi savnet med første
- vevd bæresjal
- baby nest
- bbhugme ammepute som jeg kan bruke under graviditeten (den suger (!) å bruke til amming)
- cozyfix ammepute (fikk låne denne av ei venninne og den var såååååååååååå bra)
- tripp trapp newborn set

Og så kommer jeg til å bruke mye tid til å strikke klær framover! Jeg har allerede strikket en romper og driver med hentesett nå :happy: Begynte ikke å strikke til vesla mi før hun var 1 år gammelt, og det angrer jeg fælt på nå!
 
Vi har en baby på 9 mnd så tror vi har det meste etter han xsmile9 kanskje søskenvogn da xsmile5
 
Første barnet for oss. :love7 Jeg er nok ganske grønn på hva vi trenger, men her er en liste over det jeg tenker:

Ps: vi kommer til å kjøpe omtrent alt på finn.no. Det ligger ekstremt mye til salgs i fylket vi bor. Både møbler, klær og annet utstyr.


- Bugaboo Buffalo.
- Tripptrapp-stol med Newborn Seat.
- En liten dagseng til å ha i stua. Muligens vugge, men helst kurv.
- Sprinkelseng som man kan ta av den ene siden på. Da kan jeg ha den inntil senga mi i starten, og barnet kan sove i den på eget rom senere.
- Madrass, sengekant, dyne, pute osv, kan også ha brukt her. Sengesett: Vil kjøpe nytt.
- Bilsete. Vet ikke hvilket, men en populær variant som gjør det bra i tester.
- Klespakker (brukt) for nyfødt og 2-6 måneder, i første omgang.
- Stellematte til å legge oppå en benk vi allerede har. Kommer til å kjøpe ny.
- Babynest (Mamma skal sy. Det har hun lovet at hun skal når vi en gang venter barn. :Heartred)
- Utstyr til stell/ skift osv.



Det vi kommer til å vente med/ kun kjøpe hvis behovet melder seg:
- Reiseseng
- Vippestol
- Babygym (det vil jeg ha, men trengs ikke fra starten av...)
 
Jeg trenger alt nytt og har dermed skrevet en laaang liste! Artigxsmile9

Gleder meg til å se nærmere på vogn. Jeg tror vi går for Stokke trailz, da vi begge er relativt lange (jeg 173cm, han 191cm)
Min mann er 1.97. Håper Bugaboo Buffalo funker for han. Vi kommer til å prøve før vi kjøper, da. Jeg liker den veldig godt selv.
 
Vi har ei på 1 år, så vi har det meste. Det eneste jeg kunne tenkt meg er:

Søskenvogn - går mye tur og lillestoresøster skal ikke begynne i barnehagen med det første, så jeg må ha god vogn til dem begge

Stokke tripp trapp med nyfødt sete

Ull

Litt klær dersom det blir gutt - vi visste ikke kjønnet med jenta så jeg har masse nøytrale klær i str 50 og 56, men ikke i større størrelser

Vugge/kurv/lekegrind til å ha i stua - skjerme babyen litt fra storesøster :D

Trenger nye kommoder til klær også..

Bilstolpose! Easygrow eller voksi sin. Greit å ha både i bilstolen og i vogna i begynnelsen (tar mindre plass i baggen enn vanlig vognpose)

Kjøper nesten alt på finn :notworthy
 
Første barnet for oss. :love7 Jeg er nok ganske grønn på hva vi trenger, men her er en liste over det jeg tenker:

Ps: vi kommer til å kjøpe omtrent alt på finn.no. Det ligger ekstremt mye til salgs i fylket vi bor. Både møbler, klær og annet utstyr.


- Bugaboo Buffalo.
- Tripptrapp-stol med Newborn Seat.
- En liten dagseng til å ha i stua. Muligens vugge, men helst kurv.
- Sprinkelseng som man kan ta av den ene siden på. Da kan jeg ha den inntil senga mi i starten, og barnet kan sove i den på eget rom senere.
- Madrass, sengekant, dyne, pute osv, kan også ha brukt her. Sengesett: Vil kjøpe nytt.
- Bilsete. Vet ikke hvilket, men en populær variant som gjør det bra i tester.
- Klespakker (brukt) for nyfødt og 2-6 måneder, i første omgang.
- Stellematte til å legge oppå en benk vi allerede har. Kommer til å kjøpe ny.
- Babynest (Mamma skal sy. Det har hun lovet at hun skal når vi en gang venter barn. :Heartred)
- Utstyr til stell/ skift osv.



Det vi kommer til å vente med/ kun kjøpe hvis behovet melder seg:
- Reiseseng
- Vippestol
- Babygym (det vil jeg ha, men trengs ikke fra starten av...)
Madrass, dyne og pute er anbefalt å kjøpe nytt. Ikke anbefalt å arve etter søsken en gang. Ellers er jeg heeeelt for brukte ting! Det er gull verdt. Er mange fine Facebook grupper som selger brukte (ull) klær til en billig penge. Fått mer fint på Face enn på Finn. :D
 
Madrass, dyne og pute er anbefalt å kjøpe nytt. Ikke anbefalt å arve etter søsken en gang. Ellers er jeg heeeelt for brukte ting! Det er gull verdt. Er mange fine Facebook grupper som selger brukte (ull) klær til en billig penge. Fått mer fint på Face enn på Finn. :D
Takk for info! :) Jeg er jo helt ny i dette. Da gjør vi også det: Ny madrass, dyne og pute. Sikkert bra med tanke på allergier, midd o.l.?
 
Min mann er 1.97. Håper Bugaboo Buffalo funker for han. Vi kommer til å prøve før vi kjøper, da. Jeg liker den veldig godt selv.

Har sett på den jeg også, men jeg synes bagdelen virker så lav på den. Håndtaket kan jo justeres, men ser for meg at det blir ubehagelig med en så lav bagdel når man skal løfte ut og inn, samt av og på med bag. Synes ellers at vogna ser veldig fin ut da, så mulig jeg må se nærmere på den på butikken før et endelig valg tas.
 
Takk for info! :) Jeg er jo helt ny i dette. Da gjør vi også det: Ny madrass, dyne og pute. Sikkert bra med tanke på allergier, midd o.l.?

EDIT!!!!
Jeg leste nå at dyner kan vaskes, luftes godt og brukes på nytt. Puter finner jeg ikke noe om (men barn under 2 anbefales uansett ikke å bruke pute). Madrassen skal ikke arves!
 
Last edited:
Har klart å kvitta meg med alt baby utstyr nå i påsken. Må spara penger for å kjøpa nytt utstyr nå. Jaja. Kjekt å shoppa på nytt igjen og.
 
Har to fra før, men har solgt/gitt bort absolutt alt. Var jo egentlig ferdig med å få barn, følte det var nok med to, trodde jeg da :p

Kommer til å kjøpe det meste på Finn, men bilstol, madrass, dyne, pute og slike ting kjøper vi nytt :)
 
Vi har kjøpt alt brukt foreløpig:cat:
Men det vi har hittil er
- vogn
- bilstol
- seng og madrass
- vognpose
- dyner og sengetøy
- stellebord og stellepute
- vippestol
-klær i nøytrale, farger og så har vi lammeskinn og voksipose.

Tenker, at vi skal kjøpe litt nytt også npr vi får vite kjønnet på babyen i magen og så er det ho litt stas å kjøpe, de minste klærne selv :cat:
 
Blir nok å arve en del etter storesøskene sine. Men jeg har egentli ikke tenkt så mye på det enda.. Gjorde ikke det me de andre barna mine før etter 8-9 uker, da jeg er livredd for å miste..
Inni hodet mitt tror jeg sorgen av å miste blir større om jeg har planlagt og tenkt mye på det:p
 
Noen som har begynt å tenke på babyutstyr? Har dere alt etter storesøsken?
Hva står på din ønskeliste?
På min «ønskeliste» står foreløpig:
Ny vogn
Nytt bilsete
Stokke sleepi seng
Stokkevippestol
Bæresjal
Masse god hjemmestrikk i myk ull.
Har 2 barn fra før, men har solgt alt :p

Omtrent nøyaktig samme ønskeliste som meg! Hehe, jeg og har to fra før og solgt mesteparten av tingene vi brukte..
 
Vi har så godt som alt fra før.
Lillemor er bare syv måneder gammel. ❤
 
Har ikke tenkt på noen ting jeg :wideyed: o_O tør ikke planlegge før jeg vet at alt går riktig vei :joyful:
 
- kjøpe ny vogn (bytte til søskenvogn)
- kjøpe nye madrasser
- en ny tripp trapp stol
- babynest (hadde ikke det til første)

Får vi gutt mangler vi ikke noe annet, men blir vel noen rosa/lilla klær om vi får jente:joyful:
 
Back
Topp