Babyting

b944e2e759950f5f4c694e97f08c9727
Kjøpe dette fantastiske babynestet i går :-D

Det var fint :) Hvor får man kjøpt det?

Har ikke kjøpt noen ting enda, og trenger ALT siden dette er min første!:Heartred Men har begynt å lese om, og skrive ønskelister! Så får vi begynne med shoppingen etter OUL tenker jeg :D

Her har vi handla Emmaljunga Edge duo vogn, next2me seng, sprinkelseng, stellebord med badekar, stellekommode, lekegrind med madrass... Gleder meg til og få vite kjønn, da blir det handling av sengetøy, teppe til lekegrind, sengekant til sprinkelseng, klær osv i rosa eller blått :)

Vi har til nå kjøpt Emmaljunga Edge Duo vogn, maxicosi bilstol med isofix og vugge :) det blir mer etterhvert; som seng, stellebord, grind for å ha framfor vedovnen. Og etter OUL blir det å kjøpe klær :)

Har så smått begynt å handle :)
Fikk kjøpt en brukt mosekurv med stativ, så har jeg kjøpt laken, et helseteppe og en sutteklut som skal være i kurven. Det skal brukes vedsiden av senga vår da vi ikke har plass til bedside-crib.

Så har vi kjøpt 3 body (str 50), 3 body (str 56) og 2 strømpebukser. Skal på OBS imorgo å handle noe ull på tilbud :)

Har bestemt oss for Emmaljunga Duo Edge, men vet ikke om jeg vil kjøpe ny eller brukt. Mamma vil gjerne kjøpe for oss, og da syns jeg det blir litt mye hvis hun skal betale ny vogn.. Så får se hva det blir til over påske :)

Endelig begynt sånn smått å handle vi og, er femten uker. Stresser overhodet ikke men når jeg kommer over tilbud så slår jeg til:) Har kjøpt vogn (brukt), vippestol, babycall, en venninne syr babynest åsså har vi endel fra nr 1:) Har masse klær, tepper, kluter, babygym, bæresele, vugge, madrasser, dyner, sengesett, brystpumpe, vogn til bilstol osv. Må handle stellekommode, ny bilstol, voksipose, bilstolpose, seng og litt annet småtteri. Egentlig ikke dumt å skrive alt inn her, ser nå hva jeg mangler og endel ting dere andre skriver som jeg hadde glemt;)

jeg er 14+2 og har ikke kjøpt noe enda, eller jo en søt body jeg ikke kunne motstå. Har ikke oul før 30.04 og etter det er det full rulle med reising til forskjellige sammenkomster og ferie så må nok heller komme igang snart. Synes vogn er det vanskeligste det er jo så mange å velge imellom..

I går var vi på ikea å kjøpte madrass og overmadrass til ca. 200 kr. 120×60 litt for stor for vår baby seng, men madrassen var skum så lett å klippe å sette på trekket igjen. Overmadrassen ja den krympa 5-6 cm i vask så den passer perfekt :) fikk flanell laken av min mor i dag, gleder meg til å sette det på(mangler bare saueskinnet). Alt av dyner og sånt får vi av min mor hu jobber nemmelig på kid :) <3 kjøpte belino? Uro brukt i dag også, til 100kr. Nå henger den til tørk etter en god vask, ser helt ny ut :)

Vi har handlet vogn Emmaljunga Monidal Deluxe, brukt bilstol, og litt klær! :-)
Mannen har laga vugge så får vi både sprinkelseng og diverse av familie :-) fått nesten alt vi trenger av klær det første året! Men noe nytt ønsker jeg å handle inn selv da jeg syntes brukte klær ofte er/ser veldig slitt utxsmile8

Har bestilt vogn, Emmaljunga limited edition Black leatherette med deluxe understell, gleder meg vannvittig til den kommer <3 Ellers har vi sprinkelseng og litt klær. Har kjøpt noen bodyer osv, men skal handle det meste når skattepengene kommer :-P

Vi kjøpte brukt bilsete til nyfødt... Det er ganske nytt, kun brukt noen få ganger og ifølge selger aldri vært i kollisjon. Det har beltebase. Vi kjører så og si aldri bil, men vi må jo ha et sete på vei hjem fra sykehuset. Man skal jo egentlig alltid kjøpe bilsete nytt, så jeg er litt usikker på avgjørelsen. Men setet kommer jo også kanskje til å bli brukt fire - fem ganger over kortere distanser, før vi må bytte til et større sete som kan brukes lengre - da skal vi ha et nykjøpt ett fra forhandler. Men tenk hvis det skjer en ulykke, og noe skjer med babyen som vi kunne unngått ved å kjøpe et sete fra butikk? Man kan jo leie også, men de er jo også brukt fra før i andre biler og på andre barn. Jeg går heller hjem fra sykehuset med babyen i vogn enn å utsette henne for fare, men jeg har blitt forsikret om at det skal gå bra selvom setet er kjøpt brukt.

Hva gjør man egentlig med disse nyfødtsetene når barnet har vokst fra dem? Når man i grunnen ikke burde selge dem, liksom? Kaster de? De er jo ofte veldig sparsomt brukt. Jeg stusser så fælt over dette. Noen selger de jo, åpenbart.

Jaja.:confused:

Ellers har vi kjøpt oss en bruktvogn i svært god stand; Emmaljunga Mondial i cream leatherette med sportsunderstell, to babybager, sportsvogndel og alt nødvendig ekstrautstyr (myggnettinger og flere regntrekk) som vi fikk for 2500,-
Jeg kjøper babyull brukt på finn og loppemarked, og jeg strikker noe selv. Vi har fått en diger kurvflettet babykurv fra 1960, og den har mange av min samboers familiemedlemmer sovet i. Den skal jeg vaske, pusse opp litt og sy madrass til.:)
Ellers har vi fått litt tøy og noen luer, pluss at vi har kjøpt noen barnebøker og Peter Kanin-servise på loppemarked. Sprinkelseng og vippestol får vi låne av min søster, disse vasker vi grundig og bytter ut madrassen og dynen i sengen før vi bruker den. Babyen skal sove i sengen med oss til det føles naturlig å flytte henne over i egen seng. Vi skal kjøpe ny seng til oss selv før hun kommer, og jenta skal få babynest.

Har en liste så lang som et vondt år over ting vi MÅ ha før barnet kommer. :hungover:

http://www.babyverden.no/Baby/Tema/Utstyr/Slik-velger-du-riktig-bilstol/
Vi kjøpte brukt bilsete til nyfødt... Det er ganske nytt, kun brukt noen få ganger og ifølge selger aldri vært i kollisjon. Det har beltebase. Vi kjører så og si aldri bil, men vi må jo ha et sete på vei hjem fra sykehuset. Man skal jo egentlig alltid kjøpe bilsete nytt, så jeg er litt usikker på avgjørelsen.
Kjente du ikke de du kjøpte stol av? Vi leide på if til jenta vår. De kolisjonstestet setene og føltes veldig trygt ut. Nå skal vi kjøpe et brukt fra noen vi kjenner. :)

Nei, vi kjøpte av en dame på finn.no. Hun solgte setet billig, selvom det er et godt sete, så hun hadde lite å vinne på å ljuge om en evt. kollisjon... Men en vet jo aldri:confused:

Huff, ja da kan følelsen være litt ekkel skjønner jeg. Men finnes det ikke noen plasser man kan få sjekka setet? Når vi lånte sete på IF skreiv de at det sjekka setet for kollisjon etter endt bruk. Så kanskje det er noen som kan se på det? Kanskje du kunnet høre med IF om de kan se på setet?

Back
Topp