Babysyk

Nå er det i følge kalenderen 3 dager til neste mens, og jeg begynte allerede i går å få mensmurringer/smerter. Har tatt et par tester og så langt har det ikke vært noe postitivt resultat. Jeg føler hele kroppen kjennes rar ut. Mye luft, går oftere på toalettet enn jeg pleier, men ingen skikkelige graviditetssymptomer. I går kveld var det også en del slim som nesten kunne minne om det som kommer rundt EL. Hva tenker dere? Tar en ny test om 5 dager om mensen ikke kommer.

Last edited:
I natt hadde jeg enda en babydrøm. Det gikk fra at jeg nettopp hadde funnet ut at jeg var gravid til at jeg plutselig hadde fått babyen minutter etterpå :p reaksjonene til folk lot ikke vente på seg og pappa hadde skrevet "æsj" på facebookveggen min:p syke drømmer for tiden. Haha.
Klarte ikke å holde meg og måtte bare teste i dag tidlig. Like blendahvit test som alltid. Jeg føler meg helt rar, spesielt på morningen. I dag var jeg kvalm, men det kan ha vært fordi jeg var sulten. Jeg har sånne billige teststrimler. Disse er sikre og til å stole på? Eller?

Er MAX baby syk... Desverre så ble vi ikke så heldige... :(
Håper virkelig vi kan få det til en gang før det er for sent.
Er heldig å ha 2 fra før, så sambo har tatt dem til sine egne men kjenner syken hjah...

Skulle fått mensen i dag, men ingenting. Menssmerter og negativ graviditetstest... da er det vell bare å vente :-/

Fremdeles ingenting, og menssmertene herjer. Aldri opplevd så mye smerter og kvalme så lenge før jeg fikk mensen tidligere. Håper den kommer snart så jeg slipper det her :-/

Er det noen som kan forklare et par ting til meg? Jeg lurer litt på dette med prøveperioder og sykluser. Starter prøveperioden den dagen du ikke har mensen lenger og varer frem til mensen kommer? Eller hvordan er det? Og si jeg har en 28-dagers syklus og har eggløsning den 14. Dagen. Er det da 14 dager frem i tid fra dagen du får mensen? Jeg burde visst dette, men det gjør jeg altså ikke og jeg setter utrolig stor pris på om noen har lyst til å oppklare dette for meg:-D:p

Er det noen som kan forklare et par ting til meg? Jeg lurer litt på dette med prøveperioder og sykluser. Starter prøveperioden den dagen du ikke har mensen lenger og varer frem til mensen kommer? Eller hvordan er det? Og si jeg har en 28-dagers syklus og har eggløsning den 14. Dagen. Er det da 14 dager frem i tid fra dagen du får mensen? Jeg burde visst dette, men det gjør jeg altså ikke og jeg setter utrolig stor pris på om noen har lyst til å oppklare dette for meg:-D:p
Første syklus dag er første dag med rødt blod (mensen) det blir da CD 1. Hvis du får El på syklus dag 14 ( CD14) så er det 14 dager etter første dag i sist mens :)

Hei alle sammen :-) ny her, så håper innlegget er lagt på rett plass.
Jeg er så utrolig babysyk, og det tar over livet mitt. Det begynner bokstavelig talt å gå meg på nervene. Blir nok ingen baby her med det første, men det går så langt at jeg til og med har en drømmebaby som dukker opp i ny og ne. Haha. Jeg sitter også konstant og leser og ser på babyklær. Noen andre som "sliter" med det samme? Hvordan roer dere ned kroppen? Må bare få det ut, føler ikke at jeg kan snakke med noen om dette akkurat nå.
Jeg er og 22, samboer 25 noen dager etter termin :D var sammen 1,5 år da jeg ble gravid. Er dere rette for hverandre så går det så bra atte! Og man blir ikke mindre babysyk av å være gravid skal jeg si deg!!!!! Jeg er nå 31+2, og har vært på 3D, og jeg dåner av bildene.... Jeg vil HA HAN UT NÅÅÅÅÅÅÅÅ :p men jo, før jeg ble gravid var jeg også veldig babysyk. Hihi

Syklus starter fra første dagen i menstruasjon. Hvis du har en 28-dagers syklus som jeg hadde, så har du antakeligvis el på dag 14. Jeg hadde første dag i menstruasjonen 1 desember 2015, El var hos meg 15 desember, ikm, altså innkommende mens var 29 desember! Håper du skjønte det hehe, er litt komplisert

Første syklus dag er første dag med rødt blod (mensen) det blir da CD 1. Hvis du får El på syklus dag 14 ( CD14) så er det 14 dager etter første dag i sist mens :)
Syklus starter fra første dagen i menstruasjon. Hvis du har en 28-dagers syklus som jeg hadde, så har du antakeligvis el på dag 14. Jeg hadde første dag i menstruasjonen 1 desember 2015, El var hos meg 15 desember, ikm, altså innkommende mens var 29 desember! Håper du skjønte det hehe, er litt komplisert

Jo, takk! Nå forstod jeg det litt bedre :-D

Jeg blir gal jeg altså! Har så utrolig mye luft i magen, noen kvalmebølger, hulsulten på morgenen (mer enn vanlig), kjennes hele tiden ut som jeg skal få mensen der og da, men ingenting annet enn litt hvit utflod. Bare negative tester.. er det noe i dette, eller er det kroppen som spiller meg et voldsomt puss? Skulle hatt mensen for 2 dager siden. Testet natt til i går og da var den negativ. Håper egentlig det er noe der, men er samtidig voldsomt redd for å bli skuffet, så tør ikke ha for mye forhåpninger heller.. når jeg tenker meg om er det vel bortimot umulig også. Tror jeg hadde EL for ca. 15 dager siden, så det burde vel vist på billigtester nå?

Last edited:
Fremdeles ingen mens. "Symptomene" jeg hadde er nå helt borte og nå aner jeg ikke hva som skjer, men gravid er jeg nok ikke :-/ og da hadde det vært greit om mensen kom, så vi kunne begynt på pp1.. kjøpte en clearblue digitaltest.. denne får ligge til senere tenker jeg :p

Fremdeles ingen mens. "Symptomene" jeg hadde er nå helt borte og nå aner jeg ikke hva som skjer, men gravid er jeg nok ikke :-/ og da hadde det vært greit om mensen kom, så vi kunne begynt på pp1.. kjøpte en clearblue digitaltest.. denne får ligge til senere tenker jeg :p
Det kan være syklusen din er litt på bærtur? Med hormonforstyrrelse så kan kroppen reagere som en graviditet :p

Det kan være syklusen din er litt på bærtur? Med hormonforstyrrelse så kan kroppen reagere som en graviditet :p

Skjønner ikke hva slags hormonforstyrrelser det skulle vært nå :p sluttet på p-piller for halvannet år siden pga. høyt blodtrykk og fikk mensen tilbake som jeg hadde før etter noen måneder. Så ble jeg syk tidligere å mistet mensen i 3 måneder. Fikk mensen tilbake igjen forrige måned og nå er den borte igjen.. haha:p

Skjønner ikke hva slags hormonforstyrrelser det skulle vært nå :p sluttet på p-piller for halvannet år siden pga. høyt blodtrykk og fikk mensen tilbake som jeg hadde før etter noen måneder. Så ble jeg syk tidligere å mistet mensen i 3 måneder. Fikk mensen tilbake igjen forrige måned og nå er den borte igjen.. haha:p
Det kan komme av alt mulig, stress, forandringer, osv :) men garantert ikke noe farlig :)! Jeg fikk feks mensen 3 dager før forrige sommer da jeg var i syden :o

91f73282f8bb2a2e6ad204c07f48bb7d

Fikk pakke i posten i dag, gitt. Venter bare på termometeret nå, så blir det kanskje gang på saker og ting :-D

Back
Topp