Babysvømming

Hvor? Finner bare dyre, men kanskje de er det alle sammen :eek:
Blir jo dyrt med bleier og etterhvert, må jo ha ny hver gang og har de uhell må en bytte underveis. Her har Agnes bæsjet hver gang rett før vi har gått ut i vannet og da har jeg bare tatt henne med i garderoben igjen og skylt badetrusen.

Vi ble anbefalt badebleier i begynnelsen, var på infomøte i går. Badebukse etterhvert, når aner jeg ikke...

Babysvømmetruse bruker de her.. :)

Skal første gang i morgen, er sååå spent! Må dra alene, og er veldig spent på hvordan det skal gå i garderoben, da vi kun har 15 min på oss før og etter bading.. :s

Skal første gang i morgen, er sååå spent! Må dra alene, og er veldig spent på hvordan det skal gå i garderoben, da vi kun har 15 min på oss før og etter bading.. :s
Oi! Hadde ikke rukket å stelle bare meg selv en gang på den korte tida :P

Sånn var det her oxo. Men man får en form for rutine etterhvert.
Kom før og kle av dere så mye som mulig ute i gangen/vestibylen. Det hjelper pittelitt på tida. Samme når dere skal hjem :) pass på at lille har fått både søvn og mat før bading så man slipper styre med en utslitt lilling.

Da vi gikk på svømming m nr 2. fikk vi et tips som også sparer tid... Var en bestemor som gikk med barnebarnet sitt der... hun var hudpleier og rådet oss til å bare skylle oss etter badet, ikke såpe.... for porene var så åpne etter badinga i klor og dermed mer mottaglig for at såperester lå igjen i porene.

Dropp smøring og sminking til du kommer hjem... så sparer du oxo tid.

♥T. Desember '07 ~ ♥U.M. August '10
♡Munin♡ventet i Oktober, ☆endte i sen MA ☆lilleskatt født 24. April '13 :'( :-( :'(
★ta alltid godt vare på minner og øyeblikk★

I går var vi på babysvømming!! Kjempegøy og koselig. Frøkna koste seg i vannet med badetruse på :D

Vi begynner på babysvømming på mandag. Liiitt skeptisk til at lille ikke skal ha bleie på, men ble anbefalt bare badetruse. De vet vel hva de snakker om, så satser på det går bra! Mest spent på logistikken på forhånd i forhold til mat og soving, siden det stod at baby burde være mett og uthvilt! Ikke alltid like lett å planlegge ;)

Vi begynner på babysvømming på mandag. Liiitt skeptisk til at lille ikke skal ha bleie på, men ble anbefalt bare badetruse. De vet vel hva de snakker om, så satser på det går bra! Mest spent på logistikken på forhånd i forhold til mat og soving, siden det stod at baby burde være mett og uthvilt! Ikke alltid like lett å planlegge ;)

Om du leser i tråden Tips til babysvømmin som jeg har skrevet så står 1 viktig grund til at vi ikke fikk bruke badebleie hvertfall... kan se om jeg får slengt inn link til tråden her.

♡Munin♡ventet i Oktober, ☆endte i sen MA ☆lilleskatt født 24. April '13 :'( :-( :'(

Om du leser i tråden Tips til babysvømmin som jeg har skrevet så står 1 viktig grund til at vi ikke fikk bruke badebleie hvertfall... kan se om jeg får slengt inn link til tråden her.

På infomøte vi var på kunne man enten bruke engangs bleier eller de trusene som de selger i resepsjonen

Da er første tur i svømmehallen unnagjort. Det gikk så som så.

Men lille storkoste seg, og har nå sovet fire timer etterpå!

Var veldig lite med et kvarter i garderoben, men om jeg står over håret (skal jo ikke under vann uansett), så skal det nok gå fint. Var mange babyer der, og mye gråt og mye kaos, og liten garderobe! Så ikke rart at hun var utslitt etterpå.
Men fant ut samme triks som du nevner, Troillmor.. Brukte ikke såpe i dusjen, og kledde av og på mest mulig utenor garderoben :)

Her gikk det dårlig :(((( hu sliter så med luftsmerter om dagen, ødela hele badinga. Og dagene generelt :( :(

I dag har vi vært på babysvømming, så utrolig kjekt det var:D Sang mange sanger, navnesangen bl.a.;)
Det gikk veldig bra, han smilte i bassenget. Var masse nye inntrykk for han, og tittet vilt rundt seg:P Når vi skulle ut til bassenget tok jeg han i damegarderoben,det gikk fint..tok med bilsetet inn til bassenget med bleiekladd oppi og 2 håndkler med inn;) Når vi var ferdig tok vi fam.garderobe. Han begynte med "sinnaleppen" i garderoben, ammet han derfor før vi kjørte hjem;) Gleder oss til neste gang:D

I dag har vi vært på babysvømming, så utrolig kjekt det var:D Sang mange sanger, navnesangen bl.a.;)
Det gikk veldig bra, han smilte i bassenget. Var masse nye inntrykk for han, og tittet vilt rundt seg:p Når vi skulle ut til bassenget tok jeg han i damegarderoben,det gikk fint..tok med bilsetet inn til bassenget med bleiekladd oppi og 2 håndkler med inn;) Når vi var ferdig tok vi fam.garderobe. Han begynte med "sinnaleppen" i garderoben, ammet han derfor før vi kjørte hjem;) Gleder oss til neste gang:D
Så herlig at han likte seg:) tok du med setet med en gang eller løp du inn for å hente det da kurset var over? Jeg er så kontroll freak at jeg må planlegge alt skjønner du. Så planlegger hele tiden hvordan vi skal gjøre dette

Vi måtte dessverre melde avbud på denne runden med svømming vi :( Skikkelig lei meg for det....
Vesle snupp er nemlig fått ett kraftig utbrudd av atopisk eksem som skal behandles agresivt med kortison krem...legen anbefalte da og ikke klor bade :(
Og vi som har gleda oss så mye til dette for frøkna er så gla i vann... håper vi får bukt med det og er klare til neste runde =)

Så herlig at han likte seg:) tok du med setet med en gang eller løp du inn for å hente det da kurset var over? Jeg er så kontroll freak at jeg må planlegge alt skjønner du. Så planlegger hele tiden hvordan vi skal gjøre dette

Vi tok det med inn og satt det ned inntil veggen ved bassenget. Bærte han ut og inn i bilsetet:) Det var det flere som gjorde, mens andre bærte babyen i armene med håndkle rundt. Når vi var ferdig i vannet lå bleiekladden klar i bilsetet. Pappan gikk opp før oss og stod klar med håndkle med hette vi pakket rundt han:D

Jeg er kjempe glad for at vi meldte oss på babysvømming,på tirs.hadde han det så artig. Han smilte og lo:D Instruktøren skulle vise et svømmegrep og viste på han som ble svingt rundt i vannet. Sparket febrilsk med bena:p
Han sover også sinnsykt bra hver tirs. begge gangene sovet 8t i strekk uten mat!!:eek:
Sist hadde vi også med kamera som tåler vann,skal bli så utrolig gøy å fremkalle de bildene!:D

Høres så gøy ut med babysvømming. Jeg har ikke meldt snuppa på på babysvømming, men har lyst å prøve å bade med henne. Har derfor noen spørsmål som jeg håper dere kan svare på :-)
Kan de bade i klor, altså vanlig basseng, eller bør det helst være uten/lite klor?
Hvilken badebukse/bleie anbefaler dere og hvor kjøpte dere den?:)

Back
Topp