Babystrikk

Jeg strikker!
Akkurat nå holder jeg på med en genser til meg selv, buren genseren til pudderpiken.
Til lillingen strikket jeg bukse, lester og lue som hentesett. Tror jeg skal bruke samme hentesettet denne gangen, men kanskje strikke en fin jakke til. Har ikke begynt å se på hvilke mønstre.
Det garnet jeg strikker med nå, drops air virker så mykt og godt ut! Tror jeg også blir å prøve meg på en dress i dette garnet :D strikkinga går litt i rykk og napp, nå har jeg strikket feil på ene ermet på genseren, så nå har jeg brukt hele uka på å være sint for det:laughing001
Kjenner meg så altfor godt igjen i det siste der :laughing001
 
Jeg har strikket et lite antall prosjekter tidligere til meg selv og venninner, men mister fort tålmodigheten da jeg ikke er så flink og veldig pirkete :laughing002:laughing002
Er skikkelig motivert for å øve meg litt med koselig babystrikk da :love017
Har dere noen tips til enkle oppskrifter? :joyful:
Synes Klompelompe sin Vinterkongledress eller generelt den vinterkongle-serien er enkle. Og liker det mønsteret veldig godt
 
Vis vedlegget 398516Jeg liker aller best dette hentesettet fra PetiteKnit. Rent og fint i uttrykket (er ikke så glad i mye struktur). Har strikket to av det - i rosa og i støvet grønn. Jeg får vente til ordinær ultralyd for å se hvilken farge som blir brukt til lille i magen :)

Veldig rent og pent uttrykk :D Og kjempe praktisk genser.
 
Jeg strikker!
Akkurat nå holder jeg på med en genser til meg selv, buren genseren til pudderpiken.
Til lillingen strikket jeg bukse, lester og lue som hentesett. Tror jeg skal bruke samme hentesettet denne gangen, men kanskje strikke en fin jakke til. Har ikke begynt å se på hvilke mønstre.
Det garnet jeg strikker med nå, drops air virker så mykt og godt ut! Tror jeg også blir å prøve meg på en dress i dette garnet :D strikkinga går litt i rykk og napp, nå har jeg strikket feil på ene ermet på genseren, så nå har jeg brukt hele uka på å være sint for det:laughing001
Strikker du en av pudderpikens gensre med drops air ? For har så lyst å strikke dem gensrene og har en del drops air :)
 
Strikker du en av pudderpikens gensre med drops air ? For har så lyst å strikke dem gensrene og har en del drops air :)
Ja jeg hadde så lyst til å prøve mtp at det blir en genser jeg ikke blir å bruke på tur. Foreløpig virker det som en godt løsning, men er usikker på hvordan størrelsen blir :smiley-ashamed004
 
Litt godt å vite at jeg ikke er alene :laughing001 for man blir jo ganske irritert også man starter opp igjen, og vet at man kunne vært lengre på prosjektet, hadde det ikke vært for at man ble sur:laughing001
Haha ja! Også elsker jeg mohair garn, helt til det skal rekkes opp igjen og alt er dreads :banghead: :laughing001
 
Back
Topp