Babystrikk

Lanett

Forelsket i forumet
Gresskarfrøene2023
Kanskje det er flere som er ivrige med strikkepinner i oktobergruppa? :) Del gjerne om du allerede har noen planer for hva du vil strikke, fargevalg, garn du foretrekker mv.
 
Har allerede strikket jordtøfler i sterk og holder på med en selmas sovedrakt i garnet puno.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20230204-171824_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230204-171824_Samsung Internet.jpg
    465,4 KB · Visninger: 78
Jeg strikker! Jeg har allerede et lite lager med babytøy som jeg hadde tenkt til å gi bort etter hvert som venninner fikk barn, men får vel beholde det meste selv nå :Heartred

Lageret innholder blant annet Selmas sovedragt, Ellens hentesett, Ankers dragt, Kalles tæppe, Scallop babyjacket og babypants, Ullsokker, kyser, Lillebrors romper og Begynnerjakken. Det meste er fra Petiteknit. Planen fremover er å strikke i andre størrelser enn nyfødt og å bestemme meg for et babyteppe.
 
Jeg strikker! Jeg har allerede et lite lager med babytøy som jeg hadde tenkt til å gi bort etter hvert som venninner fikk barn, men får vel beholde det meste selv nå :Heartred

Lageret innholder blant annet Selmas sovedragt, Ellens hentesett, Ankers dragt, Kalles tæppe, Scallop babyjacket og babypants, Ullsokker, kyser, Lillebrors romper og Begynnerjakken. Det meste er fra Petiteknit. Planen fremover er å strikke i andre størrelser enn nyfødt og å bestemme meg for et babyteppe.
Herlig. Så heldig du er med et lite lager allerede!
Sjekk ut denne teppet. Det er såå nydelig :happy093 garntopiababyteppe.
 
Jeg syns KnitsByWhenche har så mye flott, særlig Soria Moria serien! Har strikka vesten til voksen men frister å lage til baby også :)
Jeg strikka ikke når jeg var gravid med første, men har strikka noen dresser og hentesett til venninner. Har derimot strikka altfor mange voksengensere, både mønster og strukturstrikk, og det klør i fingrene etter å strikke noe til en liten bebis! :love017
 
Jeg har også et lite lager med babystrikk som har kommet av pinnene de siste årene. Har også hatt garntopia babyteppe som UFO i tre år, tror jeg er ca halveis, men må vel gjøre det ferdig snart. Det er såå fint :)
 
Jeg gleder meg til babystrikk! Jeg må bare gjøre ferdig det jeg allerede har på pinnene :hilarious: Jeg blir også ivrigere på strikkingen etter jeg vet kjønn, enklere å se for seg hvem man strikker til :)
 
Jeg gleder meg til babystrikk! Jeg må bare gjøre ferdig det jeg allerede har på pinnene :hilarious: Jeg blir også ivrigere på strikkingen etter jeg vet kjønn, enklere å se for seg hvem man strikker til :)
Jeg også holder igjen litt ifm kjønn, selv om hvit, grå, jordfarger mv. er like fint på begge kjønn :)
 
Jeg har så lyst til å lære meg å strikke! Altså jeg begynte på et babyteppe ved forrige graviditet, så jeg kan legge opp masker, felle av og strikke rett - men thats it! Hvordan lærte dere dere å strikke? Youtube? Strikkebøker? Jeg aner ikke hvordan jeg leser en oppskrift en gang :laughing002 :nailbiting:
 
Jeg har så lyst til å lære meg å strikke! Altså jeg begynte på et babyteppe ved forrige graviditet, så jeg kan legge opp masker, felle av og strikke rett - men thats it! Hvordan lærte dere dere å strikke? Youtube? Strikkebøker? Jeg aner ikke hvordan jeg leser en oppskrift en gang :laughing002 :nailbiting:
YouTube og mamma! :hello2 Det virker såååå mye vanskeligere enn det det egentlig er!
 
:)Jeg har så lyst til å lære meg å strikke! Altså jeg begynte på et babyteppe ved forrige graviditet, så jeg kan legge opp masker, felle av og strikke rett - men thats it! Hvordan lærte dere dere å strikke? Youtube? Strikkebøker? Jeg aner ikke hvordan jeg leser en oppskrift en gang :laughing002 :nailbiting:
Ikke blir overvelda av en hel oppskrift. Les avsnitt for avsnitt etter hvert som du strikker. Søk på youtube om noe er uklart, eller spør noen.

Du kan alltids spørre her :Heartred
 
I forrige svangerskap fikk jeg kraftig bekkenløsning fra uke 20 ca.. måtte da finne meg en hobby og fant ut at jeg ville lære meg å strikke etter oppskrift og med mønster. Tidligere hadde jeg bare strikket noen pannebånd og skjerf. Kunne rett og vrang, men for utenom det var jeg relativt grønn.
Startet rett på prosjekt hentedress :smiley-ashamed004
Slik ble det!
Vil nå strikke et likt sett, men med andre farger. Venter bare på å få vite om det er jente eller gutt
 

Vedlegg

  • 0FFF11BA-2B25-41C4-99D7-7414E77A512A.jpeg
    0FFF11BA-2B25-41C4-99D7-7414E77A512A.jpeg
    118,6 KB · Visninger: 44
I forrige svangerskap fikk jeg kraftig bekkenløsning fra uke 20 ca.. måtte da finne meg en hobby og fant ut at jeg ville lære meg å strikke etter oppskrift og med mønster. Tidligere hadde jeg bare strikket noen pannebånd og skjerf. Kunne rett og vrang, men for utenom det var jeg relativt grønn.
Startet rett på prosjekt hentedress :smiley-ashamed004
Slik ble det!
Vil nå strikke et likt sett, men med andre farger. Venter bare på å få vite om det er jente eller gutt
 
Noen som vet hvordan man sletter en kommentar? Klarte ved et uhell å svare på egen post
 
I forrige svangerskap fikk jeg kraftig bekkenløsning fra uke 20 ca.. måtte da finne meg en hobby og fant ut at jeg ville lære meg å strikke etter oppskrift og med mønster. Tidligere hadde jeg bare strikket noen pannebånd og skjerf. Kunne rett og vrang, men for utenom det var jeg relativt grønn.
Startet rett på prosjekt hentedress :smiley-ashamed004
Slik ble det!
Vil nå strikke et likt sett, men med andre farger. Venter bare på å få vite om det er jente eller gutt
Såå nydelig! Du er kjempeflink :hello2 :Heartpink
 
Jeg strikker!
Akkurat nå holder jeg på med en genser til meg selv, buren genseren til pudderpiken.
Til lillingen strikket jeg bukse, lester og lue som hentesett. Tror jeg skal bruke samme hentesettet denne gangen, men kanskje strikke en fin jakke til. Har ikke begynt å se på hvilke mønstre.
Det garnet jeg strikker med nå, drops air virker så mykt og godt ut! Tror jeg også blir å prøve meg på en dress i dette garnet :D strikkinga går litt i rykk og napp, nå har jeg strikket feil på ene ermet på genseren, så nå har jeg brukt hele uka på å være sint for det:laughing001
 
Jeg har strikket et lite antall prosjekter tidligere til meg selv og venninner, men mister fort tålmodigheten da jeg ikke er så flink og veldig pirkete :laughing002:laughing002
Er skikkelig motivert for å øve meg litt med koselig babystrikk da :love017
Har dere noen tips til enkle oppskrifter? :joyful:
 
Back
Topp