Babyshower

Her er det vanlig å bli overrasket med babyshower og ikke planlegge selv.
Men, er ikke så utbredt enda her omkring.
Er mer vanlig å komme med en gave etter fødselen når man kommer og hilser på den lille :)
Forventer ingenting, men om noen vil overraske meg så blir jeg kjempeglad for det :)

tror den babyshower greia er ganske nytt i norge, eller jeg skal ikke si noe for jeg har aldri vært i en babyshower:p
 
Tror noen av mine venninner går sammen og fikser en jentekveld hjemme hos meg:) jeg har nevnt at det kan være greit for min egen del å vite datoen siden j spyr... Samt da kan jeg få lage litt kake osv til jentene :) venter ingen gaver men hyggelig å få en liten jentekveld før juli (som det dessverre Har vært veldig få av Pga oppkast).. Skal selv være med på 3 babyshowers men de er ganske avslappet :) på den ene tar vi med mat selv :) + en liten ting hun har ønsket seg (lettere å kjøpe gave synes iallfall jeg). Det viktigste er å samle girlsa ❤️
 
tror den babyshower greia er ganske nytt i norge, eller jeg skal ikke si noe for jeg har aldri vært i en babyshower:p
Jeg også tror det :) Jeg har heller ikke vært i en selv, men har venninner som har vært i ett par
 
Du har nok rett mye her:)
Men for min del da, så har jeg jo heller ingen venninnegjeng å feire noe med, så har vel kanskje noe med det å gjøre og at jeg ikke føler for det:p hehe

Ja, tror ikke babyshoweret mitt Evt vil bli noe store greier, har 3 venninner også blir vel svigemor, søster og mamma bedt men heller få og gode enn mange og falske vel :D
 
Ja, tror ikke babyshoweret mitt Evt vil bli noe store greier, har 3 venninner også blir vel svigemor, søster og mamma bedt men heller få og gode enn mange og falske vel :D

Det er sant;) Hehe
 
Nei, jeg har gitt beskjed om at jeg ikke ønsker. Mye hyggeligere om de kommer på besøk i etterkant, og jeg forventer heller ikke gaver.. Syns det bare blir så kleint med så mye oppmerksomhet og gaver.. Jeg er også ganske kresen, så vil helst velge utstyr og klær selv, hehe :)
 
Nei, jeg har gitt beskjed om at jeg ikke ønsker. Mye hyggeligere om de kommer på besøk i etterkant, og jeg forventer heller ikke gaver.. Syns det bare blir så kleint med så mye oppmerksomhet og gaver.. Jeg er også ganske kresen, så vil helst velge utstyr og klær selv, hehe :)

Uff jeg er så dårlig på sånn poker face hvis jeg får ting jeg ikke liker "åååh..eeeh takk..den var ehm fin. men tuuusen takk altså" :p:oops:
 
Her er det vanlig å bli overraska med det, ikkje arrangere sjølv. Mine venninner veit at eg ikkje ynskjer det, heldigvis :) Spesielt i og med at det er barn nr to er det i alle fall uaktuelt! Ser folk får babyshower til andre, tredje og fjerde ungen liksom..whats the point?
Eg er eigentleg litt prinsipielt imot det, pga at det er ein amerikansk tradisjon som kjem i TILLEGG til den norske tradisjonen med å gi gåver etter fødsel. Det blir for stort gåvepress rett og slett..
 
Har laget det til venninner og deltatt på det andre har ordnet. Synes egentlig det er en fin ting :) men så er det som noen sier; hva om det skjer noe med babyen og den dør..? Om det ikke er bedre å lage en fest etter fødsel..Er jo forsåvidt enig i tankegangen,men... Er ikke så greit å komme en gjeng til noen som nettopp har født heller..

Vi har aldri kjøpt dyre gaver.. Er mest kaker og skravling.. Litt krem,bok/blader o.l til mor og evt en body eller noe til babyen.. Da jeg selv arrangerte hadde vi leker/oppgaver etter hvert gjennom kvelden.. Det synes jeg også var veldig gøy :) tok bilder og tok vare på alt fra festen og laget album som hun fikk til jul :D

Har ikke tenkt så mye på det selv denne gangen.. Noen venninner laget til meg sist gang,men blir ikke lei meg/skuffet om det ikke skjer denne gangen :)
 
Er det vanlig å arrangere sin egen babyshower? o_O det har jeg aldri hørt om.. Jeg blir glad hvis noen arrangerer for meg, og da tar jeg det jeg får :) ingen ønskelister her iallefall :p

Samme tenkte jeg... Her er det vanlig at venninne gjengen lager:)
 
Jeg arrangerte faktisk babyshoweret mitt selv for 7 år siden ;) inviterte jentene som jeg ble veldig god venninne med på videregående, mest for å tilbringe tiden sammen med, før jeg fikk baby og uteble fra skolen. Fattig student, bodde langt fra foreldrene mine, men allikevel bakte jeg både kake og muffins, pyntet med små, rosa bodyer og ballonger og fant masse leker på nett :D og jeg skal fortelle dere at det var en uforglemmelig dag!;) Ikke pga.de gavene jeg fikk, men fordi de ville ta del i denne begivenheten og vi koste oss utrolig masse :-D har laget album med både hilsninger og bilder i ettertid, og det er like fantastisk hver gang å se tilbake til den dagen :)
Jeg kommer til å arrangere mitt eget babyshower nå i sommer også, fordi jeg eeeelsker å arrangere fester :D vil ikke ha noen som helst gaver, bare jeg får enda en uforglemmelig dag med mine venninner før jeg er blitt 2 barnsmamma :D har arrangert alt fra utdr.lag, babyshowers og overraskelsesbursdager, og det er like gøy hver gang! Nå skal det også sies at det er veldig uvanlig å gi fødsesgaver i min vennekrets..men det er vel forskjellig ifra plass til plass ;):)
 
Vet at en god venninne og lillesøster planlegger å ha babyshower for meg :) mer vet jeg ikke! Men det blir koselig :D man kan jo takke nei om man ikke vil gi gave :p
 
Har vært i mange baby shower, og synes det er utrolig koselig :)❤ hyggelig og samles og prate og spise og div leker :) har aldri hatt noen baby shower selv, så tror ikke det blir en denne gangen heller :)
 
Har noen venninner som vil arrangere for meg, men siden jeg jobber stortsett hver helg, så må jeg ihvertfall være med å planlegge hvilken dag :p også må det isåfall være hjemme hos meg, siden min datter er hjemme.

var ikke noe babyshower da jeg fikk første, men de fleste av venninnene mine har litt samme holdning som meg til slik, at det er ikke for gavene sin del, men for å ha en liten Unnskyldning til å sammle alle jentene ;)
 
Jeg sniker litt.. Her jeg bor er det veldig vanlig med babyshower. Det er venninnene til den kommende mammaen som arrangerer.
Selv synes jeg det er helt feil å feire en baby som enda ikke er født. Skal man først innføre amerikanske tradisjoner, har jeg mye mer sansen for et "Sip and see-party" - en feiring etter at babyen har kommet til verden. Bare google "sip and see" om du ikke vet hva det er :)
 
Om venninnen vil overraske meg med det blir jeg veldig glad, men er absolutt ikke et must :)
 
Back
Topp