Babyshower

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Det er kanksje litt tidlig, men planlegger dere å ha babyshower?

for min del så syns jeg sånt blir litt gulli gull osv:p Har aldri vært på babyshower selv, men har mange venninner som har hatt det. Jeg er litt ydmyk der og vil ikke at folk skal føle seg presset til å kjøpe gaver til bebisen..

Vil gjerne høre deres tanker og meninger rundt dette.:)
 
Ingen planer om det nei. Her kommer folk til å komme når det passer meg og dem uavhengig av gave. Liker ikke gavepress og masse oppmerksomhet:p
 
Ingen planer om det nei. Her kommer folk til å komme når det passer meg og dem uavhengig av gave. Liker ikke gavepress og masse oppmerksomhet:p

Ja tenker litt sånn selv, selv om mange sier "se det positive du får masse ting du trenger til babyn"
Jeg vil ikke føle at andre skal føle seg presset til å kjøpe ting til barnet mitt, det er jeg selv ansvarlig for, selvsagt har jeg fått litt små ting her og der:) men da har jeg alltid sagt "det var ikke nødvendig" kanskje jeg er veldig ydmyk når det kommer til å motta ting.
 
Blei bedt i babyshower til en bekjent som jeg nesten ikke har hatt kontakt med, mest via en felles venninne. Koselig det i utgangspunktet, og jeg tenkte jeg skulle prøve å få det til selv om hun bor et godt stykke unna. Men så fikk vi alle beskjed om at hun ønsket seg Stokke tripp-trapp-stol MED newborn set...!!! :eek: Greit nok at man kan spleise og komme opp i en sum om man er mange, men jeg følte at jeg ble lagt til lista for å få "mange nok" på en måte. Må innrømme at det fikk meg til å slutte og prøve å få kommet meg dit...

Har bare vært i en babyshower før, og det var veldig koselig. Vi var en liten gjeng med mammaens nærmeste venninner, spiste, skravla og kosa vårs. Ingen gavepress, i den grad at hun ikke ønsket seg noe spesielt når jeg spurte. Det ble en liten tygge/koseleke som viste seg å bli veldig populær de første månedene. Da er det veldig koselig å gi gave! :)

Jeg kommer ikke til å ta noe initiativ til babyshower selv, og heller ikke forvente at noen arrangerer det for meg, men hvis noen skulle finne på å gjøre det, så vil jeg ikke protestere.
 
Håper at noen lager det til meg☺ synes det var veldig koselig når vi hadde det til første jenta mi☺ vil ikke at folk skal føle seg presset til å kjøpe noe,synes det er bedre å heller lage kake eller noe☺
 
Ja tenker litt sånn selv, selv om mange sier "se det positive du får masse ting du trenger til babyn"
Jeg vil ikke føle at andre skal føle seg presset til å kjøpe ting til barnet mitt, det er jeg selv ansvarlig for, selvsagt har jeg fått litt små ting her og der:) men da har jeg alltid sagt "det var ikke nødvendig" kanskje jeg er veldig ydmyk når det kommer til å motta ting.

Mest sannsynlig så kommer det noe når baby er født uansett, selv om jeg ikke forventer noe da heller. Hehe.
Gaver skal være av fri vilje, og jeg vil ikke ha en fest som er ment for å bare gi/få gaver.
Føler meg nesten litt brydd når folk kommer med gaver på bursdagen min...haha:p
 
Blei bedt i babyshower til en bekjent som jeg nesten ikke har hatt kontakt med, mest via en felles venninne. Koselig det i utgangspunktet, og jeg tenkte jeg skulle prøve å få det til selv om hun bor et godt stykke unna. Men så fikk vi alle beskjed om at hun ønsket seg Stokke tripp-trapp-stol MED newborn set...!!! :eek: Greit nok at man kan spleise og komme opp i en sum om man er mange, men jeg følte at jeg ble lagt til lista for å få "mange nok" på en måte. Må innrømme at det fikk meg til å slutte og prøve å få kommet meg dit...

Har bare vært i en babyshower før, og det var veldig koselig. Vi var en liten gjeng med mammaens nærmeste venninner, spiste, skravla og kosa vårs. Ingen gavepress, i den grad at hun ikke ønsket seg noe spesielt når jeg spurte. Det ble en liten tygge/koseleke som viste seg å bli veldig populær de første månedene. Da er det veldig koselig å gi gave! :)

Jeg kommer ikke til å ta noe initiativ til babyshower selv, og heller ikke forvente at noen arrangerer det for meg, men hvis noen skulle finne på å gjøre det, så vil jeg ikke protestere.

wow:eek: det er det jeg mener, syns det blir veldig mye å forlange, å arrangere en babyshower for å ønske seg så "store" ting og bare adde folk til gjestelisten for at summen skal gå opp., klær og sånne små ting vil jeg si er innafor å ønske seg. Jeg kunne aldri krevd det av mine venner.
 
Jeg har vært på det en gang, og synes det var super kjekt :) Er nok ikke noe jeg kommer til å arrangere selv, og ikke har jeg noen så nære venninder som kommer til å gjøre det heller desverre. Kunne vært kjekt :)
 
Mest sannsynlig så kommer det noe når baby er født uansett, selv om jeg ikke forventer noe da heller. Hehe.
Gaver skal være av fri vilje, og jeg vil ikke ha en fest som er ment for å bare gi/få gaver.
Føler meg nesten litt brydd når folk kommer med gaver på bursdagen min...haha:p

Jeg har bursdag en mnd før termin så jeg tenker at jeg skal ønske meg litt ting av foreldre da, eks bæresele osv, men de store tingene kjøper jeg selv;)
Å arrangere babyshower bare for å få gaver blir som du sier feil:p
 
Jeg har vært på det en gang, og synes det var super kjekt :) Er nok ikke noe jeg kommer til å arrangere selv, og ikke har jeg noen så nære venninder som kommer til å gjøre det heller desverre. Kunne vært kjekt :)

er ikke så glad i å arrangere sånne fester osv:p spør noen om å få arrangere det så sier jeg nei..blir litt mye "awwwwh, nææmen, ååh hællandussen"
Får jente, så ser for meg at det fort kan bli pink party:p
 
er ikke så glad i å arrangere sånne fester osv:p spør noen om å få arrangere det så sier jeg nei..blir litt mye "awwwwh, nææmen, ååh hællandussen"
Får jente, så ser for meg at det fort kan bli pink party:p
Jente her og :p og tror jeg kunne likt å være litt mittpunkt i et pink party :p hehehe
 
Jente her og :p og tror jeg kunne likt å være litt mittpunkt i et pink party :p hehehe
haha jeg er glad i rosa, til en viss grad. eneste rosa jeg har fått hittil er ett par baby converse:p så er jeg elendig på å pynte kaker osv, hahaha så hadde jeg arrangert babyshower hadde det ikke blitt noen søte cupcakes for å si det sånn.
 
Jeg har bursdag en mnd før termin så jeg tenker at jeg skal ønske meg litt ting av foreldre da, eks bæresele osv, men de store tingene kjøper jeg selv;)
Å arrangere babyshower bare for å få gaver blir som du sier feil:p

Jeg ser for meg at det kommer til å holde med dåpen/navnefest for min del. Da føler jeg at det er mer for å "annonsere" fødsel og navn enn å be om gaver :)
 
Er det vanlig å arrangere sin egen babyshower? o_O det har jeg aldri hørt om.. Jeg blir glad hvis noen arrangerer for meg, og da tar jeg det jeg får :) ingen ønskelister her iallefall :p
 
Er det vanlig å arrangere sin egen babyshower? o_O det har jeg aldri hørt om.. Jeg blir glad hvis noen arrangerer for meg, og da tar jeg det jeg får :) ingen ønskelister her iallefall :p

Aner ikke hva som er vanlig, fikk forespørsel av noen venninner "men du skal vel arrangere babyshower"
Etterhvert som magen blir større så blir man vel mer sliten og så arrangere babyshower må være utrolig slitsomt.:eek: bake og pynte, nei takk:p
 
Her er det vanlig å bli overrasket med babyshower og ikke planlegge selv.
Men, er ikke så utbredt enda her omkring.
Er mer vanlig å komme med en gave etter fødselen når man kommer og hilser på den lille :)
Forventer ingenting, men om noen vil overraske meg så blir jeg kjempeglad for det :)
 
kommer ikke til å arrangere noe selv og aner ikke om noen kommer til å holde for meg! De fleste gode venninnene mine er i Bergen, så kan bli litt vanskelig :p
 
Aldri hørt om noen som arrangerer selv, dette er jo noe man isåfall skal bli overrasket med :p

Jeg har arrangert og overrasket fler med babyshower og div bursdagsfester, er alltid den som planlegger i vennegjengen så håper selvfølgelig jeg får selv.. Men spørs nå det, når de er vandt med at jeg gjør "alt" :p og man kan da ville ha babyshower uten at det er pga gavene :p? For min del trenger de ikke gaver, jeg syntes bare det hadde vårt hyggelig med en feiring av at jeg er gravid og hatt en generelt koselig jentekveld :D
 
Bestevenninna mi utbrøt med en gang at hun ville lage babyshower når hun fikk vite at jeg var gravid, men som en person som ikke gjennomfører alt hun sier, så tviler jeg litt på at det blir en :p Gjør meg ikke noe særlig om det ikke blir, da jeg ikke selv har vært med på det fær og har tenkt på det, men hadde nok vært koselig med en liten fest :) Bare for å samle venninnegjengen som jeg ikke ser for ofte, og kose oss :)
 
Aldri hørt om noen som arrangerer selv, dette er jo noe man isåfall skal bli overrasket med :p

Jeg har arrangert og overrasket fler med babyshower og div bursdagsfester, er alltid den som planlegger i vennegjengen så håper selvfølgelig jeg får selv.. Men spørs nå det, når de er vandt med at jeg gjør "alt" :p og man kan da ville ha babyshower uten at det er pga gavene :p? For min del trenger de ikke gaver, jeg syntes bare det hadde vårt hyggelig med en feiring av at jeg er gravid og hatt en generelt koselig jentekveld :D

Du har nok rett mye her:)
Men for min del da, så har jeg jo heller ingen venninnegjeng å feire noe med, så har vel kanskje noe med det å gjøre og at jeg ikke føler for det:p hehe
 
Back
Topp