Babyseng(er)

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Hvordan tenker dere ifh til soveplass til baby de første mnd? Lurer litt på vugge ved siden av senga vår og at hun på dagen sover i vogna i gangen.. Tenker dere seng i stua også??

Vugge (moseskurv med stativ) på rommet vårt den første tiden, men skal sette sprinkelsengen på plass på barnerommet med en gang også, så sover hun gjerne der på dagtid, for å bli vant til sengen. Også har vi lekegrind til soving nede i stuen i tillegg. Tenker jeg vil bruke babynest i begynnelsen også, den kan jo legges oppi alle soveplassene :)

Sprinkelsengen skal stå på vårt soverom i begynnelsen. Dagsoving blir i vugge i stua (har soverommene i 2. etasje og stue i 1.) Hadde vi hatt alt på ett plan hadde jeg ikke skaffet vugge ;)

Har kjøpt Troll Bedside Crib som jeg tenker vi bruker de tre første månedene :) Moseskurv på stua.

Last edited by a moderator:
Seng på soverommet og lekegrind på stua her. Også håper jeg på utebaby som vil sove masse i vogna:0)

Vugge ved siden av sengen min. ( etterhvert sprinkelseng) lekegrind i stua. Den blir nok brukt litt til soving i begynnelsen, i tillegg til vogn.

Vi har vugge på stua som ved førstemann, den er det hjul på slik at man kan trille den overalt. Vi har soverom i andre etg. Så det går ikke an å ta den med dit.
Jeg kjøpte Hensvik sprinkelseng fra Ikea denne gang, og storebror har Gulliver sprinkelseng fra Ikea :-) så vi bruker vugge og seng.
Satser også på dupper ute i vognen da vi får jo sommerbaby. Sist gang fikk vi baby i november og pga svært mye kulde var det uaktuelt æ sove ute i vogna :)

Sprinkelseng på vårt soverom i 2. etasje, og sove i lekegrind i stua på dagtid. Min mamma skal sy babynest til oss, så kommer nok til å bruke det både i seng og lekegrind :)

Vi har vugge på stua som ved førstemann, den er det hjul på slik at man kan trille den overalt. Vi har soverom i andre etg. Så det går ikke an å ta den med dit.
Jeg kjøpte Hensvik sprinkelseng fra Ikea denne gang, og storebror har Gulliver sprinkelseng fra Ikea :-) så vi bruker vugge og seng.
Satser også på dupper ute i vognen da vi får jo sommerbaby. Sist gang fikk vi baby i november og pga svært mye kulde var det uaktuelt æ sove ute i vogna :)

Kan jeg spørre om dere var misfornøyd med gulliver?

Kan jeg spørre om dere var misfornøyd med gulliver?
Neinei, overhode ikke :-) veldig billig og fin seng! Enkel å montere og. Jeg synes bare Hensvik sengen var så fin, også var det ei som skulle selge sin seng brukt, og du ser ikke at den er brukt en gang- så da kjøpte jeg faktisk sengen brukt denne gang :-) hadde vi skulle kjøpt en helt ny seng som egentlig var planen, hadde jeg tatt Gulliver eller Hensvik sengen, pga de er billige :-) jeg tenker ei sprinkelseng er ei sprinkelseng., så leng det går an å regulere høyde er jeg fornøyd.. Og at den er hvit :-)

Bedside crib som jeg regner med vi bruker de første 6 mnd. Så springelsengen hensvik. Brukt den til begge de andre :)

Nede kan babyen sove i lekegrind (om vi tar fram denne.. Ellers i vogna :)

Neinei, overhode ikke :-) veldig billig og fin seng! Enkel å montere og. Jeg synes bare Hensvik sengen var så fin, også var det ei som skulle selge sin seng brukt, og du ser ikke at den er brukt en gang- så da kjøpte jeg faktisk sengen brukt denne gang :-) hadde vi skulle kjøpt en helt ny seng som egentlig var planen, hadde jeg tatt Gulliver eller Hensvik sengen, pga de er billige :-) jeg tenker ei sprinkelseng er ei sprinkelseng., så leng det går an å regulere høyde er jeg fornøyd.. Og at den er hvit :-)

Ok :) Vi skal kjøpe Gulliver så jeg måtte bare spørre :)

Her blir det sprinkelseng på vårt soverom (har bare ett) om natta. Hadde det ikke vært for at svigermor vil kjøpe (høyderegulerbar) dagseng/lekegrind, hadde det blitt vognbag (bor i 4 etg. uten heis, så vogn i gangen blir uaktuelt) eller seng på dagtid ;)

Sprinkel seng på vårt rom i begynnelsen muligens at vi skaffer oss bedside crib
Lekegrid/ moses kurv til dag soving i stua. evnt vogna ute...

Skal ha vugge ved siden av senga vår frem til lille blir stor nok til å flyttes inn på storebror sitt rom, vet ikke hvor mye lenger han vil bruke sprinkelsenga si, så venter med å kjøpe det til vi vet om det kanskje er likegreit å kjøpe storgutt-seng til storebror :) skal ha lekegrind i stua som lille kan ligge i på dagen, evt vogna ute eller på kontoret i 1.etasje hvis storebror vekker lille i stua ;)

Bedside crib på vårt rom de første 5-6 månedene. Sist hadde vi vugge, men jeg ser frem til å slippe å måtte opp av sengen min for å hente ham når jeg skal amme på natten. Regner med at vi flytter han på egen rom rundt 6 mnd og at han arver sprinkelsengen til søsteren, mens hun får en lav køyeseng. Målet er at de skal dele rom med køyeseng etter hvert, sånn at vi kan ha gjesterommet videre som i dag (byleilighet med 3 soverom) :)

Vi har 180 seng, tenkte å ha babyen i babynest sammen med oss i sengen for å slippe å stå opp å hente han for amming om natten? Tenker d går bra om han ligger for seg selv i nestet med egen dyne.. Hvis ikke har vi en vugge på hjul vi kan ha atme sengen. I stuen har vi lekegrind, men tenker han skal sove mest mulig ute i vognen på dagtid.

Sprinkelseng på vårt soverom. Tenker å ta ned den ene langsiden slik at senga står inntil vår seng på min side. Blir en slags bedside crib. Det blir kanskje en Leander-vugge i stua, og sikkert et babynest som kan ligge på sofaen den første tiden

Bedside crib så lenge den er stor nok for bebisen, deretter en enkel sprinkelseng, tenker jeg.

Vugge den første perioden og sprinkelseng senere. Vugga er etter min samboer så det er veldig koselig

Back
Topp