babyklarnå sin dagbok

Kjære dagbok [:)]
 
Da var vi kommet til mandag, og det betyr at det er en ny uke, og nye muligheter. Jeg gleder meg til å ta fatt på uka, det blir en spennende uke, jeg skal ha eggløsning i disse dager, og det er bare å krysse fingrene for at jeg får en spire i magen før jeg drar på ferie om 8 uker.
Ellers så har jeg et lite vektreduksjsonsprosjekt på gang, jeg skal prøve å kvitte meg med 8-9 kg til jeg drar på ferie, og det prosjektet starter jeg med i dag [:)] så får vi se hvor flink jeg klarer å være.
 
ØNSKER DERE ALLE EN RIKTIG FIN MANDAG, OG EN GOD UKE
 
Kjære dagbok!
 
Da er det i følge BV 2 dager til eggløsning, men jeg vet sannelig ikke helt om jeg har noen eggløsning, plutselig så er jeg blitt så pessimistisk kjenner jeg. Har EL-smerter, men testene jeg tar blir jo ikke noe sterkere, venter på CB sine EL-tester. Håper de kommer i dag når jeg kommer hjem fra jobb. Den første skikkelige TR jeg hadde etter pilleslutt, da hadde jeg EL, og fikk skikkelig positivt utslag på testen, men ingenting etter det...nå fikk jeg ikke testet skikkelig forrige syklus, da jeg ikke var hjemme under EL.


Jeg får nå lure mannen med meg i sengen i kveld, og så håper vi at sengevalsen vil gi oss en liten baby i februar [:)] Kjenner jo at man kan bli helt tullete av dette her babystyret, og det hadde jeg bestemt meg for å ikke bli, men nå kjenner jeg at det er ikke så lett, man blir fort hekta på testing av EL og sånn. Graviditetstester har jeg ikke svidd av enda, der har jeg faktisk klart å vente for å se om TR kommer når hun skal.
 
VI VIL HA EN BABY NÅ [:)]
 
ØNSKER ALLE EN RIKTIG FLOTT TIRSDAG, NYT SOMMERDAGEN [:)]
 

 God helg!
 
Kjære dagbok [:)]
 
Da er det blitt nok en tirsdag, og jeg har ikke fått en eneste positiv EL test, jeg har testet i 90 føler jeg. Og nå har jeg faktisk svidd av et par graviditetstester også [:)] På 2 av de har det kommet opp veldig svake streker, men de er så svake at man knapt kan se dem. Så nå går jeg rundt og lurer på når tid TR dukker opp. I følge BV så skal den komme rundt den 10-11 juni. Så det er ikke så mange dagene til.
 
Var hos legen en tur i dag, nevnte for han at vi prøver å bli gravide, for jeg lurer litt på hvor lenge vi må prøve før vi kan be om hjelp, og det var ikke så veldig lenge vi skulle prøve. Om jeg ikke var blitt gravid i løpet av sommeren, så skulle jeg bare komme tilbake, og da ble mølla satt i gang [:)] Så jeg håper dette her er med å hjelpe til at jeg klarer å slappe litt mer av framover, og vips så sitter spiren håper jeg [:)]
 
Kjære dagbok!
 
Da var det gått et par dager siden sist jeg skrev her inne, har ikke skjedd så veldig mye nytt siden sist.
Jeg sitter her med mine murringer nede i magen, og lurer jo veldig på hva det kan være for noe. Jeg håper jo at jeg er gravid, men jeg har mine tvil...hvorfor skulle det klaffe sånn med en gang liksom?
Jeg har en digital CB-test, men jeg får meg bare ikke til å brenne den av helt enda, det er jo forsatt 4 dager til jeg skal teste. Jeg har noen billigtester liggende, så det blir nok til at jeg svir av de først ja [:)]
 
JEG VIL BLI GRAVID NÅ [:)]
 
Kjære dagbok!
 
Da var vi kommet til over midten av juni, og her skjer det fint lite om dagen. Jeg går og venter på at TR skal dukke opp. Nå er det 31 dager siden hun var her sist. Jeg har tatt x-antall graviditetstester, og alle viser negativ, de er helt blendahvite....Vet jeg har hatt noe tull med hormonene mine før, så jeg tenkte jeg skulle se det litt an i noen dager til, og kommer den ikke innen slutten av neste uke, så blir det nok en legetime på meg.
 
I mellomtiden, så koser vi oss her hjemme, det er enda lenge til ferie, og da får vi bare nyte finværet og regnværet her så lenge [:)]
 
Ønsker alle en fin mandag!
 
KJære dagbok!
 
Da var vi kommet til dag 34, og det er fortsatt ikke noe tegn til TR, og jeg lurer virkelig på hvor det er blitt av den. Kjenner at jeg begynner å bli rimelig fortvilet nå, enten vil jeg være gravid, eller så for den der TR se til å komme. Alle graviditetstester jeg har tatt har jo vært negative, så jeg tviler jo sterkt på at det er noen form for spire i magen min.
Det stikker i underlivet til tider, det er et slags press helt nederst i magen, jeg er til tider litt småkvalm innimellom. Alt dette tror jeg skyldes at jeg går og kjenner og venter og håper og tror...Kommer ikke TR i løpet av neste uke, så kommer jeg til å bestille meg en legetime, orker ikke dette her styret. Jeg er ikke ung lenger, og vil ikke vente i all evighet på TR heller.
Det var dagens utblåsning [:)]
 
ØNSKER DERE ALLE EN RIKTIG FIN OG VÅT TORSDAG [:)]
 
Kjære dagbok [:)]
 
Da var i gang igjen da...i dag kom endelig TR, etter å ha venta i 8 dager på overtid. Jeg er ikke så veldig skuffa egentlig, var mer lei av å vente, i og med at det ikke viste noe positivt på testene jeg tok. Nå skjønner jeg jo hvorfor jeg har hatt litt murringer nederst i magen, og hvorfor puppene har vært litt småsåre og en smule ekstra store de siste par dagene.
Nå blir det humping for alvor når TR har dratt sin vei, jeg satser på å få en positiv test mens vi er på ferie nemlig [:)] Nå gleder jeg meg som bare det [:)]
 
Kjære dagbok!
 
Da var jeg kommet til min andre dag i syklusen, og jeg må bare innrømme at jeg har jo helt glemt hvordan det er å ha mensen igjen. Det er mange år siden jeg hadde menssmerter, og det er visst ikke noe særlig behagelig har jeg funnet ut. MEN, så har jeg konkludert med at det er jo verdt det, for det kan jo bli en baby utav dette her da [:)] 
Var litt rart når jeg fortalte min kjære i går at jeg fikk mensen, og at det ikke ble noen baby denne gangen. Jeg sa: "vi får prøve igjen neste gang", da sier han: "ja vi får gjøre det". Han bruker ikke å være så snakkesalig rundt dette temaet her. Så det har blitt til at jeg har sagt minst mulig, lest litt på nettet, og har denne dagboken her til å få ned litt tanker som jeg har.
Nå skal jeg bruke EL-tester omtrent med en gang TR har dratt sin vei, i og med at jeg har fått litt lenger syklus denne gangen enn de forrige. Syns det høres ut som en evighet til jeg skal ha eggløsning, i følge BV, så har jeg ikke det før den 10. juli, og for meg er det jo en helt liten evighet til. Vil ikke gå glipp av eggløsningen [:)] 
 
Ønsker dere alle en riktig fin kveld!
 
Kjære dagbok!
 
Da var det søndag blitt, og her sitter jeg og knotter i vei, leser på det jeg kommer over om graviditet på nettet. Har jo blitt helt hekta, og det hadde jeg da bestemt meg for at jeg ikke skulle bli, så nå tror jeg at jeg må finne på noe annet å gjøre på om kveldene enn å sitte her inne, selv om det er veldig koselig.
Snart er det sommerferie, og da skal jeg bare slappe av og kose meg sammen med min kjære. Gleder meg veldig til det, vi har ikke de helt store planene for ferien enda, tar det litt som det kommer [:)]
 
I dag har jeg ikke slike smerter som jeg hadde i går, og det går helt greit å ha mensen i dag [:D] Nå gleder jeg meg bare til det hele er over for denne gangen, slik at vi virkelig kan prøve oss. Tror det blir en artig prøveperiode, det blir ihvertfall mye  Jeg må bare klare å lure med meg mannen når jeg legger meg, legger meg som regel mye tidligere enn han, da jeg må opp tidligere enn han. Syns fortsatt det er vel lenge til eggløsning da, 18 dager i dag, kan ikke helt skjønne at det skal være riktig jeg...
 
Ønsker dere alle en riktig fin søndag!
 
Kjære dagbok!
 
En ny uke er i gang, og det er faktisk litt deilig å tenke på at det er mandag igjen, og at hverdagen er tilbake igjen. Nå bare gleder jeg meg over hver dag som går, for da er vi en dag nærmere babymaking [:)] Jeg håper så inderlig at jeg kan starte ferien med en liten spire i magen min, det hadde bare vært helt topp.
 
Ellers så har jeg ikke menssmerter lenger, men jeg blør jo så vanvittig mye. Kan jo bli blodfattig av mindre! Håper den gir seg snart, for nå vil jeg gå i gang. Ellers så er jeg litt usikker på når tid jeg skal begynne å kjøre på med EL-tester, denne syklusen ble jo 8 dager lenger enn sist gang. Er neste syklus like lang, så blir det termin i april, ellers blir det i mars om den blir noe kortere. Skulle jeg få baby i mars, så har vi bursdager i januar februar, mars, april, mai, juni og juli i min samboers og min familie [:)] så da går det i ett med bursdager fra jul til sommeren [:)]
 
Ønsker dere alle en riktig fin mandag!
 
Kjære dagbok!
 
Da var vi kommet til dag 11 av denne syklusen, og jeg tester som bare det med EL-tester, og foreløpig har jeg ikke fått noen positiv test, men jeg satser på at jeg får det en av de første dagene [:)] Håper jo selvfølgelig ikke at tickeren min stemmer, syns det er så ulidelig lenge å vente helt til 10. juli før det blir sluppet et egg fra meg.
I dag har jeg hatt en pyton dag, har skrubbet og skrubbet og skrubbet her hjemme, og så blir jeg så forbaske sur, og kaller min kjære for smålig, og nå er han så sur på meg, dro på trening og slengte døren med et smell. Jaja, jeg håper det blir en ordning i løpet av kvelden, orker iallefall ikke å ha en sur mann.
 
Kjære dagbok!
 
Da var det nok en ny dag, og i dag er humøret mye bedre. Det ble en ordning mellom min kjære og meg i går, og da var det så godt å legge seg etterpå, liker ikke å legge meg sur, for da våkner jeg sur også [:)]
I dag har jeg litt vondt i ryggen min, kjente det i går når jeg la meg. Håper det går fort over, er så kjipt å gå rundt med vond rygg.
Ellers så håper jeg at EL snart er på plass, for nå har jeg virkelig lyst på denne spiren i magen min.
Blir jeg ikke gravid i sommer, så blir det legebesøk til høsten. Legen min ba meg komme tilbake da om jeg ikke var blitt gravid, så skulle vi bli sendt videre. Håper jeg slipper det da.
 
Ønsker dere alle en riktig fin tirsdag!
 
Kjære dagbok!
 
Da var vi kommet til dag 13, og i dag tror jeg jammen at jeg har eggløsning. Det skjer noe nede i regionen der, dt er litt sånn småaktivitet [:)] tok en test i kveldingen her, og den ser nå vitterlig positiv ut for meg. Så nå håper jeg at spiren sitter, vi hadde sex i går, og så tror jeg at det blir en runde til i morgen. Blir ikke noe i kveld, jeg må snart opp igjen, og gubben driver å pusler med litt forskjellig her i hjemmet [:)]
 
Kjære dagbok!
 
Da var vi kommet til dag 27 i syklusen, og jeg har begynt å spotte litt, og det er noe jeg aldri har gjort før. Har tatt en graviditetstest, og den var som forventet negativ. Så nå er det bare å vente på TR, og så er det å gyve løs på en ny prøveperiode. Det er jo snart ferie og avslapningstid, så da er det jo et håp om å få en spire til å sitte [:)]
Kjenner jeg er litt sånn smådeppa nå i dag, men det kommer til å gå over dette også, må ikke gi opp helt enda.
 
Ha en fin dag [:)]
 
Kjære dagbok!
 
Da har jeg kommet godt i gang med ferien min, er på min 2. feriedag, og det er delig å kunne ligge litt frampå om morgenen, slippe å våkne til vekkerklokken hver morgen.
I dag har jeg drevet og undersøkt litt. Jeg har jo fått påvist en hormonfeil for mange år siden, og nå har jeg plustelig begynt å tenke litt på den, og tok derfor en telefon til gynekologen som undersøkte meg da. Jeg har prøver som er forenelig med PCO, og det betyr jo at jeg har litt vanskeligheter med å bli gravid på egenhånd. Så nå har jeg bestilt meg legetime, og skal få litt fart i sakene. Legetime den 18. august, håper på pergotime da, og kanskje metformin. Leste et sted på nettet at de to sammen skulle ha god virkning på eggløsning. Jeg har vel ikke akkurat problem med eggløsning, snarerer tvert i mot, det blir produsert for mange egg, men ingen er gode nok, og de blir ikke sluppet.
Har eg godt mot, og tror at dette her kommer til å gå av i beste laget jeg. Jeg får jo den hjelpen jeg trenger ser det ut til, og det skal ikke være noe problem å bli henvist til prøverør om det skulle være en utvei.
 
Ønsker dere alle en riktig fin tirsdag [:)]
 
Kjære dagbok!
 
Da er det en god stund siden jeg har skrevet noe i boken min. Jeg gleder meg veldig til å teste, men er samtidig litt sånn pessimist, og tror ikke jeg er gravid denne måneden heller. Jeg har som sagt fått vite at jeg har pco, og ska til legen den 18. august, ta nyt blodprøver, og finne ut litt mer om hvordan ting ligger an.
Jeg bruker normalt å ha en del murringer fra eggløsning og fram til mensen, men denne gangen har jeg ikke hatt noen ting, hatt litt ømme pupper, men det har også gått litt sånn over, er litt øm om morgenen og kvelden når jeg legger meg.
I dag kunne jeg se spor av friskt blod på papiret når jeg tørket meg etter dobesøk, men ikke sånn TR-blod, dette var helt forskjellig, så jeg skjønner ikke så mye jeg...mensen kommer sikkert i løpet av helgen eller i starten på neste uke vil jeg tro. Typisk det når jeg skal til utlandet på ferie, vi drar i morgentidlig. Gleder meg veldig til å dra nå, har venta lenge på denne turen her. Vil ikke si hvor vi skal, da jeg vil være helt anonym til en spire evt sitter.
Jaja...blir nok å gå en del på do i dag...er jo enda 4 dager til jeg kan teste meg.
 
Kjære dagbok!
 
Da var vi kommet til den 6. prøveperioden, og det er fortsatt ingen spire i magen min. Jeg er nå litt lei meg for det, men satser på at det kommer en liten spire i magen min i løpet av august eller september.
Nå er det bare 20 min til jeg skal til legen, og jeg gleder meg veldig. Jeg har som sagt en diagnose (PCO), og håper det er litt hjelp å få for å bli gravid, ser ut til at jeg sliter med å få det til på egenhånd.
Ønsker dere alle en riktig fin mandag!
 
Kjære dagbok!
 
Da er det snart 1 mnd siden jeg skrev her, og det har fortsatt ikke kommet noen spire i magen min. Vi har gått inn i 7 prøveperiode, og satser med friskt mot denne gangen også.
Det er knappe 5 uker til utredning, og vi ser fram til det. For nå har vi virkelig lyst på en liten baby her i huset også.
Vi får kjøre på fram til neste helg, og satse på at den sitter da [:)] og når vi kommer på utredning så kan vi si at vi har blitt gravid selv [:)] det hadde vært noe det.
 
Back
Topp