babyklarnå sin dagbok

babyklarnå

Elsker forumet
Kjære dagbok [:)]
 
Da har vi tatt en beslutning som vil påvirke oss resten av livet. Vi har lyst på barn, og vi skal begynne å prøve å lage et barn. Jeg gleder meg, men har samtidig masse tanker i hodet mitt. Hvor lang tid tar det å bli gravid? Hvordan blir kroppen min under en graviditet? Hvordan blir humøret mitt? Vil jeg legge masse på meg? Blir jeg dårlig? Hvor lenge klarer jeg å jobbe....ja dette er jo bare noe av det jeg lurer på da....[:D]

Jeg kjenner at min klokke har begynt å tikke litt kjappere, og nå er jeg skikkelig babyklar :)
 
Hei igjen dagboka mi :)
 
Da var det en ny dag, og nok en dag med mye tanker angående baby, graviditet, prøving, når tid starte osv...:) Vi hadde en liten prat i går, når vi hadde lagt oss, og vi bestemte oss for å sette i gang med den skikkelig prøvingen i mai/juni. Jeg har 2 brett med p-piller igjen, og blir nok som jeg bruker opp de, og så er det fint slutt etterpå :) JIPPI :)
Jeg må komme i gang igjen etter operasjonene mine, begynne å trene, jobbe, og så må kroppen få litt ro også tenker jeg. Den har vært gjennom ganske så mye allerede. Jeg skal ned noen kilo etter disse operasjonene mine, det har sneket seg på noen ekstra kilo, dette pga mye stillesitting i snart 3 mnd. Jeg har jo ikke fått lov til å trene, løfte eller gjøre noen ting. Så nå har jeg bare 1 uke igjen av sykemeldingen min, og da er jeg tilbake til hverdagen min igjen, gleder meg veldig til det :)
 
 
 
Takk for det :) en får prøve å ikke tenke så mye under selve prøvingen tror jeg :)
 
Gratulere med avgjørelsen om å stifte familie!!! [:D]
Og gratulere med dagbok!
 
Håper det blir et kort og fruktbart opphold på før svangerskapet for deg.[;)]
Masse lykke til!!!
 
 
Takk for det [:)] Ja jeg tror det blir en spennende tid vi går i møte. Nå bare venter jeg på at mage og pupper skal få gro seg skikkelig til, og at sommeren kommer fortere enn fortest [:)]
Ønsker deg også lykke til med prøvingen, og håper spiren sitter snart.
 
Kjære dagbok [:)]
 
I dag har jeg vært en tur ute, og fått handlet litt. Kost meg på kjøpesenter, og fått tankene inn på noe annet en ventetid fram til prøvingen starter.
Jeg har i dag kjøpt meg folat, og tenkte jeg skulle starte med de snart. Tenkte 1. mars kunne være en fin startdato for akkurat de, for da er det ca 2 mnd igjen til vi forhåpentligvis setter i gang den virkelige prøvingen, nå bare øver vi oss godt [:D]
I går satt jeg her alene i sofaen, og tenkte, jøss tenk om 1 års tid ca +- så kan jeg sitte med en liten baby her, det er bare så godt å tenke på.
Jeg gleder meg som bare det, håper bare dagene går fort fram til jeg har kvittet meg med p-pillene.
 
Det er en spennende tid vi har foran oss, vi prøvere [:D] Jeg er nå over IKM og er spent - men jeg er forberedt på at vi får en ny pp igjen. Men det er helt greit. Jeg kan godt vente på babyen min, jeg! ...selvom det er vanskelig iblant, mumle.......
 
Lykke til med alt sammen :-) Blir moro å følge deg!
 
Velkommen inn til oss! Tenker meg du gleder deg til å sette i gang med prøvingen! Ville bare ønske deg lykke til fremover[:)]
 
Kjære dagbok [:)]
 
Da var det lørdag, og i dag har jeg rett og slett startet på folat, klarte jo ikke å vente til neste lørdag. Nå må jeg bare finne ut hvor tid vi skal slutte med pillene, jeg er jo kjempeklar kjenner jeg. Må passe på sånn at ikke min kjære blir helt tullete av meg...det kan bli litt mye for han stakkar [:)]
 
I går var jeg innom noen butikker og kikket litt, måtte jo bare se på vogn, seng, bilstol...er jeg klar for dette her eller???? [:D] Min baby kunne ha kommet i morgen, hadde ikke gjort meg noen ting kjenner jeg.
 
 
 
Kjære dagbok [:)]
 
Det er søndag, og hodet mitt er fullt i tanker, og jeg er så babyklar. Jeg har 1 tablett igjen på p-pillebrettet mitt, og jeg lurer veldig på om jeg bare skal slutte etter det. Det høres jo ut som noen prøver veldig lenge før de får en spire i magen, og jeg vil jo gjerne ha en spire jeg også. Jeg trenger absolutt ikke termin nå i 2008, men vil gjerne ha i løpet av 2009 da [:)]
Jeg er på min andre dag med folat, fant ut at jeg bare måtte starte på de, først som sist. Jeg kjenner at jeg savner noen å prate med, vi har valgt å holde det hemmelig at vi skal begynne å prøve, jeg syns det er helt greit, for det er egentlig ikke noe noen andre har noe med. Og det kommer bare til å bli et himla mas anyway [:)]
 
Er det noen som har lest og sett i boken "Barn i magen fra a til å"? Jeg har veldig lyst på den boka, men den er jo så himla dyr, tror den koster 350 kr eller noe sånt. Tenkte å låne den på biblioteket, men de hadde den ikke på mitt bibliotek, tenkte å ta en tur på nabokommuenens bibliotek og høre om de har den.
 
GLEDER MEG TIL PILLESLUTT [:)]
 
ORIGINAL: babyklarnå

Kjære dagbok [:)]

Det er søndag, og hodet mitt er fullt i tanker, og jeg er så babyklar. Jeg har 1 tablett igjen på p-pillebrettet mitt, og jeg lurer veldig på om jeg bare skal slutte etter det. Det høres jo ut som noen prøver veldig lenge før de får en spire i magen, og jeg vil jo gjerne ha en spire jeg også. Jeg trenger absolutt ikke termin nå i 2008, men vil gjerne ha i løpet av 2009 da [:)]
Jeg er på min andre dag med folat, fant ut at jeg bare måtte starte på de, først som sist. Jeg kjenner at jeg savner noen å prate med, vi har valgt å holde det hemmelig at vi skal begynne å prøve, jeg syns det er helt greit, for det er egentlig ikke noe noen andre har noe med. Og det kommer bare til å bli et himla mas anyway [:)]

Er det noen som har lest og sett i boken "Barn i magen fra a til å"? Jeg har veldig lyst på den boka, men den er jo så himla dyr, tror den koster 350 kr eller noe sånt. Tenkte å låne den på biblioteket, men de hadde den ikke på mitt bibliotek, tenkte å ta en tur på nabokommuenens bibliotek og høre om de har den.

GLEDER MEG TIL PILLESLUTT [:)]

 
Du kan jo bare slutte på pilla nå, og hvis du/dere ikke er helt klare enda bare prøve å ligge unna de "farlige" dagene? Noen bruker tid på å stabilisere syklusen etter pilleslutt, andre ikke. Jeg tror jeg ville sluttet [:D] 
 
Den boka har jeg ikke hørt om, men den virket veldig bra da! Kanskje jeg skal spandere på meg en sånn..
 
Folat er viktig! Man skal starte på det før man blir gravid, altså når man planlegger. Så det er bare å knaske ivei :-) Jeg tar en pakke som heter B-vitaminer med folat, så det er jo i tillegg fint for blodlegemer, hud og hår, om ikke annet [;)]
 
Ja, jeg har tenkt mer og mer på det, at jeg vil slutte med pillen når jeg har tatt siste pille i morgen. Ja den boken virker jo kjempegrei. Jeg kommer til å låne den på biblioteket først, og så bla litt i den, og er den like god som den virker til, så kommer jeg til å kjøpe den [:)]
Ja, stabilisere mensen, når jeg nå tok brystreduksjonen den 17. januar, skulle jeg starte opp igjen på piller den 18. januar, men det glemte jeg jo helt av. Jeg hadde litt andre ting i hodet mitt akkrat da, og jeg var jo spent på når tid jeg ville få mensen, men den kom 24 dager etter første menstruasjondag i forrige mens, så jeg håper den stabiliserer seg på 24 dager jeg.
 
Hvordan går det med deg Imogene? Har du fått testet deg eller?
 
ORIGINAL: babyklarnå

Hvordan går det med deg Imogene? Har du fått testet deg eller?

 
Huff, jeg svei av 3 tester allerede før IKM jeg, så nå må jeg bare vente. Er på dag 32 imorgen, så jeg håper tr kommer snart dersom jeg ikke er gravid. Jeg vil ikke ha de lange syklusene.....[:(]
 
Kjære dagbok [:)]
 
Da var vi kommet til mandag den 25. februar, og jeg har nå bestemt meg for å fortsette med iallefall 1 brett til med p-piller, jeg er nødt til å gi disse brystene mine en anledning til å få roet seg slitt, og så må jeg komme i gang igjen med hverdagen min. Jeg har nå gått sykemeldt i 3 mnd, og kroppen er jo som en potetsekk. Så fra nå så blir det mye trening framover, og så blir det babylaging sånn etterhvert. Det blir allefall ikke noen aktiv prøving før i april tenker jeg, for vi vil ikke ha barn i desember, så vi håper på en 2009 baby [:)]
 
Har funnet ut dette her da:




Syklus 1


Første dag i siste menstruasjon:
Min fruktbare periode:
Eggløsningen finner sted:
Termin:

25.04.2008
02.05.2008 - 07.05.2008
05.05.2008
28.01.2009
 
Når jeg har min fruktbare periode, da befinner jeg meg selvfølgelig i London, sammen med svigermor  
 
Men, pytt pytt, det er jo bare å prøve i vei, og så får en se hva som skjer. Det kommer jo flere syklyser etter denne da. Nå håper jeg bare at jeg har et like avslappet forhold til dette når prøvetiden kommer da [:)]
 
Kjære dagbok!
 
En liten hilsen til deg i dag også, det er sent på kvelden nå, og jeg har ikke hatt tid til å sette meg ned før nå. I dag har jeg ikke hatt tid til å tenke så mye på baby i det hele tatt, og det har vært litt godt egentlig.
 
Jeg har vært på trening i dag, og det var godt å få brukt kroppen sin, og kjenne at jeg ble sliten i den.
 
I morgen er det en ny dag, og nye muligheter [:)]
 
Kjære dagbok!
 
Det er ikke så mye nytt å fortelle om her i gården, vi er jo fortsatt bare på planleggingsstadiet, og har ikke satt i gang med noen aktiv prøving enda. Det jeg har tenkt masse på i det siste er, hvor lang syklys har jeg egentlig. Nå som jeg bruker p-piller har jeg en syklus på ca 24 dager, og det hadde jeg også når jeg ved et uhell hadde en måneds ufrivillig slutt på pillen. Lurer på om det kommer til å fortsette sånn når jeg slutter på pillen om et par måneder? Noen som vet?
 
VILLE BARE STIKKE INNOM Å ØNSKE DEG OG DINE EN SUPER HELG!!!!
 
Kjære dagbok!
 
Det er fredag, og jeg har fått mensen, noe som var helt ventet, så det er ikke noen sure miner her i gården for at mensen dukket opp. Jeg blir å fortsette på 1 brett til med p-piller, skulle jeg være så heldig å bli gravid med en gang, så vil jeg ha termin i desember, og det har jeg ikke lyst til. Da vil jeg heller prøve meg i syklus nr 3, og få en termin i slutten av januar 2009 [:)] Er en ganske god tanke å tenke at jeg til neste år kan sitte her hjemme med en liten baby i armene mine.

Nei nå må jeg slutte å dagdrømme, rett foran meg står det nå en bøtte med masse grønnsåpevann i, den venter bare på å bli brukt på gulvene her. Jeg skal ha en jentekveld i morgen, og har nok å henge fingrene i, jeg skal snart sette i gang å stryke en duk også, den er ikke mindre enn 3 meter lang, og 145 cm bred....så ja, jeg har nok å gjøre [:)] kommer snart pizza på døren også, HURRA [:D]

GOD HELG ALLE SAMMEN!!!
 
Kjære dagbok!
 
Nå er det noen dager siden jeg skrev her inne, og fant ut at det er på tide å skrive litt igjen. Jeg har funnet ut at jeg har regnet med feil sykluslengde....så nå har jeg funnet ut at om jeg blir gravid omtrent her...:
 




Første dag i siste menstruasjon:
Min fruktbare periode:
Eggløsningen finner sted:
Termin:

25.04.2008
06.05.2008 - 11.05.2008
09.05.2008
01.02.2009
 
så vil det være helt perfekt for min del [:)] min kjære samboer er også enig at det vil passe fint da [:)] Jeg gleder meg sånn til å sette i gang. Jeg har jo bare 2 små brett igjen med p-piller [:D]
 
Kjære dagbok!
 
Da var snart første arbeidsuke over, og jeg er utrolig sliten om dagen. Det er jo himla tungt å komme i gang med jobbing igjen etter å ha vært sykemeldt i 3 måneder. Ekstra tungt er det når man på de 3 månedene ikke har fått lov til å trene eller noen ting.
 
I dag blir det ut å kjøpe seg ny vaskemaskin, den andre lekker som en sil, og den er så gammel at det er ikke lønnsmot å begynne å reparere på den. Ellers så må vi handle nytt bilbatteri, jeg fikk rett og slett ikke start på bilen her en morgen jeg skulle på jobb. Jeg slutter heldigvis tidlig i dag, ferdig ca kl 12 [:D]
 
Ellers så er jeg veldig klar for den 6. mai nå kjenner jeg, så jeg håper tiden fram til da går fort. Det er jo ca 2 mnd til vi kan begynne med prøvingen vår. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det, har en følelses av at tiden går mye fortere da.
 
GOD HELG ALLE SAMMEN!
 
Back
Topp