Det må være utrolig vondt, spesielt når alt ser tilsynelatende ut til å være i orden! Håper spiren sitter snart og at dere kan få det etterlengta lille babyen deres
Jaaa det håper virkelig eg også ! Den er iallefall virkelig virkelig ønsket !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det må være utrolig vondt, spesielt når alt ser tilsynelatende ut til å være i orden! Håper spiren sitter snart og at dere kan få det etterlengta lille babyen deres
Akkurat samme her! Det er så utrolig tungt. Innimellom er jeg positiv, men for det meste ikke..håper det snart klaffer for oss, dette er så frustrerende krysser fingrene!
Tusen takk for alle dere som legger igjen en lyd her inne ! Er godt å lese ordene deres , gir meg ett smil og er kjekt å vite at eg ikkje er helt alene ang. alle tankene rundt barnløshet. Nå har eg bestilt time til akupunktur og soneterapi hos en som jobber med barnløshet daglig. Så er veldig spent på dette ! Det er mye forskjellige studier rundt det om dette funker eller ikkje , men eg tenker at nå må eg bare gjøre noe! Det vil iallefall hjelpe psykisk
Det var etter jeg begynte med akupunktur det ble baby på oss. Lov å spørre hvor du har bestilt?
Jeg vet egentlig ikke helt... Men kan kanskje være verdt å sjekke? Så har dere enda en ting dere vet helt sikkert. Var jeg som var veldig tydelig på at jeg ville sjekke det og. Alt annet med oss var jo bra.Nei, men eg har aldri hatt noen infeksjoner eller noe som skulle gjort til at de var tett. Kan de vere tett uten grunn helt eg på å si ?
Så utrolig spennende!! Gleder meg til å høre hvordan du føler det er og om det kan hjelpe!Tusen takk for alle dere som legger igjen en lyd her inne ! Er godt å lese ordene deres , gir meg ett smil og er kjekt å vite at eg ikkje er helt alene ang. alle tankene rundt barnløshet. Nå har eg bestilt time til akupunktur og soneterapi hos en som jobber med barnløshet daglig. Så er veldig spent på dette ! Det er mye forskjellige studier rundt det om dette funker eller ikkje , men eg tenker at nå må eg bare gjøre noe! Det vil iallefall hjelpe psykisk
Jeg vet egentlig ikke helt... Men kan kanskje være verdt å sjekke? Så har dere enda en ting dere vet helt sikkert. Var jeg som var veldig tydelig på at jeg ville sjekke det og. Alt annet med oss var jo bra.
Så utrolig spennende!! Gleder meg til å høre hvordan du føler det er og om det kan hjelpe!
Jeg var hos gynekolog på tubescanning, og ble gravid på første forsøket etterpå. Det han gjorde var å "skylle" gjennom min gjenværende eggleder, for å se om den var tett. Det var den ikke, men likevel lagde han motorvei for sædcellene Han fortalte at sjansen for å bli gravid økte med 30% i tre sykluser etter skylling.
Min mor gjorde dette rett før hun ble gravid med både meg og min storesøster. Verdt et forsøk mener nå jeg
Håper det kommer en spire din vei snart! Ikke noe gøy å vente så lenge på en etterlengtet bebis
Skjønner det er tungt Håper ting løser seg for dere i løpet av sommerenDa har eg endelig fått time hos fertilitetsklinikken i haugesund i slutten av september. Ikkje at det egentlig er vits da vi allerede er sjekket og vi ikkje skal ha ivf siden vi ikkje kan ta ut nok egg. Men om vi ikkje er gravide innen 4 mnd så kan det jo hende at det er noe annet vi kan teste?
Eg som håpte at det var timen til sjukehuset her i stavanger ang smertene eg har i eggstokkene.., er så irriterende at det skal ta så lang tid å få time hos gynekolog på sjukehuset når man har smerter. Skulle gjerne fått sjekket eggstokkene om det er noe der.
Denne prøvingen tar sånn på å eg veit ikkje ka eg skal gjøre lengre. Koffor er det så hardt ? Det er få timer i løpet av en dag eg egentlig er happy, som regel er dagene tunge, men det er nok ekstra hardt siden eg ikkje er i jobb. Har masse å gjøre her hjemme, vi har skifta soverom så er egentlig masse ryddig som står på planen for å få det litt bra igjen her hjemme , men motivasjonen er som regel ikkje der. Skal også lage til grønnsaks og urtehage ute, men ahh ingenting er gøy når man ikkje blir gravid. Eg skulle hatt stoooor mage nå eller en baby hadde vi bare blitt gravid innenfor normal tid !!! Er så urettferdig Dette har jo blitt en dagbok med bare tunge innlegg , men det er sånn dagene egentlig er no. Stakkars mannen , han er heldig som ikkje stresse med dette.
Har lest litt her, og følte for å skrive litt til deg nå for dette virker veldig tøft
Min historie har ikke vært helt lik din, men jeg kjenner så godt igjen den følelsen av at det eneste man vil er å være gravid og ha baby, ingenting annet i livet betyr noe, ingenting er gøy, mat smaker ikke like godt, tv er ikke like spennende osv. For babylengselen ligger som et grått teppe over hele tilværelsen som en demper på alt mulig. Og vår/sommer var en ekstra ung tid å være ufrivillig barnløs synes jeg hvertfall, alle er ute, familieidyllen og lykken lyser av folk som er ute på trilletur, gravide popper opp over alt og strendene er jo etter hvert stappa med små barn og babyer.. Det er liksom litt lettere å ikke legge merke til alle på tjukkeste vinteren når de fleste holder seg innendørs.
Jeg vet ikke om jeg har noen gode råd til deg heller, men kanskje lage en liste med ting du liker å gjøre. Selv om det ikke er like lystbetont som før finnes det kanskje noe? Selv elsker jeg å strikke og har funnet god trøst i det i tunge stunder, sammen med lydbok da dette ga meg en god pause fra tankene mine. Når det var som verst hørte jeg bare på Krim, for der var det lite sjanse for å høre om graviditet, føding osv
Om du ikke har noe, kan man også utfordre seg selv til å prøve nytt. Male/tegne/fargelegge, prøve en ny type trening, finne en fin gåtur som man kan gå hver dag.
Jeg bare slenger ut litt her, og jeg vet jo for min egen del at lysten til å gjøre nye ting, eller bare å gjøre noe at all, var laber i tunge tider men om det hjelper bare bittelitt kjenner man seg kanskje litt bedre et kort øyeblikk - og det kan gjøre godt. Som du ser av forslagene over er det hovedsaklig kreative aktiviteter som gir meg mye, så det kan jo være helt ulikt for deg
Det må være så fortvilende når alt er tilsynelatende i orden - og det allikevel ikke går. Har ei venninne som prøvde i årevis, men tilslutt endte opp med 2 barn. Hun fortalte meg at hun før prøving på andremann var til gynekolog for å skylle eggleder og kan det også ha vært livmor (husker ikke sikkert der) med saltvann, og at det hjalp den gangen.
For min egen del var jeg noen ganger hos osteopat for å løse opp i spenninger i livmoren (den er jo en muskel) før jeg ble gravid med sønnen min.
Med begge disse tingene er jo gjort privat, og man må betale selv dessverre. Og det er jo en HAUG av ting folk har prøvd før et svangerskap, og kanskje var det avgjørende og kanskje ikke.
Uansett håper jeg dagene kan få noen gode øyeblikk for deg, og først og fremst håper jeg at du snart blir gravid
Klem
Sjukt trist når ting ikkje går som planlagt og at ting tar tid. Anbefaling er bare å kose seg og ikkje tenke så mye på å prøve, vet det er lettare sagt enn gjort. Håpe det klaffe for dokke snart nå.
E det hausken dokke ska til i september? Har hørt mye bra om dei, aldri trengt å vært der sjøl da men vett om flerre som har fått hjelpen dei trenge håpe det klaffe for oss begge denne syklusen
Har og lest at mange blir gravide etter sånn skylling av egglederne ja Dessverre møter man mange i helsevesenet som ikke helt forstår hvor tungt det er å ikke få barn, tror man må ha opplevd det selv for å forstå det. Eller i alle fall jobbe mye og tett med det.Okei i dag er eg CD 9 og har allerede tatt 2 g-tester i håp om at blødningen ikkje var mensen Kroppen er så rar ! Desse stikkingene i livmorområdet og ømme pupper ! Ahh dumme dumme kropp den tuller sånn. Eg er da ikkje gravid og eggløsningen er noen dager unna fremdeles, en hel uke faktisk ifølge kalenderen, men eg tester ihvertfall så vi ikkje mister den.
På tirsdag har eg akupunktur time hos en som jobber med barnløse daglig ! Må si at eg gleder meg veldig til dette psykisk, for denne prosessen er tung. Føler liksom ikkje at eg har møtt noen i helsevesenet enda som har tatt saken min seriøs. Legen min er dødsflink , men akkurat på dette med graviditet har ho ikkje mer å si enn at eg må snakke med de som kan det.
Klinikk hausken var ikkje til hjelp de vil bare at eg skal på ivf og når eg spurte "ja er det ingenting anna eg kan prøve for å bedre sjangsene mine" sa de nei ! Fatter det ikkje..
Eg har blitt sendt videre til en privat gynekolog via folketrygden frå sjukehuset fordi de er fullbooka så eg håper at den gynekologen kan hjelpe meg, skal ta opp det med aquascanning da, og visst han/ho ikkje kan gjøre det ringer eg klinikk hausken og får de til å gjøre det, er bare 2200kr , det er ingen pris om det betyr baby snart ! Dagene går opp og ned i humør. Dette er den tyngste mnd hittill, tårene har komt alt for ofte. Det verste er de rundt meg som eg kjenner som er gravide og har barn. Eg har gått frå å syntest det er koselig med andre barn til å prøve å blokke de ute. Orker ikkje mer. Nå må min komme snart !! Sauene utenfor stuevinduet har sine lam, koffor kan ikkje eg få min baby