Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gratulerer så mye41+2(?)
Gjett hvem som har kommet HELT ut av telling? JEG! Og vet du hvorfor? Fordi den 5 februar i en sinnsyk fart kom lillegutt til verden
Jeg skal oppdatere ordentlig en annen dag, akkurat nå er klokka 04:45 på natta og jeg har sovet *kanskje* 40 min det siste døgnet
Det ble en styrtfødsel, satt i gang med ballong 10:45, den datt ut ca 14:30, og kl 14:55 tok de vannet, kl 16:00 var jeg i aktiv fødsel og 17:21 var han ute! Sykeste opplevelsen noen gang, rakk ingen smertestillende utenom lystgass
ALDRI MER!!
Alt er fint med oss begge, tross en noe bekymret mor som kanskje ikke var så klar over etterbyrdsfasen som hun trodde, og sliter litt med å skifte bleie på seg selv
Kommer som sagt med bedre oppdatering når jeg ikke er helt på bærtur![]()
Gratulerer så mye!!41+2(?)
Gjett hvem som har kommet HELT ut av telling? JEG! Og vet du hvorfor? Fordi den 5 februar i en sinnsyk fart kom lillegutt til verden
Jeg skal oppdatere ordentlig en annen dag, akkurat nå er klokka 04:45 på natta og jeg har sovet *kanskje* 40 min det siste døgnet
Det ble en styrtfødsel, satt i gang med ballong 10:45, den datt ut ca 14:30, og kl 14:55 tok de vannet, kl 16:00 var jeg i aktiv fødsel og 17:21 var han ute! Sykeste opplevelsen noen gang, rakk ingen smertestillende utenom lystgass
ALDRI MER!!
Alt er fint med oss begge, tross en noe bekymret mor som kanskje ikke var så klar over etterbyrdsfasen som hun trodde, og sliter litt med å skifte bleie på seg selv
Kommer som sagt med bedre oppdatering når jeg ikke er helt på bærtur![]()
Følte meg som den tøffeste kvinnen i verden etter fødsel selv. Ble litt sånn «Shitt, folk skulle bare visst hva jeg har gjort» og glemte nesten litt at alle mennesker på jorda har blitt født av noen. Følte meg som den eneste som hadde gjort en så sjuk ting. Haha. Verdens kuleste følelse. Imponert over deg. Og kos deg masse med babyboblen1 uke
Lillegutt er 1 uke gammel idag, det er skummelt hvor fort tiden går.
Jeg har tenkt og fundert mye på fødselen, og jeg har konkludert med at jeg elsket fødselen min, jeg kjente jordmor i fra før, og det føltes så utrolig trygt og godt. Jeg forventa at jeg kom til å være så redd for å føde at det kom til å bli hastekeisersnitt, men niks! Jeg har aldri følt meg så rå, og følelsen sitter enda i
Jeg er så stolt av meg selv og egen kropp men også min psykiske helse!
Og for å ha det nevnt, kommunejordmor sa på hjemmebesøk at jeg burde jo bare få maaange barn for kroppen min vet akkurat hva den gjør, jeg hadde en styrtfødsel men alt var veldig udramatisk. Ingen vakuum og klipp, ingen særlig smertestillende, og jeg trengte et par pyntesting pga overfladiske rifter, altså HVA? Til å være førstegangsfødende så har jeg vært helt sykt heldig og det tar jeg ikke for gitt
Og her sitter vi- en uke senere med verdens fineste lille skatt, som allerede har tatt igjen fødselsvekta si, som sover som en stein nesten hele dagen (ikke på natta da. Hihi), han er stort sett blid og verdens beste lille cuddlebuddy
Jeg er så forelska
![]()
Det er utrolig hvor sinnsykt rå man føler seg og som at «dette har ingen andre klart før!!» haha, jeg elsker kroppen min så mye etter alt det her fysørenFølte meg som den tøffeste kvinnen i verden etter fødsel selv. Ble litt sånn «Shitt, folk skulle bare visst hva jeg har gjort» og glemte nesten litt at alle mennesker på jorda har blitt født av noen. Følte meg som den eneste som hadde gjort en så sjuk ting. Haha. Verdens kuleste følelse. Imponert over deg. Og kos deg masse med babyboblen![]()
Oi så gøy at vi er flere som har lignende opplevelse daKjekt å lese fødselshistorien dinå føde er SVÆRE greier
Jeg ble også satt igang og fikk stormrier med nr 1, han kom ut ca 1 time og 50 min etter de tok vannet på 3 cm åpning.
Husker selv at jeg savnet å være gravid like etter han var uteble gravid med nr 2 da han var 7 mnd
Nyt den lille klumpen din![]()