Babydrømmen <3

HURRAAAA:smiley-bounce016:gen014:cool05:happy093
Gratulerer såå mye❤️❤️ endelig er han her :woot: gleder meg til hele historien! Nyt tiden ❤️

41+2(?)
Gjett hvem som har kommet HELT ut av telling? JEG! Og vet du hvorfor? Fordi den 5 februar i en sinnsyk fart kom lillegutt til verden :Heartblue
Jeg skal oppdatere ordentlig en annen dag, akkurat nå er klokka 04:45 på natta og jeg har sovet *kanskje* 40 min det siste døgnet:bored:

Det ble en styrtfødsel, satt i gang med ballong 10:45, den datt ut ca 14:30, og kl 14:55 tok de vannet, kl 16:00 var jeg i aktiv fødsel og 17:21 var han ute! Sykeste opplevelsen noen gang, rakk ingen smertestillende utenom lystgass:bookworm:
ALDRI MER!!:hilarious::bored:

Alt er fint med oss begge, tross en noe bekymret mor som kanskje ikke var så klar over etterbyrdsfasen som hun trodde, og sliter litt med å skifte bleie på seg selv:hilarious:

Kommer som sagt med bedre oppdatering når jeg ikke er helt på bærtur:Heartblue
Gratulerer så mye ❤️❤️

Åååh, endelig var han her :smiley-bounce012 :love7 Gratulerer så mye med lille tassen:talk017:smiley-bounce015:dance008:cool05:dance011:dance018:gen014:happy093:hug007:love017:hello2:love7:Heartblue Bare nyyyt nyfødtbobla, og kose dere masse med lille nurket❤️

41+2(?)
Gjett hvem som har kommet HELT ut av telling? JEG! Og vet du hvorfor? Fordi den 5 februar i en sinnsyk fart kom lillegutt til verden :Heartblue
Jeg skal oppdatere ordentlig en annen dag, akkurat nå er klokka 04:45 på natta og jeg har sovet *kanskje* 40 min det siste døgnet:bored:

Det ble en styrtfødsel, satt i gang med ballong 10:45, den datt ut ca 14:30, og kl 14:55 tok de vannet, kl 16:00 var jeg i aktiv fødsel og 17:21 var han ute! Sykeste opplevelsen noen gang, rakk ingen smertestillende utenom lystgass:bookworm:
ALDRI MER!!:hilarious::bored:

Alt er fint med oss begge, tross en noe bekymret mor som kanskje ikke var så klar over etterbyrdsfasen som hun trodde, og sliter litt med å skifte bleie på seg selv:hilarious:

Kommer som sagt med bedre oppdatering når jeg ikke er helt på bærtur:Heartblue
Gratulerer så mye!! :Heartpink
Hadde selv styrtfødsel og vet hvor intenst det er. Du er knallgod! Kos deg masse med den lille.

Tusen takk for alle gratulasjoner! Det er helt sinnsykt og jeg har på ingen måte landet enda :hilarious:
Er enda på sykehuset da jeg kjente et behov for å være her litt ekstra med tanke på blant annet amming, men jeg tror det blir hjem imorgen (lørdag)
Fødsel og ikke minst styrtfødsel ee det villeste jeg har vært med på, og jeg kommer aldri til å bli lei av å prate om det:Heartred
Tenk at lillegutt er her endelig!

1 uke :Heartred
Lillegutt er 1 uke gammel idag, det er skummelt hvor fort tiden går.

Jeg har tenkt og fundert mye på fødselen, og jeg har konkludert med at jeg elsket fødselen min, jeg kjente jordmor i fra før, og det føltes så utrolig trygt og godt. Jeg forventa at jeg kom til å være så redd for å føde at det kom til å bli hastekeisersnitt, men niks! Jeg har aldri følt meg så rå, og følelsen sitter enda i :cheers

Jeg er så stolt av meg selv og egen kropp men også min psykiske helse!
Og for å ha det nevnt, kommunejordmor sa på hjemmebesøk at jeg burde jo bare få maaange barn for kroppen min vet akkurat hva den gjør, jeg hadde en styrtfødsel men alt var veldig udramatisk. Ingen vakuum og klipp, ingen særlig smertestillende, og jeg trengte et par pyntesting pga overfladiske rifter, altså HVA? Til å være førstegangsfødende så har jeg vært helt sykt heldig og det tar jeg ikke for gitt:Heartred
Og her sitter vi- en uke senere med verdens fineste lille skatt, som allerede har tatt igjen fødselsvekta si, som sover som en stein nesten hele dagen (ikke på natta da. Hihi), han er stort sett blid og verdens beste lille cuddlebuddy:love2:Heartred

Jeg er så forelska

:Heartblue

1 uke :Heartred
Lillegutt er 1 uke gammel idag, det er skummelt hvor fort tiden går.

Jeg har tenkt og fundert mye på fødselen, og jeg har konkludert med at jeg elsket fødselen min, jeg kjente jordmor i fra før, og det føltes så utrolig trygt og godt. Jeg forventa at jeg kom til å være så redd for å føde at det kom til å bli hastekeisersnitt, men niks! Jeg har aldri følt meg så rå, og følelsen sitter enda i :cheers

Jeg er så stolt av meg selv og egen kropp men også min psykiske helse!
Og for å ha det nevnt, kommunejordmor sa på hjemmebesøk at jeg burde jo bare få maaange barn for kroppen min vet akkurat hva den gjør, jeg hadde en styrtfødsel men alt var veldig udramatisk. Ingen vakuum og klipp, ingen særlig smertestillende, og jeg trengte et par pyntesting pga overfladiske rifter, altså HVA? Til å være førstegangsfødende så har jeg vært helt sykt heldig og det tar jeg ikke for gitt:Heartred
Og her sitter vi- en uke senere med verdens fineste lille skatt, som allerede har tatt igjen fødselsvekta si, som sover som en stein nesten hele dagen (ikke på natta da. Hihi), han er stort sett blid og verdens beste lille cuddlebuddy:love2:Heartred

Jeg er så forelska

:Heartblue
Følte meg som den tøffeste kvinnen i verden etter fødsel selv. Ble litt sånn «Shitt, folk skulle bare visst hva jeg har gjort» og glemte nesten litt at alle mennesker på jorda har blitt født av noen. Følte meg som den eneste som hadde gjort en så sjuk ting. Haha. Verdens kuleste følelse. Imponert over deg. Og kos deg masse med babyboblen ❤️

Følte meg som den tøffeste kvinnen i verden etter fødsel selv. Ble litt sånn «Shitt, folk skulle bare visst hva jeg har gjort» og glemte nesten litt at alle mennesker på jorda har blitt født av noen. Følte meg som den eneste som hadde gjort en så sjuk ting. Haha. Verdens kuleste følelse. Imponert over deg. Og kos deg masse med babyboblen ❤️
Det er utrolig hvor sinnsykt rå man føler seg og som at «dette har ingen andre klart før!!» haha, jeg elsker kroppen min så mye etter alt det her fysøren :cheers :Heartred

Tiden og dagene går i 120km/t!
Junior er 3 uker nå, og han vokser som ugress! Skal på helsestasjonen i neste uke for ny veiing, og jeg er kjempespent, for jeg ser selv at han legger godt på seg under amming :cheers en ordentlig kraftplugg:cool:
Men jeg må dele noen tanker, bare for å få det ut haha;
Jeg savner så SYKT å være gravid! Jeg elska kroppen min som gravid, hvis man ser bort ifra svangerskapsdiabetes, så elska jeg å se kroppen forandre seg, kjenne liv, og telle ned til termin:shy::Heartblue
Jeg kunne godt blitt gravid igjen igår, men sliter med å overtale mannen (og egentlig meg selv også, det var jo tøffe tak psykisk å være gravid, og selv om jeg hadde en drømmefødsel så var det fortsatt helt sykt vondt..)

Kanskje en dag det blir en nr 2 likevel? Hihi
Enn så lenge så skal jeg kose meg med den lille skatten min, selv om det nå er økedøgn på gang og jeg er *sliten*

Den ordentlige fødselshistorien…:

Jeg har jo fått skrevet klokkeslettene på når ting skjedde på sykehuset den dagen junior ble født, men kjører en liten recap allikevel;
Kl 9 kom jeg inn til sykehuset for ny vurdering for igangsetting 6 dager på overtid. Kl 10:45 fikk jeg ballong som falt ut ca 14:45. 14:55 tok de vannet mitt og jeg ble liggende med ctg frem til 15:30, og med en gang de tok vannet mitt så begynte stormriene. Det var veldig intenst og jeg følte jeg ikke fikk pause. Ringte på alarmen og ga beskjed om st jeg ønsket smertelindring ifm fødsel, så da ble det bestilt blodprøver slik at jeg kunne få epidural.
16:00 var jeg i aktiv fødsel og skulle gå ned til fødestua med hjelp av prekestol, og med bleierumpa hengende ute i en åpen gang på sykehuset på ettermiddagen så stabbet jeg meg nedover mens jeg fortsatt hadde stormrier, så det var en langsom tur :hilarious:

Jeg fikk beskjed om å legge meg i senga men når jeg endelig kom frem til senga så klarte jeg ikke tanken på å legge meg ned, etter mye diskusjon så fikk jeg det til, og når jordmor undersøkte meg hadde jeg 5 cm åpning.
Alt etterpå dette gikk veldig fort, jeg ble undersøkt igjen en stund etterpå (ca 16:15 eller noe), og da hadde jeg 8 cm åpning og epidural ble avbestilt. I mens jeg hørte at jm pratet i tlf med anestesi så ropte jeg og ba henne om å undersøke meg igjen da jeg fikk trykketrang, da var det full åpning og kl 17:21 var han ute:cheers
Jeg fikk som sagt noen veldig små, overfladiske rifter som måtte sys, og jeg mistet «bare» 300ml blod, så det hele var veldig ukomplisert. Lege ønsket oppi det hele og klippe meg og få junior ut med vakuum, men jm ba henne om å gi meg et par rier til for de var så effektive, og vips så var han ute uten vakuum:cool:

Tiden på barsel var forferdelig da, det var stappfult på føden som gjorde at samboeren min ikke fikk lov til å være sammen med oss, så 4 timer etter jeg fødte reiste han hjem.. ingen familierom var ledige og jeg ønsket i grunnen å være der over helga (fødte på en onsdag), men endte opp med å reise hjem på lørdagen for jeg savna han så mye:shy:

Og nå har 3 uker gått og jeg begynner å føle meg som meg selv igjen, psykisk ihvertfall! Kroppen min bærer fortsatt preg av svangerskap og fødsel men det er utrolig hvor fort man *kan* komme tilbake til «seg selv» etter alt det:Heartblue

Kjekt å lese fødselshistorien din❤️ å føde er SVÆRE greier :woot:
Jeg ble også satt igang og fikk stormrier med nr 1, han kom ut ca 1 time og 50 min etter de tok vannet på 3 cm åpning.

Husker selv at jeg savnet å være gravid like etter han var ute :laughing002 ble gravid med nr 2 da han var 7 mnd ❤️

Nyt den lille klumpen din:love7

Kjekt å lese fødselshistorien din❤️ å føde er SVÆRE greier :woot:
Jeg ble også satt igang og fikk stormrier med nr 1, han kom ut ca 1 time og 50 min etter de tok vannet på 3 cm åpning.

Husker selv at jeg savnet å være gravid like etter han var ute :laughing002 ble gravid med nr 2 da han var 7 mnd ❤️

Nyt den lille klumpen din:love7
Oi så gøy at vi er flere som har lignende opplevelse da :cheers :Heartred
Kuleste jeg noen gang har gjort, så lener veldig mot en nr 2 haha:Heartblue
Tusen takk! Hvordan går det med deg?

2 mnd

Og i full sving med planlegging av dåp, og 17 mai :Heartred
Har ikke så mye å oppdatere på, annet enn at junior ikke har lagt nok på seg de siste ukene så vi skal på ekstra kontroll over helga, mulig jeg må begynne med mme i tillegg til amming

Idag fortalte venninna meg at hun er gravid med sin baby nr 2, og jeg er så misunnelig!!! Jeg likte ikke å være gravid med svangerskapsdiabetes og påfølgende kontroller på sykehus og fødsel var dritkult men jeg vet ikke om jeg ønsker å gjør det igjen. Jeg er jo frøken «one and done» men vi får se.. haha

Skal ikke oppdatere noe mer akk nå, har en liten en som krever sitt <3

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp