Baby vogner?

For oss har Britax Smìle fungert gull! Tror ikke det spiller en voldsom rolle om man har 1, 2 eller 3 versjonen egentlig.

Den er superlett å slå sammen, lett å trille, sportsdelen kan snus begge veier, bilsete kan settes rett på hjulene uten noe adapter (så lenge man har samme merke da), stor kalesje som dekker for sol (spesielt på sportsdelen). Og ikke minst, hakket billigere enn bugaboo fox vognene, som vi følte var alternativet som hadde mange av de samme positive sidene.

Vi har første versjonen og kjøpte den brukt, så god levetid på vognen også!

Nedsidene er at på vår så er det kun 3 posisjonsvariasjoner på sportsdelen. Skulle ønske det var flere. Hadde også vært best om forhjulene var hakket større.
Har dere smile 1 eller 2? Hva med sittedelen, er den litt kort? Har lest noen steder ar smile 2 sittedelen er litt kort, som de har rettet på med smile 3. Er den tung? Kan sittedelen legges helt ned når skal sove? Er ligge og sittedel komfortabel for barnet?

Så enig i alt! Vi kjøpte Britax Smil 2 til førstemann, men bilstol og alt. Den funker fint til andremann også, og jeg anbefaler den til alle gravide jeg møter. :)
Hva med sittedelen, er den litt kort? Har lest noen steder at smile 2 sittedelen er litt kort, som de har rettet på med smile 3. Er den tung? Kan sittedelen legges helt ned når skal sove? Er ligge og sittedel komfortabel for barnet?

Har dere smile 1 eller 2? Hva med sittedelen, er den litt kort? Har lest noen steder ar smile 2 sittedelen er litt kort, som de har rettet på med smile 3. Er den tung? Kan sittedelen legges helt ned når skal sove? Er ligge og sittedel komfortabel for barnet?
Vi har første versjonen. Så langt har ikke sittedelen vært kort, men lille madammen vår som bruker den er bare 10 mnd da, så mulig den blir innen vi er ferdig å bruke vogn, det vet jeg ikke. Men vognen er relativt lett og sportsdelen kan legges helt ned ja. Liggedel var helt topp, tror det skal litt til for at de ikke er komfortabel. Sittedelen var i overgangen litt knotete fordi hun ikke var helt stor nok til den og sklei dermed litt nedover når ryggen var lent bakover da den ikke er såkalt "ergonomisk formet". Dvs at det er kun ryggen som beveger seg når du endrer posisjon. Betyr at barnet ligger helt flatt når de skal sove, men også at de kan skli litt om de ikke har muskulaturen til å holde seg skikkelig oppe.

Vi har første versjonen. Så langt har ikke sittedelen vært kort, men lille madammen vår som bruker den er bare 10 mnd da, så mulig den blir innen vi er ferdig å bruke vogn, det vet jeg ikke. Men vognen er relativt lett og sportsdelen kan legges helt ned ja. Liggedel var helt topp, tror det skal litt til for at de ikke er komfortabel. Sittedelen var i overgangen litt knotete fordi hun ikke var helt stor nok til den og sklei dermed litt nedover når ryggen var lent bakover da den ikke er såkalt "ergonomisk formet". Dvs at det er kun ryggen som beveger seg når du endrer posisjon. Betyr at barnet ligger helt flatt når de skal sove, men også at de kan skli litt om de ikke har muskulaturen til å holde seg skikkelig oppe.
Takk for feedback! :happy:

Vi heller litt mot Stokke Trailz - var det noen her som hadde erfaring med den? Skjønner at vi må kjøpe den brukt da siden den har gått ut av produksjon. Syns også bugaboo fox er fin, men som Kar23 nevner tror jeg ikke den er den rette vognen for vårt bruk. Grus og skog og mark og slapsete vinterføre.
Jeg har kjøpt denne brukt nå nettopp fordi jeg har hørt veldig mye skryt av den :) var veldig lett å legge sammen, bytte liggedel, kan ha bilsete på vognen osv.

Inspirerende å lese hva dere andre tenker om barnevogn! Jeg er førstegangsgravid, og har ingen erfaring med vogn. Prøver nå å plukke opp litt tips her og der så en blir fornøyd med valget av vogn. Vi har en liten leilighet, så størrelse og funksjonalitet er viktig. Jeg ønsker meg en lett vogn som kan trilles hovedsakelig på asfalt, men også på fine grusveier. Den må også kunne fungere greit å trille i snø.

Foreløpig vurderer vi Britax smile 3 - med full pakke av travelsystem og oppgradering til sportsvogn som kan snus begge veier. Vi har også sett på Stokke xplory vogn med samme system.

Jeg leser forøvrig tidligere i innlegget her at folk er fornøyd med Britax smile, så heller litt mer mot den nå. Flere erfaringer og tips mottas med takk! Det blir spennende å se hva slags vogn det blir til slutt.
Jeg elsker vår Britax 3! Super i all slags føre :)

Vi har 3!

Sittedelen er ikke kort, den er stor og fin. Selene kan justeres i øst og vest!
Ikke tung, jeg bil absolutt si at dette er en lett vogn!
Kan legges helt flatt ja, med stor kalesje som dekker hele barnet nesten :)
Vi har inni en easygrow minimizer for litt bedre komfort mtp at han ikke er et år enda

Hva med sittedelen, er den litt kort? Har lest noen steder at smile 2 sittedelen er litt kort, som de har rettet på med smile 3. Er den tung? Kan sittedelen legges helt ned når skal sove? Er ligge og sittedel komfortabel for barnet?

Vi har ikkje merka at sittedelen er for kort :) Heile vogna er veldig lett! Veldig grei å manøvrere også. Sittedelen kan leggjast så godt som heilt ned, og guttungen har aldri hatt problem med å sove i sittedelen, så eg trur den er komfortabel.

Det einaste vi kjem til å kjøpe i tillegg denne gongen, er ein minimizer til sittedelen, for den var for stor ganske lenge etter at ungen var blitt for nysgjerrig for bagdelen.

Jeg var og så på en i dag, det var ikke søskenvogn. Tror deg er donkey duo som er søskenvogn. Buffalo har gått ut av produksjon så får bare kjøpt brukt.
Endte du på denne? :) Vi har den, fikk den gratis fra nær familie, bruker den fortsatt til 1-åringen. Har vært veldig fornøyd! Vi kjøpte ny kalesje og trekk fordi det var så solbleket og vi likte ikke fargen, ble som en helt ny vogn.

Vi har den stolen, den er ikke tung syns vi! Kjent mange andre mye tyngre stoler :)
Endte du på denne? :) Vi har den, fikk den gratis fra nær familie, bruker den fortsatt til 1-åringen. Har vært veldig fornøyd! Vi kjøpte ny kalesje og trekk fordi det var så solbleket og vi likte ikke fargen, ble som en helt ny vogn.
Så fint å høre! Gratulerer! Kjøpte den ikke, hadde lyst på den, men på det tidspunktet hadde jeg øynene mine på kinderkraft… men har lyst på den, ligger jo mange ute av den. Men en jeg kjenner sa den er ganske tung, sammenliknet med fox’ene? Hva syns du? Jeg trillet den litt, men ikle i oppover bakke og sånn, hva syns du?

Så fint å høre! Gratulerer! Kjøpte den ikke, hadde lyst på den, men på det tidspunktet hadde jeg øynene mine på kinderkraft… men har lyst på den, ligger jo mange ute av den. Men en jeg kjenner sa den er ganske tung, sammenliknet med fox’ene? Hva syns du? Jeg trillet den litt, men ikle i oppover bakke og sånn, hva syns du?
Har ikke noe annet enn reisevogn å sammenligne med egentlig. Har gått en del bakker med den uten å tenke at den er så veldig tung, og klarer fint å løfte den inn og ut av bil. Den veier jo litt, det gjør den absolutt, men jeg vet ikke hvordan den oppleves ift andre lignende. Men den er kjempelett å styre ihvertfall. Syns jeg har sett sammeligningsartikler på engelsk om buffalo vs fox som kan søkes opp :)

Med babybag mener du liggedelen?
Ja, den heter Cybex cot S.
Forskjellen på balios S Lux og balios S 2-in-1 er at på førstnevnte er sittedelen og liggedelen to ulike deler. Liggedelen må kjøpes separat.

På 2-in-1 da må du bytte ut stoffet i rammen slik at det blir babydel (liggedel) og sittedel. Du får heller ikke slått sammen vogna uten å ta av sittedelen.

På Lux modellen kan du slå sammen vogna med sittedelen på.

Veldig enkel sammenslåing og veldig god å trille! Kan slå den sammen med én hånd.

Back
Topp