Det er veldig gode vognerJa, har gjort det, var i 2 vognbutikker og fant meg noen favoritter. Likte vista 2 og britax rømer best… men og endel andre. Fant ut at emmaljunga er for tung…

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er veldig gode vognerJa, har gjort det, var i 2 vognbutikker og fant meg noen favoritter. Likte vista 2 og britax rømer best… men og endel andre. Fant ut at emmaljunga er for tung…

Kjøper du nytt da eller brukt på Finn e.l.?Jeg har litt vogndilla (bare så det er sagt)
Her blir det en Bugaboo Fox 3 som hovedvogn/all round vogn.
Digger den vogna fordi jeg synes den er god å trille, den har fantastisk kalæsje, vendbar sittedel, gode seler som er enkle å justere så de faktisk passer (sikkerhet), teleskophåndtak og lett vekt, samt sikkert flere ting jeg har glemt i farta. Denne vogna ser jeg for meg å bruke mye innendørs de første månedene (i steden for å ha en vugge) - mye fordi jeg ikke har tenkt til å gå ut de første månedene heller. Vi føder jo tross alt midtvinters. Men så blir nok dette vogna som blir med over alt.
I tillegg er planen en Thule Urban Glide 2. Fordi ingen ting slår trehjulinger på trillecomfort, og fordi den har håndbrems. Jeg vet hvor tungt det er å gå med vogn i nedoverbakker uten å ha vært gravid, og regner med det ikke blir bedre etter å ha vært gravid. Og vi bor midt i en lang og bratt skråning, så bakker kommer vi ikke utenom. Ulempen med denne er at den blir ganske stor sammenlagt, samt at man ikke kan ha sittedelen vendt mot seg, så derfor blir ikke dette hovedvogna.
I tillegg blir det litt diverse triller og mindre vogner. Må jo prøve litt forskjellig![]()
Jeg har kjøpt nytt. Men det er fordi dette kanskje blir eneste barnet (og får jeg overtalt mannen til en til, så blir vognene brukt til den og), og fordi jeg har drømt om barnevogner hele livet. Så nå skal det ikke spares på noeKjøper du nytt da eller brukt på Finn e.l.?

Bugaboo Buffalo er en tvilling/søskenvogn, for de som må frakte to barn samtidigNoen som har erfaring med Bugaboo buffalo?
ingen personlig erfaring med den, men har hørt fra folk som har brukt den at de har vært fornøydJeg var og så på en i dag, det var ikke søskenvogn. Tror deg er donkey duo som er søskenvogn. Buffalo har gått ut av produksjon så får bare kjøpt brukt.Bugaboo Buffalo er en tvilling/søskenvogn, for de som må frakte to barn samtidigingen personlig erfaring med den, men har hørt fra folk som har brukt den at de har vært fornøyd
Åja det er sikkert riktig. Jeg har uansett kjøpt fox, men aner ikke forskjell på den og buffalo. Sikkert litt lettereJeg var og så på en i dag, det var ikke søskenvogn. Tror deg er donkey duo som er søskenvogn. Buffalo har gått ut av produksjon så får bare kjøpt brukt.

God vogn det og. Veldig lik Fox på de fleste områder.Noen som har erfaring med Bugaboo buffalo?
Den er en utfordring ja.For min del virker det som det er mye "byvogner"
For meg som kommer til å bruke vogn på dårlig brøytet vei, liker faste hjul (ikke vendbare, dårlig erfaring fra jobb), vil ha ungen imot meg stort sett alltid, god plass til å sove også når barnet blir lengre, grove lufthjul, lett å rengjøre, ikke for høy og ikke minst fin å se på
Sliter med å finne vogn...
Vi har gått for emmaljunga NXT90, selv om den er litt «ut», og mange synes den er tung og stor. Den skal visst være en reser på terreng, så da satser vi på detFor min del virker det som det er mye "byvogner"
For meg som kommer til å bruke vogn på dårlig brøytet vei, liker faste hjul (ikke vendbare, dårlig erfaring fra jobb), vil ha ungen imot meg stort sett alltid, god plass til å sove også når barnet blir lengre, grove lufthjul, lett å rengjøre, ikke for høy og ikke minst fin å se på
Jeg elsker vår nxt90! Den er en av de mindre emmaljunga-vognene og går fint inn i bagasjerommet på min Nissan Leaf.Vi har gått for emmaljunga NXT90, selv om den er litt «ut», og mange synes den er tung og stor. Den skal visst være en reser på terreng, så da satser vi på det![]()
Så enig med deg - skikkelig vanskelig! Liker godt Bogaboo Fox, men tror ikke det er rette vognen til mitt bruk. Kommer til å gå mye tur i all slags vær og på all slags føre. Redd den ikke kommer seg så godt frem i snø og slaps. Samt har hørt at den er stiv og hard å trille. Har du noen du liker foreløpig?For min del virker det som det er mye "byvogner"
Har sett at emmaljunga(?), har noen vogner som kanskje passer. Veldig vanskelig det der.Så enig med deg - skikkelig vanskelig! Liker godt Bogaboo Fox, men tror ikke det er rette vognen til mitt bruk. Kommer til å gå mye tur i all slags vær og på all slags føre. Redd den ikke kommer seg så godt frem i snø og slaps. Samt har hørt at den er stiv og hard å trille. Har du noen du liker foreløpig?
Her er jeg 100% enig!!Jeg har nok dog veldig tro på at pris har noe å si i forhold til hva man får, så jeg hadde nok heller kjøpt en dyr vogn brukt enn en billig vogn ny. Men det er meg da.

Jeg hadde den med forrige barn og skal bruke den nå. Kjøpte den ny 3 år siden. Må si at jeg bruker ikke så mye tid i skogen men asfalt og grusveier og snø og regn er hverdag i Trondheim. Den trilles lett og er enkelt å justere sett og bytte mellom bag og sittedel osv. Han er stor og snart 3 år gammel gutt, kan sove der fortsatt og har god plass.Vi heller litt mot Stokke Trailz - var det noen her som hadde erfaring med den? Skjønner at vi må kjøpe den brukt da siden den har gått ut av produksjon. Syns også bugaboo fox er fin, men som Kar23 nevner tror jeg ikke den er den rette vognen for vårt bruk. Grus og skog og mark og slapsete vinterføre.