Baby utstyr

Dette er min andre og samboers fjerde, men vi har veldig lite utstyr fra de andre barna.
Vogna har jeg nettopp kjøpt på 70% tilbud, fikk den til 2800 i stedet for 9500.
Bilstol skal vi også kjøpe ny, pga sikkerhet. Samme med madrass.
Klær, seng, vippestol, leker osv kjøper vi brukt.
 
Har mye utstyr fra storesøsken, kjøpte en del brukt til de da. Så minsten arver nok mye fra de.
Må kjøpe ny vogn da de eldste er tvillinger. Tror jeg vil kjøpe vogna ny, har litt noia for hvordan vogna er oppbevart/fuktighet/mugg o.l. Babysete kjøper vi nytt pga sikkerhet (har solgt de forrige).
Ellers er jeg flittig bruker av Finn, og kjøp/salg-grupper på fb. Godt for lommeboka og miljøet. Kjøper jeg nytt pleier jeg alltid å forsøke å finne ting på salg :D
 
Dette er min andre og samboers fjerde, men vi har veldig lite utstyr fra de andre barna.
Vogna har jeg nettopp kjøpt på 70% tilbud, fikk den til 2800 i stedet for 9500.
Bilstol skal vi også kjøpe ny, pga sikkerhet. Samme med madrass.
Klær, seng, vippestol, leker osv kjøper vi brukt.
Det var jo kjempe bra at du fikk kjøpt vogn med et så godt tilbud!:) Ja, det er nok lurt å kjøpe bilsete nytt.
 
Har mye utstyr fra storesøsken, kjøpte en del brukt til de da. Så minsten arver nok mye fra de.
Må kjøpe ny vogn da de eldste er tvillinger. Tror jeg vil kjøpe vogna ny, har litt noia for hvordan vogna er oppbevart/fuktighet/mugg o.l. Babysete kjøper vi nytt pga sikkerhet (har solgt de forrige).
Ellers er jeg flittig bruker av Finn, og kjøp/salg-grupper på fb. Godt for lommeboka og miljøet. Kjøper jeg nytt pleier jeg alltid å forsøke å finne ting på salg :D
Det er veldig kjekt å arve :) Ja, skjønner tankene dine rundt det å ønske ny vogn. Det kunne jeg tenkt meg også. Lurt å holde øynene oppe for salg ja :)
 
Ska kjøpe ny vogn ( tar ikke sjanse på mugg og fukt osv fra bruktkjøp) og bilstol, ellers blir det ting og klær arvet fra andre barn i slekten og venner.
 
Jeg har en del utstyr fra før av, men noe nytt blir det nok. Hvis jeg får jente denne gangen så blir det nok å kjøpe litt mer "jentete" klær, men uansett kjønn så har jeg mye klær som ikke er så mye brukt :happy:
 
Vi kjøpte det meste nytt med førstemann, trenger ikke så mye nytt, men det vi kjøper kjøper vi nytt. Å kjøpe brukt i dette området er krevende, da er det enklere å kjøpe nytt når vi har mulighet til det. Vi kjøpte brukt vogn med førstemann å ble lurt så inn i granskauen at det orker jeg ikke igjen.
 
Arver det meste fra min søsters barn som akkurat har vokst ut av det meste, men vurderer å kjøpe en litt mindre og lettere vogn enn de har, så mulig den blir ny, men er heldig sånn sett!
 
Kommer nok til å kjøpe det meste nytt siden det er første. Søss har en gutt på 1 år nå så ho skulle legge til side alt som var kjønnsnøytralt. Men kjenner på den følelsen av å ville handle selv, da dette barnet har rt sårt ønsket
 
Vi har allerede fått en del fra familie og venner (har tenkt på å adoptere en stund). Kommer nok ikke til å kjøpe noe særlig, det vi må kjøpe håper jeg vi finner brukt.
 
Har en 1,5-åring som vi har beholdt alt utstyret til, så vi slipper ganske lett unna! Kjøpte en del brukt sist, blant annet tripptrappstol og lekegrind. Trenger jo enda en stol nå, så jeg får kanskje sette opp et søk på Finn.
 
Siden det er min første (og siste!) så kommer jeg til å kjøpe en god del nytt.
 
Blir nok en god blanding av nytt og brukt :happy:
Så lenge det man får kjøpt brukt er fint har jeg ingenting i mot å kjøpe det, men kjenner jeg meg selv rett så bestemmer jeg meg feks for en spesifikk vogn, og da holder det ikke å tilby meg en annen billig :hilarious:
 
Vi har alt etter forrigemann. Det eneste vi trenger er en bilstolbase til, og en tripptrappstol. Det kjøper vi nytt. Dersom vi trenger mer klær kjøper jeg nok mye brukt.
 
Kjøper nytt og brukt om hverandre. Synes det er veldig greit å kjøpe tingene som blir brukt kort brukt, og alt av møbler er det iallefall ingen grunn til å kjøpe nytt.
 
Back
Topp