Baby utstyr

Vi har det aller meste etter eldstefrøkna. Kjøpte en del brukte møbler da og pusset opp, men sånn gjør jeg med generelt alt i huset. Elsker å kjøpe brukte, eldre møbler og male dem! Om det skulle bli gutt må vi kjøpe inn nye klær☺️
 
Vi har det meste, men kommer til å kjøpe ny tripp trapp med newborn-sete, tenker jeg. Den vi har fra før, er snart 40 år gammel, så har ikke kunnet ha sete på den :grumpy: og babynest og stellematte, som jeg helt vil ha nytt :)
 
Vil ha ny bag til vogna. Den blir nok kjøpt brukt. Så må vi ha ny stellematte (men den trengs allerede nå liksom). Så vil jeg sy et nytt babynest, selv om jeg har både blått og rosa fra før. Og en ny madrass til sengen. Sengen fikk jeg gratis da jeg ventet nr.3. Så den har vært i konstant bruk i snart 9 år.
 
Møtte en venninne som skal flytte i går, og fikk både vogn og ammepute :)
 
Vi har ikke så mye etter forrige jenta vår annet enn klær, sko, sprinkelseng og vognposer.Så må kjøpe bilstol og vogn :) babynest et noe jeg savna med forrige så det skal vi ha til denne
 
Her blir det kun bruktkjøp så langt det lar seg gjøre. Har alt etter min første, men nå trenger vi jo dobbelt og må ha tvillingvogn. Har ikke råd til å kjøpe nytt... Men hadde uansett prøvd å finne brukt pga miljøet. Får kjøpe/arve mye av et par venninner, og da vet jeg at det er bra tatt vare på og trygt å bruke.

Til førstemann var det meste nytt i starten, men har arva mye klær og leker etterhvert.
 
Vi har vært sistemann ut med barn blant både venner og familie, så alt vi har arvet har vært veldig gammelt og slitt - og vært brukt til veldig mange andre barn før vi fikk det. Så jeg har rett og slett fått helt noia av arveklær. Toppa seg da vi fikk esker med klær hvor det var musehull og lort i :dead:
Så her kjøpes alt nytt. Det eneste jeg har beholdt til storesøster som har vært brukt, er tripp trapp stol og vippestol. Samt litt leker.

Til nestemann nå har vi det aller meste, bortsett fra ny tripptrapp stol samt newborn sete til denne.
 
Bruker nok for det meste det vi har fra 1. Så arver vi og kjøper litt fra venninner som er ferdige. Blir kanskje litt kjøp hvis det blir gutt, men prøver å få tak i det vi kan :happy:
 
Har solgt alt etter de forrige (jeg skulle egentlig ikke ha flere...). Matstol og babyseng ble solgt i vår, haha! Kjøpte alt nytt med sistemann, men denne gangen står vi midt i en totalrenovering av huset så jeg skal nok være flink å kjøpe en del brukt denne gangen :)
 
Vi har det meste, men kommer til å kjøpe ny tripp trapp med newborn-sete, tenker jeg. Den vi har fra før, er snart 40 år gammel, så har ikke kunnet ha sete på den :grumpy: og babynest og stellematte, som jeg helt vil ha nytt :)

Har du sjekka at det ikkje går med sete på? Vi har gammel modell (ikke like gammel som din da) og det går fint med newborn sete. Det er bare at setet ikke går helt i lås fordi planken i ryggen er for breid, men det sitter godt på.
 
Har du sjekka at det ikkje går med sete på? Vi har gammel modell (ikke like gammel som din da) og det går fint med newborn sete. Det er bare at setet ikke går helt i lås fordi planken i ryggen er for breid, men det sitter godt på.

Nei, jeg har ikke prøvd selv, men har hørt fra andre som har prøvd, og de sier det samme som deg, at den ikke går helt på, og jeg vet ikke om jeg føler meg helt trygg med det da.

men har prøvd med det setet som de sitter i senere, som er til de nye stolene, og det passer ikke i det hele tatt. så vi har måttet bruke den gamle trebøylen, som vi syns var vanskelig å få ungen ut av, uten å nesten dra av ungen beina :p ser at jeg høres veldig negativ ut nå :hilarious:
 
Nei, jeg har ikke prøvd selv, men har hørt fra andre som har prøvd, og de sier det samme som deg, at den ikke går helt på, og jeg vet ikke om jeg føler meg helt trygg med det da.

men har prøvd med det setet som de sitter i senere, som er til de nye stolene, og det passer ikke i det hele tatt. så vi har måttet bruke den gamle trebøylen, som vi syns var vanskelig å få ungen ut av, uten å nesten dra av ungen beina :p ser at jeg høres veldig negativ ut nå :hilarious:

Hørres ut som du har lyst på ny stol ;)
 
Dere som kjøper brukte barnevogner, bytter dere madrasser i liggedelen?:D Og vet dere om man kan bytte madrass i Stokke trailz? Vurderer å kjøpe brukt, men har hørt at madrasser ikke skal kjøpes brukt:)
 
Dere som kjøper brukte barnevogner, bytter dere madrasser i liggedelen?:D Og vet dere om man kan bytte madrass i Stokke trailz? Vurderer å kjøpe brukt, men har hørt at madrasser ikke skal kjøpes brukt:)

Sjekker at madrassen ikke lukter og at det ikke er stygge flekker på. Bruker også tisselaken over. Madrassen i vogna vi fikk er relativt tynn så tenker det går nok fint å vaske den også.
 
Vi har en del fra mini, men må ha en annen vogn siden det er tvillinger, og på sikt en ekstra grindseng - forhåpentlig kan kan de dele en i starten. Lånte en del fra venner og familie, og håper vi kan det denne gangen også. Trenger minst 1 tripp trapp stol til - spørs om kommende storebror er klar til å flytte over til annen stol.
 
Back
Topp