Baby nekter å spise

Det ble ikke bedre, det forsatte slik i noen dager, og jeg følte jeg ikke fikk i henne nok mat,merket også at hun var litt slimete og tett. Så tok henne med til legen, og det viste seg hun hadde rs-virus! Ble innlagt på sykehuset samme dag, så da ble det mating med flaske siden det var lettere for henne. Stakkars liten, hun er heldigvis helt frisk igjen nå <3 Etter det har hun kun tatt flaske, så nå driver jeg å pumper døgnet rundt for å kunne gi henne morsmelk :)
Uff, så kjedelig hun kun tar flaske. Men så bra hun er frisk igjen nå <3

Ja er jo fryktelig mye styr med vasking å koking, men faktisk så virker hun mye mer fornøyd nå når hun får flaske, sover hele nettene og skriker nesten aldri :) så da blir det verdt det :)

D viktigste er at ting er bedre og at hun har d bra. Da får du d bra og :)

Ja er jo fryktelig mye styr med vasking å koking, men faktisk så virker hun mye mer fornøyd nå når hun får flaske, sover hele nettene og skriker nesten aldri :) så da blir det verdt det :)
For det første vil jeg bare si at det er godt å høre at hun har det bedre Det er veldig kjent for meg det du skriver, min hadde Entero virus med samme symptomer, slimete i halsen og nesen+ feber i 2 dager og vondt i magen. Vi var på sykehuset fra søndag-tir. Det er visst veldig vanlig..Viruset var i nesa og avføringen. De sa at det kunne vare opptil 10 dager. Men nå for noen dager siden så begynte hun å skrike ved puppen og dytte seg unna, men er sulten. Så jeg ringte til en fra www.ammehjelpen.no og forklarte situasjonen og det første hun spurte om var om hun var hvit på tunga, og det var/er hun. Da anbefalte hun å dra til legen og sjekke om det kunne være trøske, og det var det. Nå går både hun og jeg på 3 ukers kur. Mye disse små skal gjennom, men det blir heldigvis bedre

Jenten vår er også litt sånn av og til. Nekter pupp på kveldstid, i vanlig ammestilling. Men prøv liggende ammestilling, det har hjulpet meg :) da spiser hun og sovner når hun har spist nok :)

Off nå vet jeg virkelig ikke hva som skjer, de siste ukene har hun begynt å gjøre seg vanskelig med flasken og. Og de 2-3 siste dagene har deg vært helt ekstremt, bruker rundt 1 time på å få i henne 100ml. Hun drikker litt, slipper flasken å begynner å hylgrine, så kniper hun munnen igjen eller presser ut tungen om vi prøver å gi henne mat. Enda det har gått 12 timer siden sist hun spiste! Er jo akkuratt det samme som når jeg ammet henne. Og myyye verre på kveldstid, da er det nesten helt umulig å få i henne noe som helst, hun bare gråter å gråter :( off, måtte bare få ut litt frustrasjon her. Burde jeg ringe helsesøster eller lege kanskje? Det må jo være noe gale, babyer skal vell like å spise? Eller er dette normalt? :/

Huff, høres vondt ut for både dere og henne. :( Jeg ville også tatt en telefon til legen.

Da har jeg endelig kommet gjennom på tlf til helsestasjonen, har fått time der imorgen. Men har snakket med helsesøster om dette før, og jeg har mistenkt helt siden hun var noen uker gammel at det er noe gale med nakken hennes, hun vil kun ligge bananformet i ryggen for å spise, å hun hiver alltid hodet bakover når hun gråter. Følte jeg ikke ble tatt på alvor sist jeg nevnte dette til henne, så imorgen SKAL dette sjekkes opp i! Tenk visst det er dette som har plaget henne hele tiden? Stakkar lille :-( kanskje jeg kan gå tilbake til amming om det blir fikset? Da slipper jeg jo å pumpe, det hadde vært luksus det :-D

Få time med en ergoterapeut, for å sjekke... Tror ikke helsestasjonen kan gjøre noe med låsninger etc. :)

Har også hatt en litt tung ammeperiode her, men antagelig av litt annen grunn enn hos dere, da problemene her kom etter første menstruasjon etter fødselen. Det endte med at babyen ble utålmodig ved brystet , fikk i seg lite, produksjonen gikk ned og han oppførte seg litt likt det dere beskriver om kveldene. Nå har jeg fått resept på syntocinon, og det ser ut som ting har rettet litt på seg. Babyen er mer interessert i pupp igjen, jeg har fått mer melk og utdrivingsrefleksen er mer effektiv igjen. Kanskje en slik sprayet kan hjelpe flere, feks hvis babyen er urolig om kveldene eller man skal starte å amme igjen etter en periode med flaske?

Back
Topp