Det er mye gøy å lære om bæring!

Ei på storebror sin termingruppe vil også bære sin neste bebis. Her er det jeg skreiv til henne :
Åkeij, jeg bærer ganske mye på "storebror" enda, så jeg bare slenger ut noe som JEG føler er litt "good-to-know" om man ikke har bært før.
* Kjøp/lån et sjal som du liker mønsteret på. Om du ikke liker mønsteret kommer du mest sannsynlig ikke til å ville bruke det.
* Meld deg inn i grupper om bæring, slik at du kan suge til deg mye informasjon! Spør!!!! Og ikke vær redd for å spør! Få deg gjerne en fadder som du kan bruke
* Når det kommer til selve stoffet kan til og med ull være svalt. Mitt første vevde sjal var 60% bomull og 40% ull. Jeg elsker sjalet og har det enda. Men jeg likte også et sjal som er 50% bomull og 50% bambus, men det er ganske tynt og varer ikke så lenge mtp vektfordeling. Lin er ofte poppis om sommeren.
* Prøv ulike typer bæretøy, det finnes flere forskjellige typer bæretøy, kanskje du blir helfrelst av vevd bæresjal med en gang, eller kanskje du begynner med elastisk sjal og bæreseler. Kanskje hater du elastisk og vil bruke Meh Dai, eller kanskje du sverger til ringslynge.
* Se videoer på youtube

Det er gull verdt, kan legge ut "basic-knyts" som du kan lære av, om du ønsker
* Lær deg "språket"
Vi bæremammaer har et eget språk med masse forkortelser og ord basert på stoffet, hvordan du knytter, hvordan man kjøper/selger osv
* Få deg en fadder. (Ja, det står lengre oppe også )
Det er veldig greit å ha en fadder som du kan spør om alt! Da slipper du kanskje å føle deg teit eller dum hvis du føler at spørsmålet du vil stille er "teit" eller "dumt"