Bæresjal

Mammatil2smågull

Flørter med forumet
Jeg har et stort ønske om å bruke bæresjal da dette er nr 2 og vil kunne ha baby på meg mens jeg gir eldstemann oppmerksomhet.

Leser at man kan bruke bæresjal helt fra fødsel, men at bæresele må man vente med til de er 3 (?) mnd pga stabilitet og noe greier (korriger meg viss det er feil).

Eneste "problemet" mitt med sjal er at med de fleste så må man knyte de selv, og da har jeg en smuuuuule panikk for å ikke gjøre det riktig .

Så jeg trenger forslag til gode ferdigknyttede bæresjal
:dance008

Du kan også bruke bæresele fra fødsel, men de må passe til babyen. Noen på markedet reklamerer med at de kan brukes fra fødsel, men passer ikke før de er 3 mnd. Ergobaby Embrace og Neko Tiny er veldig populære til nyfødte.

Caboo ferdigknyttet bæresjal er veldig enkelt å ta på og behagelig å gå med :) Ellers har jeg sett på Najell rise bæresele, som jeg mener på at skal kunne brukes til nyfødt :rolleyes:

Jeg har kjøpt ergobaby aura, syns elastiske sjal fungerer godt i starten.

Jeg har kjøpt Ergobaby embrace, som kan brukes til nyfødt, etter anbefaling av veldig mange :D

Vi har BeSafe Newborn Haven som vi brukte på B1 ifb reise ved åtte ukers alder og helt til bæresele ikke lenger var godkjent av baby. Den passet godt til vårt barn som var liten av vekst og kan brukes til rundt 12 mnders alder tror jeg? Husker ikke helt.

Jeg har et stort ønske om å bruke bæresjal da dette er nr 2 og vil kunne ha baby på meg mens jeg gir eldstemann oppmerksomhet.

Leser at man kan bruke bæresjal helt fra fødsel, men at bæresele må man vente med til de er 3 (?) mnd pga stabilitet og noe greier (korriger meg viss det er feil).

Eneste "problemet" mitt med sjal er at med de fleste så må man knyte de selv, og da har jeg en smuuuuule panikk for å ikke gjøre det riktig .

Så jeg trenger forslag til gode ferdigknyttede bæresjal
:dance008
Najell Rise står at man kan bruke fra nyfødt til 15 kg. Kanskje den kunne ha vært noe :joyful: Vurderenå kjøpe selv

Jeg har kjøpt najell rise av den grunn! Og den er enkel å ta på alene da det er magneter i klipsene, så de enkelt går igjen :) Jeg har også fått ergo baby bæresjal (aura tror jeg). Veldig elastisk og er ikke så vanskelig å knyte :) men om du vil ha ferdig knytt, så jeg litt på den fra najell der også. Jeg synes de har mye bra av god kvalitet!

Jeg har kjøpt najell rise av den grunn! Og den er enkel å ta på alene da det er magneter i klipsene, så de enkelt går igjen :) Jeg har også fått ergo baby bæresjal (aura tror jeg). Veldig elastisk og er ikke så vanskelig å knyte :) men om du vil ha ferdig knytt, så jeg litt på den fra najell der også. Jeg synes de har mye bra av god kvalitet!
Vi har sett litt på najell rise, likte veldig godt magnetklipsene og at den var behagelig på. Vet du om den kan brukes fra nyfødt?

Vi kjøpte Ergobaby embrace, etter mange anbefalinger :love017 har venninner som har Najell rise, de liker den veldig godt - enkelt med klipsene, men sa vi måtte være obs på at den ikke er anbefalt fra helt nyfødt. Hun ene vet jeg har fått veiledning fra fysio ved ekstra offentlig oppfølging.

Vi kjøpte Ergobaby embrace, etter mange anbefalinger :love017 har venninner som har Najell rise, de liker den veldig godt - enkelt med klipsene, men sa vi måtte være obs på at den ikke er anbefalt fra helt nyfødt. Hun ene vet jeg har fått veiledning fra fysio ved ekstra offentlig oppfølging.
Det var interessant å høre. Har lest at man må plassere nyfødte på en spesiell måte i bæreseler, men ikke helt skjønt hvordan, så vurderer egentlig å vente litt med bæresele. Men så er det jo noen babyer som krever å holdes hele tiden :smiley-ashamed004

Det var interessant å høre. Har lest at man må plassere nyfødte på en spesiell måte i bæreseler, men ikke helt skjønt hvordan, så vurderer egentlig å vente litt med bæresele. Men så er det jo noen babyer som krever å holdes hele tiden :smiley-ashamed004
1748634177151.png
Nyfødte kan ha knærne sine inn opp under seg, de trenger ikke å ha dem spredt ut til siden med sjal fra knehase til knehase

Vi har Najell rise, og har vært veldig fornøyd, men har ikke brukt fra nyfødt (ble kjøpt da eldste var ca. 4mnd). Har fra nyfødt brukt ferdigknytta bæresjal fra Najell. Kjempefornøyd med den også, men ulempe at den ikke kan justeres, så du kjøper den i en bestemt størrelse til brukeren. Altså kunne ikke samboer bruke denne.

Ja, de sa at Najell rise passer fra 2-3 mnd, og at de er veldig fornøyde da, men at det var noe å tenke på at det ikke passet helt nyfødt. Søkte litt rundt og så flere skrev det samme på ulike formuer, så ikke bare deres fysio som har nevnt det.

Ja, kan alltids se an behovet, pakker leveres jo så raskt på døren uansett nå om dagen :D

Back
Topp