Bæresele

**AM**

Elsker forumet
Jeg skal kjøpe ny bæresele til den lille kommer. Har den standard Babybjørn fra før, men ble så sliten mellom skulderbladene når jeg brukte den over tid. Noen som har erfaringer om gode bæreseler?

eg ønsker meg denne manducaen, har å babybjørn og mai tai fra før,men vil ha en som er enklere å ta på og bedre for babyen...

eg ønsker meg denne manducaen, har å babybjørn og mai tai fra før,men vil ha en som er enklere å ta på og bedre for babyen...

Manduca!!!! emoticon
Har den og eeeeelsker den!

Eg brukte Manduca til guttungen! Godt brukt for å si det sånn :-D
Kjempe gode å ha på, og ungen sov jo som ein stein mens eg handler, støvsuger, you name it.. ;) Kjempe nøgd! Brukte nesten ikkje vogna, syns den nærkontakten er gull!
Og så er den jo ergonomisk, noe babybjørn ikkje er....

Brukte selv sleepy wrap og var veldig fornøyd med den, men det er jo et bæresjal. Har snakket en del med folk om bæreseler, og de fleste priser Manduca høyt opp i skyene, så vurderer å skaffe meg en slik. Babybjørn øøødelegger skuldrene og ryggen her i gården :S

Jeg elsker dette sjalet! Brukte det mer enn vognen de første månedene og Julia kunne sove timesvis. Den var så myk og god å ha på og jeg fikk gjort masse mens hun snorket;-) Eneste er at det blir varmt i sommermånedene men det blir det jo uansett med sjal eller sele. Det viktigste er den nære kontakten du får med barnet.. lengter etter å få bruke dette igjen!! Har også denne Ergo Baby selen som ligner veldig på Manduca. Brukte denneda hun ble for tung for sjalet (6 mnd.) Brukte den masse på tur i fjor sommer da hun var rundt 1 år. Det fine med denne er at den kan brukes på tre forskjellige måter! (på magen, hoften og rygg) og så er den lett å ta på og av.

fru lilla skrev:

Den er kjempe god:) vi har den og brukte den myyye til guttungen når han var mindre både på magen å ryggen :) kjempe god:)

bella_lianda skrev:
Jeg elsker dette sjalet! Brukte det mer enn vognen de første månedene og Julia kunne sove timesvis. Den var så myk og god å ha på og jeg fikk gjort masse mens hun snorket;-) Eneste er at det blir varmt i sommermånedene men det blir det jo uansett med sjal eller sele. Det viktigste er den nære kontakten du får med barnet.. lengter etter å få bruke dette igjen!! Har også denne Ergo Baby selen som ligner veldig på Manduca. Brukte denneda hun ble for tung for sjalet (6 mnd.) Brukte den masse på tur i fjor sommer da hun var rundt 1 år. Det fine med denne er at den kan brukes på tre forskjellige måter! (på magen, hoften og rygg) og så er den lett å ta på og av.

Hva heter det sjalet?

Jeg tenkte jeg skulle sy meg en mei tai, de er så dyre å kjøpe, og ser enkle ut å sy :D Gleder meg til å finne en god oppskrift og sette igang :D Elsker å sy!

jeg har bare erfaring med babybjørn, brukte den mye sist, men ble ganske sliten i ryggen etterhvert som hun ble tyngre, jeg tenkte igrunn bare at sånn er det bare, sånn blir man med alle bæreseler

hvis man ikke blir det av disse andre dere nevner så bør jeg vel sjekke det opp  

men sånn sjal, eller nærmest heldrakt (ja jeg synes det ser litt mye ut) tror jeg nok jeg hadde følt meg veldig rar i..emoticon
jeg ser jo når andre har det på, og tenker vel egentlig ikke at "haha se så teite de ser ut", men jeg tror virkelig ikke det er noe for meg å snurre meg inn i hehe. men det ser jo såå behagelig ut for barnet, og så kos å ha babyen så nært emoticon  

Hadde babybjørn active sist, har den ennå og den var helt grei til å begynne med. Men ble også sliten i ryggen og skuldrene av den...slutta å bruke den en periode og kjøpte meg Ergobaby-sele når sønnen min var nesten 1 år, og den forguder jeg :) Har den med enda på tur når vi er ute, og den fungerer supert. Han er snart 3 år, men det er ingen problem å bruke den! Så blir nok å kjøpe til et spedbarnsinnlegg til denne bæresela og bruke den fra starten, når jeg har behov for det :)

knertnr2påvei skrev:
men sånn sjal, eller nærmest heldrakt (ja jeg synes det ser litt mye ut) tror jeg nok jeg hadde følt meg veldig rar i..emoticon
jeg ser jo når andre har det på, og tenker vel egentlig ikke at "haha se så teite de ser ut", men jeg tror virkelig ikke det er noe for meg å snurre meg inn i hehe. men det ser jo såå behagelig ut for barnet, og så kos å ha babyen så nært emoticon  

Jeg vil gjerne ha meg et sånt ringsjal jeg, sånn som går over ene skulderen bare. Skal i et bryllup i august og vil ha noe som er lett å bære en liten baby i. Ringsjal er ikke så heldekkende som disse lange sjalene :-) Syntes det lange sjalet var et herk å få på seg også jeg, ute så ble det liggende nede i veien og ble vått så det måtte på hjemme i så tilfelle og da var det liksom bare i veien i bilen etc.

Jeg har også en manduca og så lenge selene er i kryss bak på ryggen så er denne super! :-) Jeg hadde snuppa mi i denne sånn at jeg fikk spist middag... Det sier noe om hvor mye nærkontakt hun ville ha, he he.

**AM** skrev:

bella_lianda skrev:

Hva heter det sjalet?

Det heter sleepy wrap, kjøpte mitt her http://www.sprelle.no/Catalog/ShowCategory/1

bella_lianda skrev:

**AM** skrev:

bella_lianda skrev:

Hva heter det sjalet?

Det heter sleepy wrap, kjøpte mitt her http://www.sprelle.no/Catalog/ShowCategory/1

Takk for svar Kommer nok til å kjøpe et sånt, samt det frister å kjøpe inn en slik Ergo-sæle...

Har en bæresele fra babybjørn med extra støtte i kors ryggen som jeg brukte til Prinsessa.

Har Mei-tai, babybjørn, ringslynge og Manduca, hehe....

Mei-taien sydde jeg til førstemann og ble brukt mye til henne. Veldig enkel å sy!

Babybjørnen har jeg fått brukt av ei venninne, men den får jeg så vont i ryggen av så den liker jeg ikke (Det er av gammeltypen, tror de er bedre til ryggen de som selges i butikken nå)

Ringslyngen har jeg også sydd. Den sydde jeg litt for sent... Skulle hatt den da mine var babyer... Men veldig real når jeg skulle på butikken eller noe og bare slenge dem over hofta med den. Så den er brukt en del.

Manducaen elsker jeg!!! Bruker den til begge mine enda! Minsta sovner i den (hun er 1 år) og størsta sitter godt fortsatt (hun er 3 år) Så den anbefales på det sterkeste!! ;)

Jeg har både Manduca og elastisk sjal, men ble egentlig aldri komfortabel med noen av delene. Men kanskje blir det annerledes denne gangen?

Back
Topp