Båntvang

Jeg synes det er dårlig gjort av hundeeiere å ikke overholde båndtvangen. Hjelper ikke om hunden er aldri så snill når man er redd hunder!!!!!!!!

Jeg synes det er en veldig bra lov. Jeg er ikke redd for hunder, men jeg stoler jo ikke på vilt fremmede hunder, uansett hvor mye "kontroll" eierne har. Man vet aldri med dyr.. Særlig skummelt er det med løse hunder og små barn..

ORIGINAL: Ibenholt

Jeg synes det er dårlig gjort av hundeeiere å ikke overholde båndtvangen. Hjelper ikke om hunden er aldri så snill når man er redd hunder!!!!!!!!

Enig!

Jeg synes det er jævlig irriterende når noen mener at de ikke trenger å følge loven, fordi den søte lille bissevovven deres er jo bare såååå grei og snill. [>:]

Det er en grunn til at den loven finnes!!![:'(][>:]

ORIGINAL: MICAmor

Ja,jeg overholder båndtvangen! Det er NÅ det blir født dyreunger ,og fugleunger. Loven er der for å beskytte ville dyr!!
Jeg vil ikke være ansvarlig for at en rådyrkalv sulter ihjel fordi min hund har skremt bort moren...
Og jeg har en hund uten jaktinstinkter....
[8|]Det er INGEN som har full kontroll på hunden sin hele tiden! Min har pr. dags dato aldri gått unna oss,og aldri jaget noe - og han er i tillegg gammel - MEN I BÅND!! Jeg klarer faktisk både å trene ham,og mentaltrene ham med bånd... Han har jo ikke vært gammel bestandig,og båndtvangen har eksistert så lenge jeg kan huske!

Sign! Bare at jeg ikke har hund for øyeblikket.

Jeg synes at det skulle vært flere hundeområder i kommunene. I Asker er det et kjempeflott inngjerdet området ved semsvanet som hundeeiere kan slippe hunden sin fritt der de kan løpe, leke og t.o.m bade for de som har hunder som liker det... [8D]

Tror mye av problemet med løse hunder ville vært løst med det. eller at man har et inngjedet hage selv...

skulle ønske det var et liknede området her jeg bor.

Ops! Jeg hadde helt glemt at den hadde startet igjen, men spiller forsåvidt ingen rolle - for vi bruker ikke gå med henne uten bånd uansett [:)] Bare når vi er på plasser der vi vet at det ikke er noen i nærheten, men det har ikke blitt gjort i det siste det heller - på grunn av at hun har løpetid [8D]

Jeg går alltid med hundene mine i bånd, av den enkle grunn at noen ikke klarer å ha bikkja si i bånd. Føler jeg har litt bedre kontroll hvis mine er i bånd når vi møter på andre hunder.

ORIGINAL: MICAmor

Ja,jeg overholder båndtvangen! Det er NÅ det blir født dyreunger ,og fugleunger. Loven er der for å beskytte ville dyr!!
Jeg vil ikke være ansvarlig for at en rådyrkalv sulter ihjel fordi min hund har skremt bort moren...
Og jeg har en hund uten jaktinstinkter....
[8|]Det er INGEN som har full kontroll på hunden sin hele tiden! Min har pr. dags dato aldri gått unna oss,og aldri jaget noe - og han er i tillegg gammel - MEN I BÅND!! Jeg klarer faktisk både å trene ham,og mentaltrene ham med bånd... Han har jo ikke vært gammel bestandig,og båndtvangen har eksistert så lenge jeg kan huske!

sign, og vi har tre jakthunder!

I de fleste byer finnes det i tillegg områder som er fritatt for båndtvang, treningsfelt for hunder. det har vi ihvertfall her i byen, litt å kjøre, men vel verdt det!

Eg syns det er rimelig dårlig av alle hundeeigere som ikke klarer å holde denne loven !!

Eg blir skikkelig redd når eg treffer hunder uten bånd. For det om hundeeigaren meine at hunden er verdens snillaste og kunne aldri bete noken, så vett ikkje eg noke om det [:@]

hva gjør hunden din når den ser en katt da?

jeg ringte faktisk politiet en dag, for ett beist kom inn på min veranda å fante jaga katta mi ! det er ikke greit ! skal dere ha bikkjer får dere ha de i bånd ! det er ikke alle som er glad i bikkjer heller, syns ikke det er noe særlig å møte bikkjer som ikke er i bånd.

I denne tråden synes jeg det virker som folk har misforstått grunn til båndtvangen, Båndtvangen er ikke her for å beskytte mennesker, men dyr!
Og jeg synes det er viktig å følge den båndtvangen nå, jeg har mi løs i hagen da vi driver litt med lek, ellers står hun i bånd, går i bånd.
Man Har aldri stål kontroll på bikkja uansett hva man tror.

Jeg mener at man skal følge loven.

Greit at din hund er snill og lydig, men min hund var ikke det i møte med andre hunder, hun likte de rett og slett IKKE!

"Det går bra, hunden min er såååå snill!"
"Greit nok, men det er ikke MIN!"

Og hadde min hund bitt din hund så hadde min hund fått skylda selv om det var din hund og du som hundeeier om ikke overholdt båndtvangen.

Heldigvis var hun bitteliten (selv om hun følte seg STOOOR i hodet) så jeg kunne bare løfte henne opp og vekk fra løse hunder.

ORIGINAL: rico

Nå har jeg ikke hund.
Men så lenge jeg passer hunden til mamma og pappa så ja.

Og det spiller engentli ingen rolle om hunden sitter pent på samme plass til personen går forbi. Er mann redd hunder så er mann redd og da er det mest betryggende at hunden er i bånd. og eier har kontroll på hunden.

Helt enig. Blir forbanna på folk som sier deres hund ikke trenger bånd for den er så snill. Hva gir den personen rett til å heve seg over en lov som gjelder alle?

Her er det båndtvang året rundt, og Skrekken er alltid under kontroll [ LES; I bånd ]

Jeg kjenner jeg blir irritert over at så mange regelrett driter i gjeldende lover og regler fordi de finner det for godt etter eget velbefinnende. Skrekken her har blitt angrepet av løse hunder før, og det har satt spor i den ellers sosiale klumpen min. Han er skreptisk til hunder som bjeffer, spesielt hunder som og mindre enn terrier-size kjøtere.

Jeg har flere ganger ringt politiet jeg, og jeg er vel oppi 6 ganger nå hvor andre hundeeiere har blitt bøtlagt pga brudd på båndtvangen[;)]

ORIGINAL: søteste

I denne tråden synes jeg det virker som folk har misforstått grunn til båndtvangen, Båndtvangen er ikke her for å beskytte mennesker, men dyr!
Og jeg synes det er viktig å følge den båndtvangen nå, jeg har mi løs i hagen da vi driver litt med lek, ellers står hun i bånd, går i bånd.

syns båndtvangen er for og beskytte dyr OG mennesker......

ORIGINAL: Ibenholt

Amen!

båntvang er jo ikke bare pga at hunder kan være aggresive mot andre hunder evt mennesker.. men på denne tiden a året begynner fuglene å ligge på reder.. dyrene i skogen får bebier rett og slett.. og er noe med at man ikke skal forstyrre dyrelivet..

ORIGINAL: SweetCherry

alle burde hatt hundene sine i bånd!!

Eg er helt enig. Eg er livredd for hunder og har ofte problemer når eg går ut, pga hunder. Eg sliter også når det er hunder med på bussen, og dei sitter jo der som eg parkere barnevogna.....

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ORIGINAL: søteste

syns båndtvangen er for og beskytte dyr OG mennesker......

Det er helt greit at du synes, men er ikke derfor det er båndtvang båndtvang er for de ville dyrene.
Jeg synes det er fint når båndtvangen oppheves for min lille har behov for å løpe litt fra seg i skogen.
Men synes det skulle vært pålagt å hatt de i bånd i tettbygdstrøk hele året kanskje?

Back
Topp