Båntvang

Jeg kan helt ærlig ikke fordra når fremmede hunder kommer og hopper opp og skal slikke og sniffe osv[:'(]
Hunder er søte å se på, men ellers er jeg ikke kjempe begeistret[:)]

Men hvis man har såpass stålkontroll på hunden sin som du har, driter jeg i om de går i bånd eller ikke[:-]

ORIGINAL: IsThaBeth

Etter å ha lest denne tråden har jeg lyst til å fremme forslag om at enkelte hundeeiere burde holdes i bånd.

ORIGINAL: MICAmor

Det er NÅ det blir født dyreunger ,og fugleunger. Loven er der for å beskytte ville dyr!!

S
I
G
N
!
[:@]

Selvfølgelig har jeg hunden min i bånd når det er båndtvang.
Vi bodde i Oslo da vi fikk han og gikk tur i en park på Sagene, mot oss kommer det en større hund løs med eierene lenger bak. I det den nærmer seg oss går den rett i strupen på Quatro og Quatro pep og hylte. Hadde ikke samboren min vært der og fått vekk hunden så tør jeg ikke tenke på hva som hadde skjedd. Eierne kom bortover etterhver da og lurte på hva som skjedde, og de svarte oj, det har han aldri gjort før. Også sa de der kommer den hunden du liker å leke med og lot den løpe løs videre[8|]

Quatro er den dag i dag 8 år gammel og fortsatt ikke veldig begeistret for store ukjente hunder, tilogmed barnevogner var han redd en god stund etterpå.

Og en annen ting, dyr som rådyr, harer osv kan jo bli redde selvom hundene ikke direkte jager de.

Nå har jeg akkurat vært i skæven et par timer med bikkja, og inn i skogen gikk han først løs, han løp rundt, storkoste seg, hoppa i alle sølepytter ++
Så stoppa vi ved en vann, og jeg satt på fjellet mens han småbadet litt og hadde det kjempegøy!
På vei tilbake, tok jeg på han båndet (for første gang) og bikkja kjeda ræva av seg...
Han gikk bare fint vedsiden av meg, fikk ikke løpt rundt, leka ++ slik som han elsker!
Skikkelig trist jo[:(] Gleder meg til båndtvang perioden er over, så Laban ENDELIG kan løpe rundt og kooooose seg!

Aldri fulgt den *gjemmer meg*

Har ei tispe på 5 nå som aldri har gått i bånd. Har prøvd å hun går fint i bånd så det er ikke det, men deilig å ha henda frie når man triller tur eller sykler.
Men hun bryr seg ikke en dritt om andre hunder og lyder stå og her osv.
Kan gå på fortauet og møte andre hunder, jeg veit hun henger i rompa på meg med nesa i været.
Og vil ikke hilse. Bare når hun har løpetid hun kan jåle seg til å brette seg fram[8D]

Nå er det få som har bånd på bikkja si rundt her vi bor så tror ikke det er så mange som tenker over det.

Merker stor forskjell på når bikkjene som løper fritt enn bikkjene som marsjerer i bånd. De får ikke rasa like godt.
Men nå bruker mange å slippe de litt fri for det da.l
Og mange har løpoebånd til bikkjene, 20-30 meter med bånd.

Folk får gjøre som de vil med bikkjene sine, så lenge de har tuktus på dem.
Har selv møtt bikkjer som har spurta bort til mine og mer eller mindre skremt dem, men jeg har likevell ikke bedt folk ta på bånd på bikkja si.

ORIGINAL: Godhjerta

ORIGINAL: smash

Nå har jeg akkurat vært i skæven et par timer med bikkja, og inn i skogen gikk han først løs, han løp rundt, storkoste seg, hoppa i alle sølepytter ++
Så stoppa vi ved en vann, og jeg satt på fjellet mens han småbadet litt og hadde det kjempegøy!
På vei tilbake, tok jeg på han båndet (for første gang) og bikkja kjeda ræva av seg...
Han gikk bare fint vedsiden av meg, fikk ikke løpt rundt, leka ++ slik som han elsker!
Skikkelig trist jo[:(] Gleder meg til båndtvang perioden er over, så Laban ENDELIG kan løpe rundt og kooooose seg!

Nå ble jeg stolt av deg! [:)] Du har begynt å ha ham i bånd.
Kjipt for ham kanskje, men mye kipere hvis han skremmer noen dyr/fugler.

Hehe, da må jeg nok skuffe deg, og si at det er siste gang jeg tar på han bånd i skogen..
Jeg setter rett og slett bikkja mi først, og du aner ikke hvor vondt jeg fikk inni meg da jeg tok han i bånd.
Tok han kun i bånd for å prøve. Men han hadde ingen glede av å være inni skogen med bånd på.
Da kan man liksågodt bare gå ved veien, for der bruker jeg selvfølgelig bånd.
Han har sååå glede av å løpe skikkelig fra seg i skogen, så kommer til å fortsette med det..
Sorry[:(]

ORIGINAL: *Prinsessa

Har ei tispe på 5 nå som aldri har gått i bånd. Har prøvd å hun går fint i bånd så det er ikke det, men deilig å ha henda frie når man triller tur eller sykler.
Kan gå på fortauet og møte andre hunder, jeg veit hun henger i rompa på meg med nesa i været.
Og vil ikke hilse. Bare når hun har løpetid hun kan jåle seg til å brette seg fram[8D]

Nå er det få som har bånd på bikkja si rundt her vi bor så tror ikke det er så mange som tenker over det.

Merker stor forskjell på når bikkjene som løper fritt enn bikkjene som marsjerer i bånd. De får ikke rasa like godt.

Har selv møtt bikkjer som har spurta bort til mine og mer eller mindre skremt dem, men jeg har likevell ikke bedt folk ta på bånd på bikkja si.

Fantastisk! Høres ut som verdens beste hund!:)

ORIGINAL: smash

ORIGINAL: *Prinsessa

Fantastisk! Høres ut som verdens beste hund!:)

Ja [:)] jeg skal ikke klage.
Jeg bodde i oslo da jeg fikk hun som valp og jeg begynte treninga på fortauer og over alt allerede da.
Viktig med oppdragelse[8D] Hadde alltid godbiter i lomma og masse ros på tunga, det er vel knepet det og at en må tørre å la de gå løs.
så da spørs det om ungene blir like velloppdragene[8D]

Vi har en gammel nedlagt jernbanelinje nedenfor huset som er veldig oversiktelig (man ser flere hundre meter begge veier) og hvor det ikke pleier å gå andre enn hundeeiere på tur. Der lar vi han løpe løs nå i båndtvangsesongen.. Men tar alltid på han bånd om det mot formodning skulle komme noen, både mennesker og dyr, og siden det er så oversiktelig så tror jeg ikke folk ser at han går uten bånd engang, for med en gang jeg får øye på noen tar jeg på båndet. Ikke er det noe dyreliv der heller...

Men vi har på langline om vi skal gå på fjellet eller på andre turstier hvor han pleier å løpe løs utenom båndtvangen.. Men da også tar vi alltid på båndet når vi møter noen (utenom båndtvangen altså)..

enig dritkjip lov!
ang båndtvang nå på våren pga dyr som føder og har småbarn er greit. Men ikke utenfor skogområder, det synes jeg bare er teit om man har kustus på hunden.

Syns den loven er fin! Vi har møtt på mange hunder løse i skogen her,og noen av de er såklart snille å sitter pent,mens andre løper å hopper på vogna,meg og min bikkje!
jeg HATER å møte løse hunder når jeg er ute med mine..Hunder i bånd kan lett føle seg truet når det kommer en hund bort som ikke er i bånd,og det kan skje ting fortere enn mange aner..

Dessuten så har jeg jakthunder,og jeg lar ikke de gå løse med mindre de faktisk er på jakt[:)] Jeg vil ikke sitte med dårlig samvittighet fordi at hunden min fikk løpe løs,loset et rådyr å fikk det til å skade seg feks.

Jeg sier alltid i fra til folk med "løshunder" at de skal holde på den når vi går forbi,fordi jeg ikke liker å bli hoppet på osv av hunder,og særlig ikke de jeg absolutt ikke kjenner

Back
Topp