Axeria's berg og dalbane

To livmødre er det vel ikke, det hadde jeg vel blitt fortalt ved den første graviditeten min :joyful: Men kan jo være en tvilling som har gått til grunne? Aner ikke. Kommer akkurat fra sykehuset og har vært å avgitt blodprøve. Så får vi se da hva svaret på den blir :happy:
 
Vært på ultralyd og fått påvist ekstrauterint svangerskap. Egget sitter i venstre eggleder. De ville sette sprøyte med metotrexat i dag men hadde vist bare feil type på sykehuset så jeg skal tilbake i morgen å få den riktige typen. Sykemeldt ut neste uke :( uff jeg er skikkelig trist og deppa nå jeg, hadde jo fått ett nytt lite håp etter at HcG drev å doblet seg å greier. Fikk 6 mnd med prøvekarantene også. Dette er bare helt dritt! :smiley-angry017
 
Vært på ultralyd og fått påvist ekstrauterint svangerskap. Egget sitter i venstre eggleder. De ville sette sprøyte med metotrexat i dag men hadde vist bare feil type på sykehuset så jeg skal tilbake i morgen å få den riktige typen. Sykemeldt ut neste uke :( uff jeg er skikkelig trist og deppa nå jeg, hadde jo fått ett nytt lite håp etter at HcG drev å doblet seg å greier. Fikk 6 mnd med prøvekarantene også. Dette er bare helt dritt! :smiley-angry017
Neeeeiiii!!! :( Dette var trist!
Eg som håpa på happy ending og greier! Har du fått beskjed om eggleiaren overlever, eller blir det operasjon? Eg har ikkje greie på sånt med exu. :( for ein fæl start på veka!
Sender deg ein god klem!
 
Egglederen overlever vist da de velger å behandle med metotrexat. Denne cellegifta får jeg intramuskulært gjennom en sprøyte i skinka. Hva som skjer i mellom idag og i morgen vet man jo aldri. Har litt smerter i venstre side og håper jeg slipper sprekk i løpet av natta og haste operasjon.
Kjenner dette med 6 mnd med prøvestopp er mer ergelig en at jeg har en exu :sour:
 
Egglederen overlever vist da de velger å behandle med metotrexat. Denne cellegifta får jeg intramuskulært gjennom en sprøyte i skinka. Hva som skjer i mellom idag og i morgen vet man jo aldri. Har litt smerter i venstre side og håper jeg slipper sprekk i løpet av natta og haste operasjon.
Kjenner dette med 6 mnd med prøvestopp er mer ergelig en at jeg har en exu :sour:
Skjønar godt at prøvepausen er ergelig, ja. Men så BRA at dei klarar redde eggledaren! Halleluja for det!
I mellomtida kan du gjere kroppen klar til å lage verdas nydeligste lofoting! (Ta kosttilskot som folat og jod).
Trist at den stakkars spiren må gå til grunne fordi den satte rota feil.
Ønsker deg alt godt! :Heartred
 
Takk så snille dere er :Heartred
Nå har jeg fått sprøyta og sitter her med ett virrvarr av følelser. Har mest lyst å legge meg ned å sove :(
 
Idag har jeg SÅ VONDT!!! Startet i går kveld, varte hele natta og fortsatt i dag. :confused:
Ugh vil bare være ferdig med dette nå :(
 
Idag er jeg bedre! :) Og jeg begynner å bli lettere til sins også. Nå skal jeg fokusere på min fine sønn og min kjære, sørge for at de får en knakende god sommerferie og bare nyte familieidyll med dem :happy: Så tar vi opp prøvingen når den tid kommer :D
 
Ja da har jeg vert inne å fått enda en dose metotrexat. HcG ville ikke gå ned slik de ville så da måtte jeg få ny dose. Ergelig :sour:

Nå skal jeg reise hjem og slappe litt av før jeg må tilbake på Tirsdag å ta ny blodprøve:)
 
Herlighet som det har herjet i kroppen i det siste skikkelig sånn influensa lignende følelse der ALLE ledd gjør vondt. Spesielt ille er hofte og rygg, har så vondt i korsryggen at å sove godt er helt utelukket. Så stråler det ned i hoftene og lårene. Holder på å bli gal!
Jeg blør også som en stukken gris, ingen tvil på at noe er i gang i kroppen nå. Håper bare verdiene mine har gått ned så jeg slipper operasjon.
 
Idag har jeg fått beskjed at det blir ingen operasjon for metotrexaten har fungert som den skulle denne gang! Veldig letta! :happy:
Nå er det bare å komme seg etter påkjenningen og komme meg igang med mitt normale liv igjen. Kontroll om to uker :)
 
Klokken 1 natt til lørdag våknet jeg med intense smerter i magen som strålte over hoftekam på venstre side. De ble verre og verre frem til klokken 5. Halv 6 vekte jeg samboer og han ringte medisinsk nødtelefon. Ble tatt in hos legevakt der de overførte meg til akutten på sykehuset. Der fikk jeg armbånd for innleggelse, EKG og veneflon påsatt. Hadde så vondt på dette tidspunkt at jeg skalv, fikk først paracett intravenøst som ikke funket så fikk opiatisk smertestillende litt etterpå som hadde god effekt heldigvis. Etter å ha innhentet div info både digitalt med div maskiner og ved å spørre meg ble jeg sendt videre til gynekolog. Det ble tatt innvendig UL og det ble gjort klart at jeg hadde begynt å blø litt inn i buken, det pumpet ikke blod ut men sev litt etter litt ut i bukhulen så jeg måtte klargjøres til operasjon. Klokken 10:30 ble jeg hentet til operasjon. Våknet klokka 13 etter endt operasjon veldig groggy. Lå så på oppvåkninga fra klokka 13 til klokka 18:30. Sov litt av og på. Ble kjørt ned til føden på ‘rommet mitt’ og fikk i meg litt mat og et par kopper te. Dro hjem igjen i 21 tiden.
Så da sitter jeg her uten venstre eggleder full av gass fra operasjon og endel smerter. Synd det endte slik men var nesten en nødvendighet.
 
Klokken 1 natt til lørdag våknet jeg med intense smerter i magen som strålte over hoftekam på venstre side. De ble verre og verre frem til klokken 5. Halv 6 vekte jeg samboer og han ringte medisinsk nødtelefon. Ble tatt in hos legevakt der de overførte meg til akutten på sykehuset. Der fikk jeg armbånd for innleggelse, EKG og veneflon påsatt. Hadde så vondt på dette tidspunkt at jeg skalv, fikk først paracett intravenøst som ikke funket så fikk opiatisk smertestillende litt etterpå som hadde god effekt heldigvis. Etter å ha innhentet div info både digitalt med div maskiner og ved å spørre meg ble jeg sendt videre til gynekolog. Det ble tatt innvendig UL og det ble gjort klart at jeg hadde begynt å blø litt inn i buken, det pumpet ikke blod ut men sev litt etter litt ut i bukhulen så jeg måtte klargjøres til operasjon. Klokken 10:30 ble jeg hentet til operasjon. Våknet klokka 13 etter endt operasjon veldig groggy. Lå så på oppvåkninga fra klokka 13 til klokka 18:30. Sov litt av og på. Ble kjørt ned til føden på ‘rommet mitt’ og fikk i meg litt mat og et par kopper te. Dro hjem igjen i 21 tiden.
Så da sitter jeg her uten venstre eggleder full av gass fra operasjon og endel smerter. Synd det endte slik men var nesten en nødvendighet.
Nei! Så fælt! :( Det var ikkje kjekt å høyre.
Var jo slikt eg håpa du slapp. Håpar du kjem deg snart. Eg veit ikkje kva meir eg kan sei. :bag:
 
Klokken 1 natt til lørdag våknet jeg med intense smerter i magen som strålte over hoftekam på venstre side. De ble verre og verre frem til klokken 5. Halv 6 vekte jeg samboer og han ringte medisinsk nødtelefon. Ble tatt in hos legevakt der de overførte meg til akutten på sykehuset. Der fikk jeg armbånd for innleggelse, EKG og veneflon påsatt. Hadde så vondt på dette tidspunkt at jeg skalv, fikk først paracett intravenøst som ikke funket så fikk opiatisk smertestillende litt etterpå som hadde god effekt heldigvis. Etter å ha innhentet div info både digitalt med div maskiner og ved å spørre meg ble jeg sendt videre til gynekolog. Det ble tatt innvendig UL og det ble gjort klart at jeg hadde begynt å blø litt inn i buken, det pumpet ikke blod ut men sev litt etter litt ut i bukhulen så jeg måtte klargjøres til operasjon. Klokken 10:30 ble jeg hentet til operasjon. Våknet klokka 13 etter endt operasjon veldig groggy. Lå så på oppvåkninga fra klokka 13 til klokka 18:30. Sov litt av og på. Ble kjørt ned til føden på ‘rommet mitt’ og fikk i meg litt mat og et par kopper te. Dro hjem igjen i 21 tiden.
Så da sitter jeg her uten venstre eggleder full av gass fra operasjon og endel smerter. Synd det endte slik men var nesten en nødvendighet.
Ånei, så grusomt :( Sender deg masse klemmer ❤️
 
Back
Topp