Avsmak

Jeg har også mistet søtsuget helt. Veldig merkelig... det eneste jeg på en måte har virkelig lyst på er vanlig mat. Brødskiver er helt topp
 
Jeg har fått avsmak på kaffe og øl (greier ikke å fake med alkoholfritt mener jeg)
egentlig alt med kullsyre.
Så vil jeg egentlig drikke melk, men da får jeg sånn ekkel ettersmak som aldri forsvinner :depressed:
Snusen som før var min bestevenn er også brekkmiddel nå. Det er i det minste positivt
 
Avsmak på mat [emoji85] blir uvel av å spise [emoji85] og å lukte mat [emoji85]
 
Avsmak på det meste, før kunne jeg lett spise sjokolade og MC donalds hver dag omtrent, nå er det mer frisende med frukt. Får se det positive i det.
Middager klarer jeg bare 1/3 av, så blir jeg uggen og gir meg, men blir jo desto fortere sulten igjen... kjedelig.
 
"Bra" d ikke er bare meg [emoji85][emoji23]

Første svangerskap kjente jeg ikke noe på det, men nr 2 og dette er det skikkelig avsmak.. syntes det er dritkjedelig og jeg vet av erfaring nå at det ikke går over før ungen er ute og hormonene har fått roet seg[emoji31]
 
Første svangerskap kjente jeg ikke noe på det, men nr 2 og dette er det skikkelig avsmak.. syntes det er dritkjedelig og jeg vet av erfaring nå at det ikke går over før ungen er ute og hormonene har fått roet seg[emoji31]

Samme her,nr to og tre så var det akkurat som nå,og lenge etter den var ute [emoji85] ikke enkelt når mannen ikke helt klarer å skjønne det [emoji85]
 
Samme her,nr to og tre så var det akkurat som nå,og lenge etter den var ute [emoji85] ikke enkelt når mannen ikke helt klarer å skjønne det [emoji85]

Huff. Nei, skal ikke være greit! Min mann sier han forstår, men samtidig gjør han virkelig ikke det[emoji85]

Trodde liksom det var pga twinsa i sist svangerskap og mange flere hormoner, men nei.. er vel bare sånn det skal være hos meg da[emoji23]
 
Dere andre som har avsmak på kjøtt, hvordan sørger dere for nok proteiner? Jeg prøver å spise noe kjøttpålegg, men er ikke så lett å få ned det heller. Må vel handle inn litt bønner og linser snart..
 
Dere andre som har avsmak på kjøtt, hvordan sørger dere for nok proteiner? Jeg prøver å spise noe kjøttpålegg, men er ikke så lett å få ned det heller. Må vel handle inn litt bønner og linser snart..

Egg og melkeprodukter er gode proteinkilder. Om du ikke er vant til å spise mye bønner og linser, vær klar over at de kan påvirke magen i form av mye luft... Så om du allerede sliter med masse luft, er gjerne ikke det veien å gå.
 
Foreløpig så er det bare enkelte kjøttmiddager som har gitt meg dårlig smak i munnen. Mcdonalds-burger er ikke noe problem, men grillspyd fysj og fysj... er ikke lett å bli klok på dette. Venter fremdeles på å få avsmak på brus og potetgull. Det vil jeg veldig gjerne få avsmak på[emoji23]
 
Dere andre som har avsmak på kjøtt, hvordan sørger dere for nok proteiner? Jeg prøver å spise noe kjøttpålegg, men er ikke så lett å få ned det heller. Må vel handle inn litt bønner og linser snart..
Jeg har ikke spist kjøtt på flere uker nå [emoji52] Klarer rett og slett ikke verken lukta eller smaken.. Men igår spiste jeg mammas hjemmelagede spaghetti bolognes med kjøttdeig i. Men hun hakker kjøttdeigen så godt og krydrer godt så det gikk faktisk bra:)

Ellers så får jeg vel proteiner gjennom ost, melk, nøtter, brød som jeg får i meg hver dag, og en sjelden gang egg. Fått litt avsmak på egg også nå[emoji57]
Ris spiser jeg av og til også. Det er fortsatt godt hehe.
Makrell i tomat prøver jeg å spise jevnlig for å få i meg litt fisk.. med masse sitron på.
 
Dere andre som har avsmak på kjøtt, hvordan sørger dere for nok proteiner? Jeg prøver å spise noe kjøttpålegg, men er ikke så lett å få ned det heller. Må vel handle inn litt bønner og linser snart..
Vel jeg spiser vel litt kjørt ca 1 gang i uken. I tillegg til litt belgfrukter og melkeprodukter så får man mer enn anbefalt protein. :)

De fleste spiser jo for mye kjøtt, så føler meg egentlig ganske sunn og mye bedre av å ikke spise kjøtt.
 
Har avsmak fra kaffe, noe jeg vanligvis drikker mye av. Skulle ønske jeg klarte en kopp da jeg har fra uke 6, slitt med at jeg er utrolig trøtt. Sliter også med at jeg ikkje har lyst på noe som helst, spesielt middager. Godt jeg har en samboer som lager middag uavhengig av mine ubeslutsomme valg [emoji170]
 
Fikk et snev av misstanke om graviditeten når jeg spiste en softis, for den smakte absolutt ikke godt. Men tenkte det måtte være noe gale med den. Men så skulle jeg ha en softis noen dager senere, annet merke. Og den også smakte dårlig. Etter det har jeg vært så kvalm at slikt er ikke i nærheten av fristende.
 
Back
Topp