Okay, på tide med en skikkelig oppdatering her inne
4 mnd og 4 dager:
Tiden har gått vanvittig fort, og nå er den vesle jenta mi blitt så stor
6,5 kg og laaang. Vi målte hun til 62 cm på 3 mnd kontrollen, men det er jo 5 uker siden nå, så hun nærmer seg nok 70 cm snart. Merker jo det på tøyet, 68 passer finfint
Utviklingen er fantastisk! Hun babler og ler, jobber med styrke og motorikk og jeg blir rent imponert over viljen og drivet til å lære seg nye ting
Nyeste skill er situps
Digger den ungen [emoji173]️
S sover godt både dag og natt og det er jeg takknemlig for
Sovner selv stort sett og sover gjennom natten med kun et måltid fra 19-7
Luksus!
Litt småtrøbbel innimellom merker vi jo, slik som disse varme dagene. Da blir det gjerne litt dårligere søvn og forskjøvet rutine, men stort sett er dagene like og vi kan stille klokka etter bpde søvnen og måltidene hennes.
Fast føde og smaksprøver er vi i gang med nå. Vi tjuvstartet med sviskemos og sviskedrikk rett etter 3 mnd fordi hun stadig var forstoppet og plaget med det, og det hjalp med en gang heldigvis
Nå som hun er over 4 mnd har vi begynt med mye annet også; avokado, banan, agurk, vannmelon, grøt, gulrot osv.. Ikke alt er like populært, men mammas hjemmelagde sviskemos på havregrøt er virkelig en slager
Vann er vanskelig, og hun nekter, brekker seg og kjefter når jeg forsøker å gi det
Godt vi har litt tid til å øve oss siden hun ikke egentlig skal ha noe særlig vann før 6 mnd.
Ammingen er over siden jeg er tørket ut nå, men det er greit. Har sine fordeler det også
Faktisk skal jeg ta meg noen dager på jobben fremover nå. Ikke at det ikke er koselig hjemme med baby, men jeg kjenner litt på behovet for variasjon i hverdagen min. Og ikke minst litt mer tid sammen med voksne mennesker.
Avocadomannen gleder seg stort til noen dager hjemme, og det er så koselig å se hvor godt forholdet er mellom han og S, så de vil nok kose seg stort mens jeg er på jobb
Ellers har vi søkt barnehageplass. Vi ønsker oppstart i februar/mars men har søkt fra 1. desember da det er taktisk tidspunkt pga. budsjettsetting i kommunen. Jeg har ingen tro på at vi får plass egentlig siden det er enormt press i området her, men lov å håpe på mirakler
Eneste jeg vil er at hun i hvert fall får en plass i nærheten her til hovedopptaket i august neste år. Hører om stadig flere her i byen som blir tildelt plasser langt fra der de bor, og det er jo bare trist.
Om vi blir å vente med oppstart til august blir vi å dele litt på permisjonstiden og jobbe deltid begge to. Spennende å se hva vi har i vente
Kroppen min er ikke helt i lage etter fødsel enda. Fortsatt litt bekkenplager og så blir jeg faktisk stivere i leddene mine for hver dag som går. Vanskelig på morgene spesielt og til tider vanskelig å håndtere S når jeg er så stiv
Nå har jeg bestilt legetime da jeg er redd jeg kan ha fått en form for gikt. Vi har arvelig gikt i familien, så hadde jo vært typisk om jeg fikk det utløst av graviditet
Første pri blir nå å gå ned noen kilo i håp om å lette byrden på leddene, særlig knær og ankler, så får vi bare se om det hjelper...
Noen ny graviditet frister ikke akkurat når kroppen er som den er, og ei heller med HG og bekkenløsning friskt i minne. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg gladelig hadde født 20 ganger i bytte mot å gå gravid!!
Men S er sola mi [emoji173]️ Om vi ender opp med å kun få henne er jeg likevel strålende fornøyd
Noe IVF vil vi heller aldri gjøre igjen så slett ikke usannsynlig at vi ikke kan få flere selv om vi hadde villet og om kroppen var i bedre form.
Bare tiden vil vise.
Dette ble langt nå, men sånn blir det gjerne når man ikke oppdaterer på evigheter
Setter en strek der og avslutter med at livet er supert! [emoji173]️