4 uker
Æææ!! Som tiden flyr!
Og da er det kanskje på sin plass med en oppdatering?
Vi har virkelig fått en herlig baby
Hun sover masse, og gjerne 5 timer i strekk på natten, som jo er litt luksus
Stort sett blid og fornøyd og veldig trygg på alle måter.
Nå som hun har blitt fire uker gammel begynner vi å få mer kontakt også. De første små smilene har kommet og hun fester blikket til vårt og mimer bevegelser som vi lager med munn (geiping f.eks).
Det er facinerende å følge med på hvor fort utviklingen skjer!
Bare ta amming som et eksempel;
Skal ikke legge skjul på at det har vært trøblete for oss med amming... Lite melk i starten førte til en unge som ikke gadd å suge. Og da melka kom var det ikke nok trykk og fart for hennes smak, hun var rett og slett for utålmodig. Skjold måtte vi også ha i starten da hun ikke fikk tak i puppen min.
Jeg har pumpet dag og natt for å holde det i gang og forsøkt å legge hun til brystet hyppig. Heldigvis har jeg hatt nok melk til å fullnære henne med pumping.
Etterhvert tok hun brystet med skjold, men spiste ikke noe. Det tok en snau uke med trening for å kvitte oss med skjoldet før hun tok nippelen min. Stor seier
For hver dag som gikk tok hun brystet mer og mer, og plutselig i løpet av helgen som var oppdaget vi at vi hadde ammet til alle måltider
Nå tar hun begge bryst uten skjold, og det er så sabla gøy etter fire uker med pumping, hyling ved puppen, skjold, flasker, sterilisering, nesespray, trøske og en del tårer (av både frustrasjon og glede).
Utviklingen har vært stor dag for dag, og nå er jeg så stolt av frøkna vår som endelig klarer å spise fra brystet [emoji173]️
Ellers hadde jeg en del angst ift å skulle være alene med baby på dagtid. Mannen tok ut tre ekstra dager fri til å være sammen med oss etter fødsel, men tiden gikk så fort og plutselig var det bare S og meg, og det var skummelt syns jeg.
Heldigvis har det gått veldig fint
og nå som vi er inne i andre uken alene på dagtid og har kommet inn i en rytme så går det storveis
Og det at ammingen går bedre er jo også virkelig med på å lette dagene og angsten min
Nå gleder jeg meg til det blir vår ute slik at trilleturene våre kan bli lengre og gå andre steder enn der vi kommer frem nå (altfor mye snø og is).
Bekkenet er nesten i orden og jeg tenker det går seg til helt når jeg får rørt litt på denne skrotten min igjen
Livet smiler for tiden [emoji173]️