Avocado's voksende spire

Hehe, er det ikke det ene så er det det andre [emoji14]
Uff, bekkenplager er ikke kult. Håper ikke du skal slite med det også! Du må i hvert fall tenke på deg selv og minien og si stopp tidlig nok [emoji173]️
Skal til legen på torsdag så skal be om henvisning da[emoji106][emoji16] ultralyd, lege og svangerskapskontroll til jordmor på torsdag så får nok henvisning og gode tips fra noen i løpet av dagen vil jeg tro [emoji23]

Skal til legen på torsdag så skal be om henvisning da[emoji106][emoji16] ultralyd, lege og svangerskapskontroll til jordmor på torsdag så får nok henvisning og gode tips fra noen i løpet av dagen vil jeg tro [emoji23]

Så bra da! Torsdag er jo heldigvis ikke så lenge til :)
Misunner deg alle UL'ene du har hatt, men sånn kan det gå når man legger hele 1. trimester til juli og fellesferien ;)

Så bra da! Torsdag er jo heldigvis ikke så lenge til :)
Misunner deg alle UL'ene du har hatt, men sånn kan det gå når man legger hele 1. trimester til juli og fellesferien ;)
Hehehe var litt mer heldig med timingen sånn sett jeg ja[emoji23] Nå er det siste tul da[emoji173] men har doppler sånn i tilfelle nervene kommer før oul[emoji6][emoji85] Torsdag er ikke lenge til heldigvis, og neste uke har jeg bare 1 vakt på jobb så det blir digg [emoji7]

Hehehe var litt mer heldig med timingen sånn sett jeg ja[emoji23] Nå er det siste tul da[emoji173] men har doppler sånn i tilfelle nervene kommer før oul[emoji6][emoji85] Torsdag er ikke lenge til heldigvis, og neste uke har jeg bare 1 vakt på jobb så det blir digg [emoji7]

Har du funnet noe med doppleren enda? Og har livmora kommet opp over symfysen på deg enda?

Har du funnet noe med doppleren enda? Og har livmora kommet opp over symfysen på deg enda?
Livmoren har begynt å komme opp nå ja[emoji7] Er å veldig kort i overkroppen så magen kommer tidlig mente legen

Hørt noen svake slag ja, men det er jo veldig tidlig enda og jeg bruker den ikke så ofte[emoji4] blir vel mer mellom siste tul nå og fram til jeg kjenner liv etterhvert [emoji4]

Livmoren har begynt å komme opp nå ja[emoji7] Er å veldig kort i overkroppen så magen kommer tidlig mente legen

Hørt noen svake slag ja, men det er jo veldig tidlig enda og jeg bruker den ikke så ofte[emoji4] blir vel mer mellom siste tul nå og fram til jeg kjenner liv etterhvert [emoji4]

Så koselig med magen som kommer ❤️
Jeg kjenner etter hver morgen, men ikke kjent noe enda. Det er jo altfor tidlig da :p
Jeg er motsatt av deg, lang i overkroppen, så får kanskje magen sent da ;)

Lurt å ha doppleren mellom 12 og OUL, for i den perioden kan det bli lite symptomer og mindre virkelig ettersom man ikke kjenner noe. Da er det godt å kunne sjekke innimellom ❤️

Så koselig med magen som kommer [emoji173]️
Jeg kjenner etter hver morgen, men ikke kjent noe enda. Det er jo altfor tidlig da [emoji14]
Jeg er motsatt av deg, lang i overkroppen, så får kanskje magen sent da ;)

Lurt å ha doppleren mellom 12 og OUL, for i den perioden kan det bli lite symptomer og mindre virkelig ettersom man ikke kjenner noe. Da er det godt å kunne sjekke innimellom [emoji173]️
Tror den magen kommer litt an på hvor livmora legger seg [emoji6] så det kan hende magen kommer fort til deg også [emoji7] Spennende[emoji16] vises ikke så godt her enda, og er jo mest oppblåst enda å[emoji23][emoji23][emoji23] gleder meg til skikkelig babymage og ikke luftballong [emoji85][emoji85]

Tanken med doppler var nettopp mellom uke 13ish og oul [emoji6] jeg har så lett for å stresse meg opp og mine erfaringer med å være gravid har ikke vært positive så da blir doppler godt å ha[emoji173][emoji173]

Da ble det visst en litt ufrivillig stopp på Lutinus i dag. Vi glemte toalettsakene våre på fjellet :arghh::bag:
Jaja, godt jeg var ordentlig i gang med nedtrapping da :angelic:

Da ble det visst en litt ufrivillig stopp på Lutinus i dag. Vi glemte toalettsakene våre på fjellet :arghh::bag:
Bra nedtrapping var igang da[emoji8] Slutta i uke 7 jeg og det gikk fint[emoji4] Regner med det var godt å komme hjem nå når formen ikke er på topp [emoji8]

Hvordan er nedtrappingsplanen din? Jeg går også på progesteron og har fått beskjed om å gå på det til uke 12, men har ikke hørt noe om nedtrapping, selv om det er logisk :) Kos deg masse på fjellet! :)

Red: leste feil: kos dere tilbake igjen fra fjellet :D

Last edited:

Da går det nok bra :) Husker ikke hvor lenge jeg trappa ned, men tror jeg hadde slutta til uke 7... Fikk jo beskjed om å slutte ved positiv test, men valgte å trappe ned med resten av eska,

Hvordan er nedtrappingsplanen din? Jeg går også på progesteron og har fått beskjed om å gå på det til uke 12, men har ikke hørt noe om nedtrapping, selv om det er logisk :) Kos deg masse på fjellet! :)

Jeg hadde opprinnelig 3 vagetorier om dagen, men gikk ned til 2 om dagen for ca ti dager siden. De siste to dagene har jeg kun tatt en på kvelden. Hadde åtte piller til jeg skulle ta, men de utgår nå ;)
Legen sa at jeg egentlig kunne stoppe brått, men følte det mer riktig å trappe ned, og det er det som står på esken i tillegg som anbefalt stoppmetode :)

Bra nedtrapping var igang da[emoji8] Slutta i uke 7 jeg og det gikk fint[emoji4] Regner med det var godt å komme hjem nå når formen ikke er på topp [emoji8]
Da går det nok bra :) Husker ikke hvor lenge jeg trappa ned, men tror jeg hadde slutta til uke 7... Fikk jo beskjed om å slutte ved positiv test, men valgte å trappe ned med resten av eska,

Har klamret meg til Lutinus lenge, som en livbøye, hehe, men får tro og håpe at minien og jeg skal klare oss på egenhånd herfra og ut ;)
Uansett digg å bli ferdig med griseriet :D

8+3
Det var litt spennende å veie seg i dag etter en uke på fjellet. Syns jo at jeg har vært flink siste uka og spist og drukket tross kvalme, men vekta har fortsatt nedover gitt...
3,8 kg ned til nå..
Har masse å gå på og er ca 10 kg over trivselsvekt, så det er i utgangspunktet ikke så farlig, men likevel føles det snodig å gå ned i vekt etterhvert som mage og alt skal vokse i graviditeten. Energien min blir ikke helt god heller, og blir til at jeg hviler hele dagen lang..
Håper egentlig at det snur om ikke så altfor lenge, både når det kommer til vekt, kvalme og energi :)

8+3
Det var litt spennende å veie seg i dag etter en uke på fjellet. Syns jo at jeg har vært flink siste uka og spist og drukket tross kvalme, men vekta har fortsatt nedover gitt...
3,8 kg ned til nå..
Har masse å gå på og er ca 10 kg over trivselsvekt, så det er i utgangspunktet ikke så farlig, men likevel føles det snodig å gå ned i vekt etterhvert som mage og alt skal vokse i graviditeten. Energien min blir ikke helt god heller, og blir til at jeg hviler hele dagen lang..
Håper egentlig at det snur om ikke så altfor lenge, både når det kommer til vekt, kvalme og energi :)
Jeg gikk opp litt i uke 4/5 (ca 4 kg), men det var fordi jeg gikk fra lavkarbo kosthold til vanlig, og da går jeg alltid opp Så ble det 1 kg ned.. men nå 2 dager før uke 12 har jeg gått opp nesten 1 kg[emoji4] Så håper det snur snart til deg også[emoji8][emoji8]

Jeg gikk opp litt i uke 4/5 (ca 4 kg), men det var fordi jeg gikk fra lavkarbo kosthold til vanlig, og da går jeg alltid opp Så ble det 1 kg ned.. men nå 2 dager før uke 12 har jeg gått opp nesten 1 kg[emoji4] Så håper det snur snart til deg også[emoji8][emoji8]

Shit! Bare 2 dager igjen :eek: Det er så sykt! Og fantastisk! ❤️✨

Shit! Bare 2 dager igjen :eek: Det er så sykt! Og fantastisk! [emoji173]️[emoji92]
Ja jeg vet[emoji85][emoji85][emoji85][emoji85] plutselig er 12+0 rett rundt hjørnet liksom Det hjalp vel på å jobbe det jeg greier å bruke resten av tia på å sove, spise og være kvalm [emoji23][emoji23][emoji23] Snart er du der du også[emoji7]

Ja jeg vet[emoji85][emoji85][emoji85][emoji85] plutselig er 12+0 rett rundt hjørnet liksom Det hjalp vel på å jobbe det jeg greier å bruke resten av tia på å sove, spise og være kvalm [emoji23][emoji23][emoji23] Snart er du der du også[emoji7]

Tre uker og to dager bak deg ✌

8+3
3,8 kg ned til nå..
Huff da! Enig med deg i at det ikke henger helt sammen, men igjen.. Sånn er det når kvalmen setter en stopper. Baby får i seg det den trenger likevel, men kjedelig er det jo. Forhåpentligvis blir formen din bedre om noen uker og før du vet ordet av det, så går vekten oppover igjen :)
Godt dere har fått kost dere litt i fjellheimen i hvert fall. Så får vi håpe at dere kan ta en tur senere som dere kan nyte maks, uten kvalme, bare med en voksende mage ❤️

Back
Topp