Avføring

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jenta vår er 4 uker. De første 3 ukene hadde hun 4-6 bæsjebleier i døgnet,men siste uka har det vært 1 (kanskje 2). Hun har veldig fulle tissebleier da.. Jeg fullammer. Blir litt bekymret jeg. Hvor ofte har deres små bæsjebleier?

Jenta vår er 4 uker. De første 3 ukene hadde hun 4-6 bæsjebleier i døgnet,men siste uka har det vært 1 (kanskje 2). Hun har veldig fulle tissebleier da.. Jeg fullammer. Blir litt bekymret jeg. Hvor ofte har deres små bæsjebleier?
Når man ammer så er det like vanlig med 1 hver 3 dag som 5 om dagen så lenge baby ikke viser noe ubehag/magevondt :)

Var på helsestasjonen i dag og nevnte at hu av mi ikke alltid har avføring hver dag. Men det går ikke mer enn 2 dager Max. Jeg gir mme. Og hun sa da at det var helt vanlig for de som fikk mme kunne gå opptil 5 dager uten :O jeg syntes det hørtes mye ut.. Men som hun sa at så lenge de ikke er veldig plaget med mye mage vondt og luft i magen så skulle jeg ikke være så bekymret :) hun er ca 4 uker nå og i begynnelsen hadde hun avføring hver gang hun fikk flaske!

Hun nevnte også at det tok ca 4 uker før tarmsystemet var ferdig utviklet osv.. Så kanskje det ikke har fått stabilisert seg ordentlig bare?

Her har det også avtatt på antall bæsjebleier nå.. Men er fremdeles noen om dagen..

Med største gikk vi på det meste 18 dager! Uten bæsj.. Som regel lå han på hver 14 dag.. Og da var det mengder som kom.. I følge hs kunne morsmelk barn gå opp til 3 uker! Uten
Å bæsje.. Det var like normalt som å bæsje flere ganger om dagen..

Her har det også endret seg, fra 3-4 om dagen til 1-2 ganger i uken, han er 6 uker nå:) Jeg fullammer..

Godt å høre at det er normalt og at flere andre babyer også har hatt en forandring i "avføringsmønster" rundt 4 uker! Takk for gode svar <3

Her er det snart 2 uker siden forrige bæsjebleie.. Fikk beskjed med storebror at d var helt normalt å kunne gå flere uker uten

Samme skjedde her, rakk ikke skifte tissebleie nesten fordi hun bæsjet så ofte, så ble det bare 1 gang om dagen for noen uker siden. Hun er 8 uker nå, og har fra 1-3 bleier på to dager.
Storebror hadde flere om dagen til han var 3 mnd, og så et par om dagen frem til 1 år. Men ble mange klesskift når han bæsjet så ofte og mye, snuppa har bare bæsjet ut av bleia 3 ganger så langt :)

Back
Topp