Aversjoner/cravings

Ingefærøl :hungry:

Forrige svangerskap ville jeg spise fisk omtrent hele tida. Denne gangen har jeg skikkelig aversjoner mot fisk og tåler det ikke... Alt søtt derimot, det går glatt ned. Nå for tida er det brødskive med brunost og bringebærsyltetøy som gjelder. laughing6

Nå spiser jeg plutselig enorme mengder tomat. Eneste som garantert ikke gjør meg kvalm

Har fått sånn akutt lyst på tyrkisk pepper, men det var ikke så godt for magen så ble ikke mange dropsa. På lørdag fikk jeg akutt lyst på sånne sure peace merker i smågodt, så det ble noen av de :dead:
Ellers er jeg igrunn så kvalm at jeg ikke har så lyst på noe mat ennå. Men håper inderlig at det snur snart:hilarious:

Det er vel ikke akkurat en craving, men har så lyst på salami! Eneste pålegget dattera spiser på skolematen er salami, og får jo så lyst på selv også! Men klarer å la være å røre det da...

Eier ikke matlyst, bare kvalm og dårlig.. gleder meg til sommer og uke 18 i graviditeten, for da er jeg høyst sannsynlig kvitt kvalmen.. bare 12 uker igjen.. juhuu lissom:dead:

Aversjon: omtrent alt av grønnsaker :meh:
Cravings: grønne epler.

Aversjon: mot MYE, men spesielt kaffe (elsker vanligvis kaffe - har tatt tvungen avrusning nå...) og fisk:puke
Cravings: eplejuice med sprudlevann

Det er vel ikke akkurat en craving, men har så lyst på salami! Eneste pålegget dattera spiser på skolematen er salami, og får jo så lyst på selv også! Men klarer å la være å røre det da...
Sniker litt :-) så noen som averterte med Grillstad Salami inne på forumet. Den skal visst være kokt og trygg for gravide :-) Lurer på om det var inne på september-gruppa vår, men er ikk ehelt sikker :-)

Det er så merkelig at mange får cravings på lakris når det er noe man burde begrense inntaket av som gravid :wacky: Salte lakris bananer, French Fries potetgull og appelsiner har vært mine største cravings. Prøver å bare spise lakris en sjelden gang da.

Sniker litt :) så noen som averterte med Grillstad Salami inne på forumet. Den skal visst være kokt og trygg for gravide :) Lurer på om det var inne på september-gruppa vår, men er ikk ehelt sikker :)
Å, takk for forslag! Kanskje jeg må på butikken i dag og lete etter salami!

Som mange andre spiser jeg også masse epler. Utover det ingen spesielle cravings bortsett fra at jeg vil ha masse trygg og «kjedelig» mat. Vanligvis er jeg glad i spennende smaker og konsistenser, mye krydder etc, mens nå vil jeg helst ha ting som smaker lite som brødskive med norvegia, pølser osv. Ikke særlig fysen på sunne ting som grønnsaker, fisk etc, så håper kanskje det bedrer seg i ukene som kommer:hilarious: ellers har jeg fått helt avsmak på kaffe, og jeg er virkelig kaffeslave til vanlig..

Avsmak: kaffe.. og jeg drikker vanligvis en kanne daglig... spiser mye rugsprø med ost bare får å.dempe kvalmen

Som mange andre spiser jeg også masse epler. Utover det ingen spesielle cravings bortsett fra at jeg vil ha masse trygg og «kjedelig» mat. Vanligvis er jeg glad i spennende smaker og konsistenser, mye krydder etc, mens nå vil jeg helst ha ting som smaker lite som brødskive med norvegia, pølser osv. Ikke særlig fysen på sunne ting som grønnsaker, fisk etc, så håper kanskje det bedrer seg i ukene som kommer:hilarious: ellers har jeg fått helt avsmak på kaffe, og jeg er virkelig kaffeslave til vanlig..

Høres ut som meg! Ca samme opplevelse. Elsker alt av spennende smaker til vanlig, men nå vil jeg bare ha brødskive, potetstappe, og pølser. Eple, kiwi og pære funker også bra, og surt godteri. Kylling og fisk og de fleste typer grønnsaker er den store skrekken. Best å ikke tenke på de varene i det hele tatt!

Back
Topp