Augustskravla

Sitte i treningstøy og ser på Masterchef, burde ha vært i dusjen, men så kom mannen med et lite glass rødvin :p
Så deilig da:D
Her er det sengetid. Levering av ungene alene imorgen, og de må være i bhg før 9. Helt utrolig hvor lang tid det tar å få klar to unger alene (frokost, morgenstell, pakke ferdig sekkene med mat osv) :hilarious:

Så deilig da:D
Her er det sengetid. Levering av ungene alene imorgen, og de må være i bhg før 9. Helt utrolig hvor lang tid det tar å få klar to unger alene (frokost, morgenstell, pakke ferdig sekkene med mat osv) :hilarious:
Syns nesten det er lettere når jeg er alene jeg :P
Mannen leverer og henter i morgen.
Jeg skal starte dagen i morgen med å ta backup av den gamle telefonen og så sette opp den nye.
Har måtte restarte den gamle 5 ganger i dag

Syns nesten det er lettere når jeg er alene jeg :p
Jeg skal starte dagen i morgen med å ta backup av den gamle telefonen og så sette opp den nye.
Ja, det går jo greit, men skal gjøre 10 ting på en gang :p motivere eldste til å kle seg mens jeg hjelper minsten, så var det å rydde etter frokost. Oi, håret til frøkna må stelles litt. Ja, se der, minsten har dratt av seg sokkene. Motivere dem til å ta på skoene mens jeg pakker maten. Nei, der løp minsten avsted, og der hadde frøkna glemt at hun skulle ta på seg skoene.

Ja, du ser hva jeg mener? :p de er noen store vimsekopper på morgenen :hilarious:

Ja, det går jo greit, men skal gjøre 10 ting på en gang :p motivere eldste til å kle seg mens jeg hjelper minsten, så var det å rydde etter frokost. Oi, håret til frøkna må stelles litt. Ja, se der, minsten har dratt av seg sokkene. Motivere dem til å ta på skoene mens jeg pakker maten. Nei, der løp minsten avsted, og der hadde frøkna glemt at hun skulle ta på seg skoene.

Ja, du ser hva jeg mener? :p de er noen store vimsekopper på morgenen :hilarious:
Jeg skjønner hva du mener.
Er bare jeg som er "heldig" og har litt lenger avstand mellom våre

Jeg skjønner hva du mener.
Er bare jeg som er "heldig" og har litt lenger avstand mellom våre
Er som regel ganske varm i toppen når endelig begge unger er plassert i bilen og vi er på vei:p

Jeg tenker bare, det blir enklere. Eller, hvertfall med noen ting, så blir det kanskje verre med andre ting:p eller hva vet jeg? Eldste her er bare 4, aldri vært mamma til en 7-8-9-10åring :hilarious:

Er som regel ganske varm i toppen når endelig begge unger er plassert i bilen og vi er på vei:p

Jeg tenker bare, det blir enklere. Eller, hvertfall med noen ting, så blir det kanskje verre med andre ting:p eller hva vet jeg? Eldste her er bare 4, aldri vært mamma til en 7-8-9-10åring :hilarious:
Når skolen har startet igjen:
Stå opp, begynne å ordne frokost.
Opp til det to eldste "gaaahhhaaaa, 5 min til".
Inn til Lille U, "5 min til"
Fortsette litt til.
Rope opp til de eldste nå må dere opp.
Frøkna kommer opp, og da kommer Lille U opp.
"Linus, kjære (mannen), nå må dere komme opp" -1-3 ganger.
Lage x antall matpakker.
De eldste kler seg før frokost, og ordner seg på badet selv.
Få på Lille U klær.
Kjære er du våken, drikk kaffen din nå.
Pusse tennene på Lille U.
Fortelle mannen at NÅ må han bli ferdig og jeg går på badet for å sminke meg.
Ut av døren

Når skolen har startet igjen:
Stå opp, begynne å ordne frokost.
Opp til det to eldste "gaaahhhaaaa, 5 min til".
Inn til Lille U, "5 min til"
Fortsette litt til.
Rope opp til de eldste nå må dere opp.
Frøkna kommer opp, og da kommer Lille U opp.
"Linus, kjære (mannen), nå må dere komme opp" -1-3 ganger.
Lage x antall matpakker.
De eldste kler seg før frokost, og ordner seg på badet selv.
Få på Lille U klær.
Kjære er du våken, drikk kaffen din nå.
Pusse tennene på Lille U.
Fortelle mannen at NÅ må han bli ferdig og jeg går på badet for å sminke meg.
Ut av døren
Så hektisk uansett alder altså? :p jaja, mine unger er foreløpig ikke vanskelig å få til å stå opp, de er som regel igang før jeg har fått dratt meg opp:p
Ganske greit når jeg må levere før jobb på morgenen, da er det å stå opp for å stelle meg, smøre ei skive jeg kan ha i bilen. Vekke frøkna, stelle henne og få henne klar. Derette vekke minsten og få ham klar, så ut døra. Så det er mange ganger enklere før jobb med frokost i nisteboks enn å skulle ha frokost hjemme og skulle være der før 09:shy:

Syns nesten det er lettere når jeg er alene jeg :p

Jeg synes definitivt alt glir lettere når vi er to, da lager han frokost mens jeg er på badet med minstemor og minner mellomste på fremdrift i morgenstellet, hun er trøtt. Derved slipper jeg at de forsvinner inn i et nettbrett/blad/bok/dukker/whatnot når de kommer opp, men kan gå rett til frokost, og derved sparer vi tid.

Jeg er ikke superstrukturert og jeg er trøtt og treig selv. Så det er godt å ha med mannen. Det har jeg somregel ikke, så jeg nyter det når jeg nå har det. Sist uke hadde han hjemmekontor/ferie og denne uken har han begynt sent et par dager og tar hjemmekontor nå et par dager (i morgen bare fordi, på torsdag pga stengt bhg. Og fredag skal jeg av samme grunn)

Så hektisk uansett alder altså? :p jaja, mine unger er foreløpig ikke vanskelig å få til å stå opp, de er som regel igang før jeg har fått dratt meg opp:p
Ganske greit når jeg må levere før jobb på morgenen, da er det å stå opp for å stelle meg, smøre ei skive jeg kan ha i bilen. Vekke frøkna, stelle henne og få henne klar. Derette vekke minsten og få ham klar, så ut døra. Så det er mange ganger enklere før jobb med frokost i nisteboks enn å skulle ha frokost hjemme og skulle være der før 09:shy:

Hektisk her også når skolen er igang. Eldste står opp av seg selv, men mellomste er seeeeeeen å stå opp og seeeeeeeeeen å kle på seg og sannelig til å spise også. Og hun skal sykle sammen med naboen/halve klassen og de står utenfor her fra åtte ca selv om avtalen er 8.15
Eldstemann står opp, steller seg spiser og er klar lenge før han skal sykle avsted. Minstemor er mest avhengig av hvor treig jeg er, hun våkner.

I dag er det et år siden jeg fant ut at jeg hadde en liten snipp i magen. I morgen blir den lille snippen 9 måneder. Det er så rart hvor på mange måter det har gått fort, samtidig som de 3 månedene frem til november varte for evig! Selv de 9 månedene etter han kom har vært på en måte for alltid men likevell så kort. Merkelig tidsperpektiv på slike ting og hvordan man sammenligner dem.

I dag er det et år siden jeg fant ut at jeg hadde en liten snipp i magen. I morgen blir den lille snippen 9 måneder. Det er så rart hvor på mange måter det har gått fort, samtidig som de 3 månedene frem til november varte for evig! Selv de 9 månedene etter han kom har vært på en måte for alltid men likevell så kort. Merkelig tidsperpektiv på slike ting og hvordan man sammenligner dem.
Rart det der :)
I oktober er det 2 år siden jeg fant ut at vi skulle ha frøkna.
Tiden har gått veldig fort for å si det slik, hvertfall det siste året. Imorgen er hu 14 mnd gammel. Allikevel føles det som om hu har vært vår for evig.

Back
Topp