Augustskravla

Vært i byen en tur, kjøpt gråblyanter til skolestart, viskelær og blyantspisser har vi kjøpt fra før.

Sitter og ser på de stigende smittetallene.
En liten del av meg har lyst til å bli redd.
Fornuften ser på grafene på VG sine sider og se de var mye høyere i månedsskiftet mars/april når alt ble steng ned og nå testes i gjennomsnitt per dag flere enn dengang.

Blir spennende å se hvordan dette går etter skolen begynner igjen når alle er tilbake fra ferie

Fornuften ser på grafene på VG sine sider og se de var mye høyere i månedsskiftet mars/april når alt ble steng ned og nå testes i gjennomsnitt per dag flere enn dengang.

Blir spennende å se hvordan dette går etter skolen begynner igjen når alle er tilbake fra ferie
Jeg er redd for å gå ut...

Ohoi, da har vel vinduene tørket nok og en får komme igang med å male dem:sorry: tiltak! (benytte anledningen mens ungene er på overnatting hos svigers)

Jeg er redd for å gå ut...
Er akkurat det jeg ikke er, smittetall nå enn månedsskiftet mars/april.
Folk har bedre rutiner med å vaske hendene, og det står sprit ved inngangen til alle butikker.
Det er markeringer med avstand over alt.

Det er mye enklere nå, enn dengang smitten kom.

Selvfølgelig er jeg bekymret, men ikke redd

Folk har bedre rutiner med å vaske hendene, og det står sprit ved inngangen til alle butikker.

Folk holder ikke avstand, og med tanke på at jeg fortsatt hoster litt av en vanlig forkjølelse for 4 uker siden, så tenker jeg at jeg bør være forsiktig.. går jo og gjør det jeg absolutt må da..

Men det er stsdig artikler om hvor få som bruker den håndspriten

Jeg er spent på hvordan utviklingen blir i løpet av august

Det er gått mer og mer over til sånne spritdispensere med fot-pedal, eller disse med bevegelsessensor, og det er jo greit å slippe å ta i den flaska. Bare irriterende når de er tomme, da det sto flasker overalt stor der stort sett to sånn at de fikk byttet fortløpende.

Men mange folk er sløver.
Spiste senest i dag lunsj sammen med en kollega som hostet i hånden. H*n har nok ikke corona, greit nok, men vanen sitter i. Mange går forbi spriten i butikken. Ja, noen har brukt den i lomma/veska, men mange har ikke det heller.

Nå begynner unger igjen i bhg og sfo. Jeg vet ikke om de andre ungene som begynte der har vært på ferie i Spania. Eller stått tett i tett i bjørneparken. Eller, jo. Det vet jeg at den ene har. Men det var to uker før vi kom hjem fra ferie så det er greit nok.
Så begynner skolen igjen, enda flere møtes. Folk begynner på jobb igjen.

Jeg har ikke hatt tid til aviser eller pressekonferanser i dag, får lese meg litt opp på det når ungene er i seng. Gjestene ble "litt" lenger enn planlagt.

Så når ungene er i seng legger jeg meg snart kjenner jeg. Det er litt tungt å ha vært på jobb igjen. Jeg var jo på jobb over en time før jeg pleier stå opp.

Ble ferdig med første strøk på vinduene hos ungene, vet ikke når jeg kan få tatt andre strøk da. Vil helst at det skal luftes godt ut før ungene skal sove der, og de kommer ikke til å være borte på overnatting på en stund igjen :p

Men ble hvertfall ferdig, og med ungene og samboer ute av hus så bestilte jeg meg pizza:hilarious:

Hurra ,fant sovesofa, endelig. Minuset er at den ikke er på lager før om 3 mnd

Back
Topp