Dag 2 med sprøyter i dag, sette den helt selv, i et strekkmerke
Da kjente jeg ingenting!
kontroll på torsdag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei.Dag 4 på gonal-f og starter på fyremadel i morgen tidlig. Kjenner jeg er så spent for ul på mandag! Meeeen gud, så kjedelig det er når en må ta blodprøve på morgenen for så å ha time etter 12
Forresten, noen som bruker gonal-f som har kjent noen bivirkninger?
Aner ikke, aldri fått vite sånt i PorsgrunnTre blastoer er jo veldig lovendeVet du hvilken gradering de har? Jeg var veldig godt fornøyd med å få 2 blastocyster totalt selv. Én til fersk og én til frys.
HeiHei.
Bare lurer for jeg skal gå på samme medisiner som deg, starter opp i morgenTar du alle medisiner på morgningen?

Hei.
Bare lurer for jeg skal gå på samme medisiner som deg, starter opp i morgenTar du alle medisiner på morgningen?

Ja, sjekket skjema mitt nå og der står det at jeg skal ta fyremadel kl. 22.00, anbefales at Gonal-F tas rundt samme tidspunktBare så det er nevnt, jeg har tatt både gonal-f og fyremadel på morningen. Det er visst litt ulike praktiseringer av det. Det står nok på stimuleringsskjemaet ditt!
Lykke til med sprøytestart![]()
Ja, sjekket skjema mitt nå og der står det at jeg skal ta fyremadel kl. 22.00, anbefales at Gonal-F tas rundt samme tidspunkt![]()
Jeg er litt nysgjerrig: hvor mange egg fikk du ut da dere fikk så mange blastoer på frys?Melder meg inn her jeg.Pleier ikke å være den flinkeste til å kommentere støtt, men følger med på dere altså!
Vi skal ha frys i naturlig syklus. Har holdt på med søskenforsøk siden april i fjor: først 4 transfer med embryo fra forsøket som ble datteren min, så
ferskforsøk og så frys igjen. Dette blir altså 7. innsett. Har syv blastoer og en gammel tredagers liggende i fryseren.
Ønskeross2, 33 år, barn #2, innsett #7, FER, Riksen, forventet innsett uke 34/35
Så bra.Skulle ønske jeg også kunne ta det på kvelden. Skjønner ikke hvorfor det er ulike praktiseringer av det. Hadde vært så mye mer behagelig/praktisk å gjort det på kvelden. Jaja, er ikke SÅ mange dager det pågår!

Ja, det skjønner jeg ble litt masete, godt det bare er to dager. Jeg tar mine kl 7, velger klokkeslett selv, må bare være før 12, og på samme tid hver dag. Da får jeg gjort det i fred og ro før jobb, men er litt trøtt og uggen da.Jeg har fått på skjemaet mitt at jeg skal ta medisiner klokka 09. Det er jo noen hakk styrete fordi jeg da må ta de med på jobb. Bare 2 dager heldigvis. 22 ville vært sent for meg. 07 ville fungert fint, men ser for meg at mange andre kunne vært misfornøyd med det i helgene![]()
Ovitrelle klokka 22 og 23 på kvelden. Det jeg synes er mest styr av alt, er å dytte inn progresteronstøtte tre ganger daglig. Tar man det ved FER?Første gang jeg har fer, så vet egentlig ikke. Hadde Lutinus i 2 uker ved fersk. Det var noe ordentlig klin. Jeg reduserte til 2 ganger om dagen uten å si noe til legenJa, det skjønner jeg ble litt masete, godt det bare er to dager. Jeg tar mine kl 7, velger klokkeslett selv, må bare være før 12, og på samme tid hver dag. Da får jeg gjort det i fred og ro før jobb, men er litt trøtt og uggen da.Ovitrelle klokka 22 og 23 på kvelden. Det jeg synes er mest styr av alt, er å dytte inn progresteronstøtte tre ganger daglig. Tar man det ved FER?
Jeg har forresten ikke fått resept på Lutinus og sist begynte jeg vel på det da jeg tok ovitrelle, så tipper jeg ikke skal haJa, det skjønner jeg ble litt masete, godt det bare er to dager. Jeg tar mine kl 7, velger klokkeslett selv, må bare være før 12, og på samme tid hver dag. Da får jeg gjort det i fred og ro før jobb, men er litt trøtt og uggen da.Ovitrelle klokka 22 og 23 på kvelden. Det jeg synes er mest styr av alt, er å dytte inn progresteronstøtte tre ganger daglig. Tar man det ved FER?
Tror vi fikk 13 ut på forsøket i 2016, og da fikk vi fem 2-dagers på frys. Det var langt regime. Og denne gangen tror jeg vi fikk 15 ut, og det ble 8 blastoer på frys. Det var kort regime.Jeg er litt nysgjerrig: hvor mange egg fikk du ut da dere fikk så mange blastoer på frys?
Noen som vet hva som er greia?Jeg må ta Menopur mellom kl 15-21, og ble fortalt at når det er 2t slingring, så er det 1t før og 1t etter tidspunktet man har valgt. Jeg tar kl 16, så kan da ta kl 15-17Til dette med tidspunkter: Jeg har ikke fått beskjed om noe fra St. Olavs om hvilket tidspunkt jeg skal ta medisiner, annet enn at Fyremadel skal tas før kl. 12. Jeg spurte sykepleieren om dette på telefon og hun sa bare at så lenge man tar den ca på samme tid på døgnet så har det ingenting å si. Poenget var visst å få en jevn tilførsel av stoffene. Hun sa også at et par timer fra eller til ikke har noen betydning. Jeg har derfor satt Bemfola ca kl. 07:30 i ukedagene, ca 08:30 i går og nærmere kl 10:00 i dag.
Jeg skjønner ikke at det skal ha noe å si om man setter sprøyta om formiddagen eller om ettermiddagen - eggstokkene vet da ikke hva klokka er uansett?Noen som vet hva som er greia?

Virker som det med tidspunkter varierer fra klinikk til klinikk så kan ikke skjønne annet enn at så lenge man tar det til ca samme tidspunkt så skal det ikke spille noen rolle. De operer alle med +|- 2 timer ( i hvert fall de jeg har vært på). Når det gjelder fyrmadel/orgalutran så har denne også variert, men denne har vel litt mer å si når du skal sette ovitrelle før uttak. Noen steder har jeg satt den på morgenen mens andre steder så har jeg satt den kl 23 på kvelden.Til dette med tidspunkter: Jeg har ikke fått beskjed om noe fra St. Olavs om hvilket tidspunkt jeg skal ta medisiner, annet enn at Fyremadel skal tas før kl. 12. Jeg spurte sykepleieren om dette på telefon og hun sa bare at så lenge man tar den ca på samme tid på døgnet så har det ingenting å si. Poenget var visst å få en jevn tilførsel av stoffene. Hun sa også at et par timer fra eller til ikke har noen betydning. Jeg har derfor satt Bemfola ca kl. 07:30 i ukedagene, ca 08:30 i går og nærmere kl 10:00 i dag.
Jeg skjønner ikke at det skal ha noe å si om man setter sprøyta om formiddagen eller om ettermiddagen - eggstokkene vet da ikke hva klokka er uansett?Noen som vet hva som er greia?