August 2025

15 er veldig bra! Det var det jeg ble gravid med sønnen min på. 375 Menopur. Før sommeren hadde jeg to avbrutte forsøk. Vet ikke helt hva som feilet. Det kan ha vært en "dårlig" syklus eller feil dose. Jeg prøvde først 375 Menopur, men nesten ingen egg utviklet seg... Så prøvde jeg mini stim neste syklus og der hadde jeg gode follikler i begynnelsen som ble helt borte. Så på begge forsøkene, med helt ulik protokoll og medisiner, fikk jeg ganske likt dårlig utfall. Nå har jeg gått på DHEA siden juni, så håper det kan ha hjulpet. Mulig mini stim med noe høyere dose og annet medisin kunne ha funket. Min klinikk i Køben har forsket mye på det med gode resultater, så hadde litt troa. Usikker på hva som er best... Dette blir mitt siste forsøk for det går ikke å fortsette med slike resultater... Hadde jeg nå fått innsett... Hvilken klinikk er du på igjen?
Kan jeg spørre hva din amh er? Og hvor mange dager har du stimulert med den dosen? Jeg skal ha 300 meriofert + 75 bemfola nå. Syns dosen virker så høy. Har 7 i amh og 9 i afc. Brukte først 150 og økte til 225 sist, men det var i 2017 og jeg vet ikke hva amh var da.

Kan jeg spørre hva din amh er? Og hvor mange dager har du stimulert med den dosen? Jeg skal ha 300 meriofert + 75 bemfola nå. Syns dosen virker så høy. Har 7 i amh og 9 i afc. Brukte først 150 og økte til 225 sist, men det var i 2017 og jeg vet ikke hva amh var da.
Min AMH har vært mellom 2-3 de siste årene. Som du kanskje har lest, har jeg ikke stimulert siden mai-juli og måtte da kansellere. Og nå venter jeg på oppstart. Lengde avhenger av respons og sykluslengde, men jeg har aldri behøvd lang stimfase.

5DPO i dag :love017 Er svake streker, men hååååper lille frø sitter:smiley-angelic001
1000036223.jpg

Jeg begynte på gonal-f 28/8 og har kontroll UL torsdag 4/9, og plutselig begynte jeg å skjønne at egguttak nærmet seg :pompus:Dere med erfaring, er det sannsynlig at det blir egguttak allerede mandag etter (8/9)? Og hvis de skal sette inn 5 dagers da, kan det allerede skje fredagen 12/9? De har vel ikke egginnsett i helgen på Ullevål?

Jeg begynte på gonal-f 28/8 og har kontroll UL torsdag 4/9, og plutselig begynte jeg å skjønne at egguttak nærmet seg :pompus:Dere med erfaring, er det sannsynlig at det blir egguttak allerede mandag etter (8/9)? Og hvis de skal sette inn 5 dagers da, kan det allerede skje fredagen 12/9? De har vel ikke egginnsett i helgen på Ullevål?
Ja, det er sannsynlig men umulig å vite! Jeg har bare hatt et uttak men da hadde jeg respondert litt dårlig så måtte øke dosen på den første kontrollen, tilbake på ny kontroll også ble det ikke uttak før dag 16. Gikk altså på sprøyter i 14 dager!

Og ang det med helgstengt tror jeg de dyrker til 3-dagers dersom de ser at en 5-dagers kræsjer med helg.

Det er mulig ja, jeg startet med gonal-f 05.08, UL onsdag 13.08 (altså 1 dag etter deg), og uttak fredag 15.08, innsett mandag 18.08. Men dette var på HUS, vet ikke angående innsett i helg på Ullevåg.

Spennende! Hvilken stimuleringsdag er 8.9? 10? Jeg har hatt uttak fra stimuleringsdag 10-12. innsett avhenger av embryo, men da blir det 2-6 dager etter det. Ullevål eller det offentlige vet jeg lite om da jeg ikke har fått off støtte til forsøk.

Spennende! Hvilken stimuleringsdag er 8.9? 10? Jeg har hatt uttak fra stimuleringsdag 10-12. innsett avhenger av embryo, men da blir det 2-6 dager etter det. Ullevål eller det offentlige vet jeg lite om da jeg ikke har fått off støtte til forsøk.
Det er dag 8. så da tenker jeg at de sikkert vil at jeg skal stimuleres litt lengre, kanskje til lørdag - søndag som er dag 10-11. Men går man på stimulering helt til sammen dag som uttak eller slutter man når man tar eggløsning sprøyte? :)

Takk for svar til alle dere andre som svarte også. Setter jeg pris på :love017

Det er dag 8. så da tenker jeg at de sikkert vil at jeg skal stimuleres litt lengre, kanskje til lørdag - søndag som er dag 10-11. Men går man på stimulering helt til sammen dag som uttak eller slutter man når man tar eggløsning sprøyte? :)

Takk for svar til alle dere andre som svarte også. Setter jeg pris på :love017
Jeg måtte ta siste stimuleringsdprøyte rett etter UL sjekken som var kl 13.30, og så eggløsningssprøyte kl 22.30. Etter eggløsningssprøyte tok jeg ikke gonal-f eller fyremadel, men dette får du god instruks om :happy:

Hei august-gruppa:) Jeg var aktiv her inne i 23 da jeg etter 4-5 år med prøving endelig ble gravid! Nå ble det akkurat litt raskt bestemt å sette tilbake det siste embryoet på frys:Heartpink Tenkte jeg skulle ta det helt med ro denne gangen, jeg har ikke fortalt det til noen jeg kjenner og har forsøkt å ikke tenke på det. Meeeen, det går jo ikke! Jeg hadde innsett torsdag 28.8 av en 4 dagers morula. Så jeg er bare på dag 8, men måtte bare teste i dag tidlig. Sist fikk jeg svak strek dag 8 tror jeg. Husker at jeg ventet på at ovitrelle skulle gå ut… denne gangen har jeg ikke brukt ovitrelle. Men jeg har allerede begynt å få følelsen av at det ikke lykkes! Orker ikke tanken på å sette igang med fulle IVF prosesser igjen:arghh: så dere, som er de eneste jeg kan snakke med, noen som har fått / hørt om positiv test 8 dpo før?

Hei august-gruppa:) Jeg var aktiv her inne i 23 da jeg etter 4-5 år med prøving endelig ble gravid! Nå ble det akkurat litt raskt bestemt å sette tilbake det siste embryoet på frys:Heartpink Tenkte jeg skulle ta det helt med ro denne gangen, jeg har ikke fortalt det til noen jeg kjenner og har forsøkt å ikke tenke på det. Meeeen, det går jo ikke! Jeg hadde innsett torsdag 28.8 av en 4 dagers morula. Så jeg er bare på dag 8, men måtte bare teste i dag tidlig. Sist fikk jeg svak strek dag 8 tror jeg. Husker at jeg ventet på at ovitrelle skulle gå ut… denne gangen har jeg ikke brukt ovitrelle. Men jeg har allerede begynt å få følelsen av at det ikke lykkes! Orker ikke tanken på å sette igang med fulle IVF prosesser igjen:arghh: så dere, som er de eneste jeg kan snakke med, noen som har fått / hørt om positiv test 8 dpo før?
Ja har sett flere som har fått positiv test 8 dpo, men kan også være skygger så du må bare fortsette å teste for å vite for sikkert! Håper på det beste at det er positivt resultat for deg :smiley-angelic001

Ja har sett flere som har fått positiv test 8 dpo, men kan også være skygger så du må bare fortsette å teste for å vite for sikkert! Håper på det beste at det er positivt resultat for deg :smiley-angelic001
Ja, jeg mener også at det er flere som har fått det. Håper så veldig (selvsagt). Det var seff siste testen min. Jeg burde ikke kjøpe nye, så må jeg vente litt før neste test! Takk for svar :Heartpink

Jeg kan settes som ikke gravid :(
Vet ikke når neste forsøk blir, må få henvisning til Haugesund sykehus å ny behandling:)
Lykke til videre til dere alle <3
Det var trist å høre :Heartred Kan jeg spørre hvorfor du må «overføres» til Haugesund? Skulle jo tro når du allerede var i løpet med det offentlige i Porsgrunn at du ikke trengte henvisning på nytt?

Back
Topp