August 2024

C82 - 41 år -B1 - Medicus Bergen - Uttak nr 3 i august - Forhåpentligvis innsett nr 3 også i August.

Forventet mens er egentlig 26 juli. Men for å få starte opp igjen i august kan den tidligst komme 27 juli. Så skal gå på progrestoron fra 16-25 juli slik at mensen mest sannsynlig kommer 28 juli. Og har blitt satt opp på kontroll 2 august. ❤️
Gjør ingenting om mens kommer en dag før, du melder bare inn til klinikken at du fikk mens 27 juli… de har ofte god margin på UL etc

Ja, enig. Det er veldig bra! Har hatt forsøk ved privat klinikk og, og der var årsaken til at embryoene våre ikke ble dyrket til blasto at innsett da hadde falt i helg. Ikke akkurat det verste utfallet, sammenlignet med de som får forsøk avbrutt pga helg osv, men det irriterte oss der og da.
Så drøyt at de ikke kunne bli dyrket engang. På medicus i Oslo har de iallefall embryologer som er der i helg.

Gjør ingenting om mens kommer en dag før, du melder bare inn til klinikken at du fikk mens 27 juli… de har ofte god margin på UL etc
Nei de var veldig strenge på det. Men det går uansett fint siden det i dag er 27 og mensen ikke er kommet enda. Men vil tro den dukker opp i morgen eller mandag siden jeg gikk på progrestoron til og med torsdag ❤️

Augustjenter :smiley-bounce016 Nå nærmer det seg oppstart for flere av oss!

Hvordan går det med dere? Håper alle har fått slappet av litt og fått litt sol og d-vitaminer i ferien. August er måneden vi skal bli gravide hele gjengen!:Heartred

Her har det vært en veldig fin sommer totalt sett, og føler jeg har fått ny energi til å gå løs på nye ivf-eventyr :laughing002:dance018 gjennomførte hysteroskopi forrige uke og skal ha endometrietest hos Aleris i morgen, og fredag skal jeg ha samtale med Medicus for å planlegge videre behandling. Regner med at mensen kommer ca 3. august, så det tilsier innsett rundt 20. august hvis det blir samme rytme som tidligere.

Hvordan går det med dere? Håper alle har fått slappet av litt og fått litt sol og d-vitaminer i ferien. August er måneden vi skal bli gravide hele gjengen!:Heartred

Her har det vært en veldig fin sommer totalt sett, og føler jeg har fått ny energi til å gå løs på nye ivf-eventyr :laughing002:dance018 gjennomførte hysteroskopi forrige uke og skal ha endometrietest hos Aleris i morgen, og fredag skal jeg ha samtale med Medicus for å planlegge videre behandling. Regner med at mensen kommer ca 3. august, så det tilsier innsett rundt 20. august hvis det blir samme rytme som tidligere.
Trengte energien din i dag, takk! :Heartred
Godt å høre at du har hatt en fin sommer!

Jeg venter fortsatt på mens etter aborten. Har begynt å spotte litt for noen dager siden, og det er tegn til friskt blod, men det kommer liksom ikke ordentlig i gang. Håper jeg begynner å blø snart. 50/52 dager siden aborten i dag.

Men ellers er jeg supergira, lenge siden april og forrige innsett, så vi gleder oss til å legge dette kapittelet bak oss.

Krysser fingrene for at august blir en bra måned for alle! :Heartred

Trengte energien din i dag, takk! :Heartred
Godt å høre at du har hatt en fin sommer!

Jeg venter fortsatt på mens etter aborten. Har begynt å spotte litt for noen dager siden, og det er tegn til friskt blod, men det kommer liksom ikke ordentlig i gang. Håper jeg begynner å blø snart. 50/52 dager siden aborten i dag.

Men ellers er jeg supergira, lenge siden april og forrige innsett, så vi gleder oss til å legge dette kapittelet bak oss.

Krysser fingrene for at august blir en bra måned for alle! :Heartred
Gikk på en liten psykisk smell ved blendahvit gravidititetstest i juni etter innsett av en perfekt 5AA blastocyst. Men har hjulpet med litt ferie :Heartred

Oi så lenge, hva sier klinikken? Er det «vanlig» at det tar så lang tid å få tilbake mens? Hvor langt i graviditeten hadde du kommet?
Dere skal ha fryseforsøk ikke sant? :Heartred

Gikk på en liten psykisk smell ved blendahvit gravidititetstest i juni etter innsett av en perfekt 5AA blastocyst. Men har hjulpet med litt ferie :Heartred

Oi så lenge, hva sier klinikken? Er det «vanlig» at det tar så lang tid å få tilbake mens? Hvor langt i graviditeten hadde du kommet?
Dere skal ha fryseforsøk ikke sant? :Heartred
I infoskrivet jeg fikk fra sykehuset står at man får tilbake mensen 4-6 uker etter aborten. Jeg må nesten ringe de i morgen. Vi var på privat UL 10+0 da MA’en ble oppdaget. Klumpen vår ble målt til 9+2.

Har ikke snakket med klinikken så mye. Har informert de om MA’en før sommerferien, fikk da beskjed om å ta kontakt ved første mens, og planen er nytt innsett nå i august. Fryseforsøk, ja :)

Håper veldig at dere lykkes snart! Får du scratching samtidig med endometrietesten din?

I infoskrivet jeg fikk fra sykehuset står at man får tilbake mensen 4-6 uker etter aborten. Jeg må nesten ringe de i morgen. Vi var på privat UL 10+0 da MA’en ble oppdaget. Klumpen vår ble målt til 9+2.

Har ikke snakket med klinikken så mye. Har informert de om MA’en før sommerferien, fikk da beskjed om å ta kontakt ved første mens, og planen er nytt innsett nå i august. Fryseforsøk, ja :)

Håper veldig at dere lykkes snart! Får du scratching samtidig med endometrietesten din?
For min del tok det 57 dager før jeg fikk mensen etter abort (utskrapning) ved MA 8+1 i desember.

Så trist! :Heartred Er det første MA/SA eller har dere hatt flere?
Har faktisk hatt to scratchinger i juli allerede :laughing002 en gang hos en privat gynekolog jeg bestilte time hos for second opionion rett etter negativ test og ferieoppstart hos Medicus, og en gang hos Aleris da jeg var på hysteroskopi forrige uke.. tenker kanskje det holder :cool:
Krysser fingrene for oss begge! :Heartred:Heartred

Har faktisk hatt to scratchinger i juli allerede :laughing002 en gang hos en privat gynekolog jeg bestilte time hos for second opionion rett etter negativ test og ferieoppstart hos Medicus, og en gang hos Aleris da jeg var på hysteroskopi forrige uke.. tenker kanskje det holder :cool:
Hadde en tidlig SA i oktober i fjor (etter vårt 1.innsett), men da var det ikke noe tull med syklusen i etterkant.

Da tror jeg at du er scratchet nok, ja! :D Veldig spennende med ekstra tiltak/behandling før neste innsett

Takk for at du deler din erfaring :Heartred Jeg har lest forumet opp og ned og ser at det kan variere veldig, så jeg er ikke bekymret sånn sett. Kan høre med sykehuset i morgen hva de tenker :)
Håper du får mensen snart så dere kan komme i gang igjen! Og krysser det jeg har for at den sitter neste gang ❤️

Hadde en tidlig SA i oktober i fjor (etter vårt 1.innsett), men da var det ikke noe tull med syklusen i etterkant.

Da tror jeg at du er scratchet nok, ja! :D Veldig spennende med ekstra tiltak/behandling før neste innsett
Ok! Ja, jeg hadde en MA i fjor sommer men det kom ut etter at jeg sluttet på progesteron og ingen tull med syklus i etterkant for meg heller. Men kroppen tar vel den tiden den trenger i hvert enkelt tilfelle..

Ja det er kjempespennende! Håper virkelig det gjør susen!!

Fortell mer om scratching!?

Fortell mer om scratching!?
Det er når de skraper i livmorslimhinnen der egget kan feste seg, visstnok kan det gjøre at det fester seg lettere syklusen etter. Tror ikke det er noe metode for å hindre kjemisk/SA altså, mer for dem som ikke opplever at det fester seg i hele tatt..

Her kom mens i dag, flere dager for tidlig. Regner med det er fordi jeg er kraftig forkjølet. Da settes første sprøyte menopur i morgen :)

Back
Topp