August 2024

Det er jo helt utrolig at de ikke har åpent i helg når de vet selv hvor mye penger vi bruker, og at det har mye å si for kvaliteten. Og er det virkelig ingen private som har åpent i helg?
De sier de har en vaktordning på helg, men når man er i situasjonen og ber om det så sier de at de ikke har det likevel! Virker som det er kun i tilfeller der man typ risikere å miste alle eggene hvis de ikke tas ut. Men jeg har fått beskjed om at fryseforsøk avbrytes hvis det faller på helg

De sier de har en vaktordning på helg, men når man er i situasjonen og ber om det så sier de at de ikke har det likevel! Virker som det er kun i tilfeller der man typ risikere å miste alle eggene hvis de ikke tas ut. Men jeg har fått beskjed om at fryseforsøk avbrytes hvis det faller på helg
De burde ha noen som jobbet helger. Jeg blir målløs, vi betaler tross alt enorme summer

Wow! Det er jo veldig bra!!
Ja, enig. Det er veldig bra! Har hatt forsøk ved privat klinikk og, og der var årsaken til at embryoene våre ikke ble dyrket til blasto at innsett da hadde falt i helg. Ikke akkurat det verste utfallet, sammenlignet med de som får forsøk avbrutt pga helg osv, men det irriterte oss der og da.

Ja, enig. Det er veldig bra! Har hatt forsøk ved privat klinikk og, og der var årsaken til at embryoene våre ikke ble dyrket til blasto at innsett da hadde falt i helg. Ikke akkurat det verste utfallet, sammenlignet med de som får forsøk avbrutt pga helg osv, men det irriterte oss der og da.
På medicus så timer de uttak sånn at de ikke får innsett på helg, men deg betyr jo også at uttak skjer når det ikke er optimalt. Ganske drøyt.

Og du måtte likevel betale full pris for det? Det kan vel ikke være sånn at de kan kreve det!?
De mente at tidspunkt for uttaket ikke hadde noe å si og at det var min eggkvalitet. Men fikk et helt annet resultat andre runde da eggene ble tatt ut mange dage før, pluss at embryologen bekreftet det jeg trodde. Etter MA og tilslutt et vellykket svangerskap og 5 blasto på frys orket jeg ikke å ta kampen..

De mente at tidspunkt for uttaket ikke hadde noe å si og at det var min eggkvalitet. Men fikk et helt annet resultat andre runde da eggene ble tatt ut mange dage før, pluss at embryologen bekreftet det jeg trodde. Etter MA og tilslutt et vellykket svangerskap og 5 blasto på frys orket jeg ikke å ta kampen..
Godt å få den bekreftelsen/innrømmelsen i det minste. Og forstår veldig godt at du ikke orket å ta kampen :Heartred Altfor tøff og belastende denne prosessen!

Sniker her, som skal i gang i september. Så utrolig kjipt! Hvilke dager er det som er best for uttak, i følge embryologen? Og hvilke Medicus-klinikk brukte du? :)

Oslo, embryologen mener det er best å ta ut dag 10-12, men det er jo andre ting som må styre uttak også, antall og størrelse på folikkel etc. Min erfaring er at de private klinikkene først og fremst er opptatt av å få syklusene til å passe inn i åpningstidene.

Oslo, embryologen mener det er best å ta ut dag 10-12, men det er jo andre ting som må styre uttak også, antall og størrelse på folikkel etc. Min erfaring er at de private klinikkene først og fremst er opptatt av å få syklusene til å passe inn i åpningstidene.
Skjønner, takk! Skulle tro det var muligheter i helg når man går privat og betaler dyrt, så skikkelig dumt at det ikke er sånn.

Ved fryseforsøk tror jeg ikke det er så farlig, men ved uttak har det jo MASSE å si på kvaliteten på eggene. Synes det er drøyt at de kam holde på sånn, men det er vel ingen som klager.
Det er jo helt utrolig at de ikke har åpent i helg når de vet selv hvor mye penger vi bruker, og at det har mye å si for kvaliteten. Og er det virkelig ingen private som har åpent i helg?
Ja enig, helt utrolig at de bare stenger ned i helger på bekostning av kvaliteten. Når vi betaler så mye penger som dere også skriver. Sikkert mange som klager, men samtidig har man jo da allerede betalt så ikke så mye å gjøre.

What! Så drøyt! At de har samvittighet til å ta fullt betalt når de ikke leverer 100 prosent selv!

Da har jeg vært på hysteroskopi som gikk greit, gynekologen fant ingenting og hun sa at alt så fint ut. De hadde en ledig time til endometrietest 29/7 som passer for min syklus, det blir isåfall syklusdag 21. Så da booket jeg den, så får jeg unnagjort alt av utredning i juli. Hun sa at dersom det var noen funn så kan det godt være vi rekker alt av behandling før evt innsett i august.. krysser fingrene!

Bestilt hormoner i dag, skal hente i løpet av uken. Er såååå spent! Tenk om vi får innsett også i august :smiley-angelic001
Lurer på å begynne å strikke babystrikk allerede. Er jeg gal? :hilarious:

Bestilt hormoner i dag, skal hente i løpet av uken. Er såååå spent! Tenk om vi får innsett også i august :smiley-angelic001
Lurer på å begynne å strikke babystrikk allerede. Er jeg gal? :hilarious:
Ikke gal :Heartred Jeg koser meg med å planlegge hvilken barnevogn jeg skal ha! Må være litt optimistisk, hvis ikke bryter man jo helt sammen.

Back
Topp