August 2023

Høsteple

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
De fleste har kanskje pause i juli, men jeg er i alle fall spenna klar til august! Håper flere blir med og at vi får mange fine maibarn :love7

Legg inn info som følgende:
Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett

Venter på oppstart
Engelpia - 40,barn nr 1- spiren, fer#5 Første gang i styrt syklus, medisiner :progynova, albyl e, prednisolon og cyclogest

Ciri - 39 - B2 - Medicus Stavanger - IVF Forsøk 1 - Menopur, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - krysser fingrene for oppstart i uke 34

Stimulerer

Løpejente <3 - 35 - B1 - Livio - Forsøk 5 - naturlig syklus - innsett 23./24. august
tyl

 Ruger

Ikke gravid

mamlala - 38 - barn nr 3 - Medfem i Johannesburg - kommet ut av telling. 2 år siden vi startet dette søskenforsøket - letrozole, crinone, ecotrin, prednisone, atosiban, ovitrelle og klexane - Innsett 7. august

Emblasol - 32- barn 1 - Riks - PGT FET nr 1 (har ett avbrutt forsøk bak meg i juni) - naturlig syklus med progesteron - innsett uke 32

Drikkeflaske - B1 - Livio - FER1 av IVF3 i naturlig syklus - cyclogest

30ish - 32 - B2 - Hausken - IVF #1 - progynova, gonal f, fyremadel, gonapeptyl, ovitrelle - oppstart gonal f. 12.08

Statistikern - 35 - B1 - Rikshospitalet - IVF#3 (blir innsett nr 8 etter 5 IUI) - gonapeptyl, menopur, ovitrelle, cyclogest (og albyl-e fra privat gyn)
Tigerbaby - 28 - Barn nr 2 - St.olavs - FER#5 fra ivf/icsi nr 2 med mini(hun var FER#2) - procren, progynova, cyclogest og prednisolon(uten klinikkens godkjennelse) - startet på procren i juni, skal starte på progynova i aug og har første kontroll i uke 34

Gravid

Poojenta - 36 - B13 - Klinikk Hausken - FER#3 - DHEA, gonal F, genotropin, ganirelix, gonapeptyl, ovitrelle. Oppstart 16.07

Litjmora - 42 - B2- UNN - FER #1 fra IVF #6 (av 7) - Estradot, cyclogest, albyl e, prednisolon, fragmin - (naturlig gravid før oppstart)

Månen - 34 - b1 - Medicus - forsøk nr 1 men 2 avbrutte forsøk først - gonal f/ fyremadel/Ovitrelle/duphaston - oppstart 30. juli og innsett 16. august

Maseguri - 40 - B2 - Medicus - innsett nummer to i jakten på søsken

Forhåpningsfull - 29 år - B2 - St Olavs - Fryseforsøk i naturlig syklus med blasto fra sist - innsett midten/slutten av august

87-er, 36 år. Prøver på vår første, ved St.Olavs. Dette er forsøk nr 1. Kort protokoll med uttak av 6 egg som alle ble befruktet og fryst. Første innsett i naturlig syklus 11 august. Går på Linitus nå

HappyMom86 - 37 - B3, nr1 med ny mann - St.Olavs - FER#1 - Lutinus - innsett ca uke 35

Sofia87 - 37 - B1 - Klinikk Hausken - FER#1 av IVF#5 (10.innsett totalt) - Ovitrelle, Metformin, Cyclogest, Klexane

Blomsterjenten - blir 27 i august - B1 Gonal F, Fyremadel, Otrivelle og cyclogest KK haukeland -

Avbrutt
Sekiro - 43 i august - nr.3 - Livio - nr 1

Høsteple - 33 - b1 - Medicus - Fer #2 ED - prednisolon, klexane, ovitrelle, cyclogest og estradot etter innsett

Sima - 35 - barn nr1(2) - Porsgrunn - Forsøk 1 - Menopur-Fyremadel-Ovitrelle-Lutinus - oppstart 12/8

Totalfrys

Balderina - 36 - B1 - St.Olavs - ICSI/TESA#1 - Rekovelle, Fyremadel, Ovitrelle, Gonapep

Feyra - 36 - B2 - Klinikk Hausken - IVF#5 Duostim - Meriofert, Fyremadel, Gonapeptyl - oppstart ca uke 33
Totalfrys

Last edited:
Tigerbaby - 28 - Barn nr 2 - St.olavs - FER#5 fra ivf/icsi nr 2 med mini(hun var FER#2) - procren, progynova, cyclogest og prednisolon(uten klinikkens godkjennelse) - startet på procren i juni, skal starte på progynova i aug og har første kontroll i uke 34

Dette blir vårt første forsøk etter halvannet år som prøvere. Melder meg inn her, selv om oppstart blir ganske sent i august, og første runden blir mest sannsynlig totalfrys :)

Balderina - 36 - B1 - St.Olavs - ICSI/TESA#1 - Rekovelle, Fyremadel, Ovitrelle, Gonapeptyl - oppstart ca. uke 33/34

Blir tentativt med her jeg også, har fått time til hysteroskopi om en måned, så håper håper håper at jeg får innsett i august :woot:. Vi ser litt an nå om vi får noen blastoer på frys denne runden, hvis det blir dårlig uttelling får vi vurdere om vi tar enda et uttak i august, ellers blir det FET.

Blir tentativt med her jeg også, har fått time til hysteroskopi om en måned, så håper håper håper at jeg får innsett i august :woot:. Vi ser litt an nå om vi får noen blastoer på frys denne runden, hvis det blir dårlig uttelling får vi vurdere om vi tar enda et uttak i august, ellers blir det FET.

Kan jeg spørre om årsak til hysteroskopi? ❤️

Fullt mulig det ruller over til september før innsett, men slenger meg med her i håp om at ventetiden går fortere :Heartred
Litjmora - 42 - B2- UNN - FER #1 fra IVF #6 (av 7) - Estradot, cyclogest, albyl e, prednisolon, fragmin - oppstart ca 18 August

Fullt mulig det ruller over til september før innsett, men slenger meg med her i håp om at ventetiden går fortere :Heartred
Litjmora - 42 - B2- UNN - FER #1 fra IVF #6 (av 7) - Estradot, cyclogest, albyl e, prednisolon, fragmin - oppstart ca 18 August
Da er vi 2 :hilarious:

Absolutt, bare å spørre :happy: Har mulige sammenvoksinger i livmor etter utskrapning etter fødsel, de ser i alle fall noe på ultralyd som de antar er arrvev.
Ah sånn ja ❤️ jeg har tatt vannskanning og endometrio test men ikke noe galt ❤️ håper det da sitter for deg ❤️

Så koselig at du har laget en august-tråd, Høsteple ❤️ Jeg vil gjerne melde meg inn.

Fikk mens idag og skal begynne med nedregulering på dag 22 i denne syklusen. Dette blir siste uttak offentlig, og vi har bestemt oss for å stoppe der uansett utfall. Håper selvfølgelig på at vi får noen gode embryo på frys så at ikke alt står på et (potensielt) innsett, men alt kan skje. Jeg skal prøve lang protokoll og menopur denne gangen, begge for første gang, så er spent på hvordan kroppen reagerer. Vi har hatt over 6 mån pause pga rester, utskrapning og lapraskopi, habituell abort-utredning og henvisning hit og dit, så nå håper jag vi får gjennomført.

Lykke til alle sammen! :hello2

Statistikern - 35 - B1 - Rikshospitalet - IVF#3 (blir innsett nr 8 etter 5 IUI) - gonapeptyl, menopur, ovitrelle, cyclogest (og albyl-e fra privat gyn) - planlagt uttak i uke 34

Kan vel forsåvidt settes på stimulerer/startet siden jeg allerede har begynt på sprøyter :hilarious:

Jeg kommer også luskende inn hit. Takk for at du startet august gruppe for oss. ❤️ Jeg må diskutere litt mer med fastlege i forhold til medisiner. Jeg er så usikker på blodfortynnende. På sykehuset i Ålesund så anbefaler de meg blodfortynnende etter at de fikk undersøkt morkaken til tvillingene som jeg mistet i fjor. St. Olavs har ingen planer om noe blodfortynnende, så alt henger på om jeg greier å gråte meg til å få det hos fastlegen. Aner ikke hva slags standpunkt han har til saken.

HappyMom86 - 37 - B3, nr1 med ny mann - St.Olavs - FER#1 - Lutinus - innsett ca uke 35

Hurra og takk for at du lager augusttråd for oss :hello2

Nå vet jeg ikke helt om det blir fryseforsøk på oss i august eller september, for vi avventer jo svar på litt prøver, så mulig jeg må ha noe antibiotikakur før innsett, men skriver meg uansett opp her jeg :Heartred

Sofia87 - 37 - B1 - Klinikk Hausken - FER#1 av IVF#5 (10.innsett totalt) - Ovitrelle, Metformin, Cyclogest, Klexane

Jeg kommer også luskende inn hit. Takk for at du startet august gruppe for oss. ❤️ Jeg må diskutere litt mer med fastlege i forhold til medisiner. Jeg er så usikker på blodfortynnende. På sykehuset i Ålesund så anbefaler de meg blodfortynnende etter at de fikk undersøkt morkaken til tvillingene som jeg mistet i fjor. St. Olavs har ingen planer om noe blodfortynnende, så alt henger på om jeg greier å gråte meg til å få det hos fastlegen. Aner ikke hva slags standpunkt han har til saken.

Nei vet du at de nekter alt mulig for tiden, jeg har ordnet medisiner på egenhånd, gjorde jeg med jentungen også

Sånn, da er alle ført over, håper jeg :)

Jeg fikk egen medisinplan fra medicus og det er samme opplegg som sist. Da var jeg litt skeptisk fordi slimhinnen var ikke så tykk på kontroll og de målte heller ikke før innsett, noe som var avtalen. Jeg sa ingenting der jeg lå, alt skjedde litt raskt og plutselig var kateter inne når jeg hadde forventet UL. Det har gnagd litt at det kanskje ikke var så gode forhold som legen nå i dag sier det var. Får være bedre på kommunikasjon neste gang slik at jeg slipper å tvile dersom det ikke går.

Back
Topp