August 2020 ✨

Dere med fryseforsøk i naturlig syklus. Bruker dere alle en form for støttemedisin? Har ikke fått beskjed om å bruke noen form for støtte jeg? Kanskje jeg får vite det på første ultralyd før innsett?
Eller er det vanlig med innsett uten noen form for støttebehandling??

Synes det er litt rart å ikke skulle ha det, når de fleste jeg leser om får det:nailbiting:

Dere med fryseforsøk i naturlig syklus. Bruker dere alle en form for støttemedisin? Har ikke fått beskjed om å bruke noen form for støtte jeg? Kanskje jeg får vite det på første ultralyd før innsett?

Synes det er litt rart å ikke skulle ha det, når de fleste jeg leser om får det:nailbiting:

Fikk resept på Lutinus samtidig som jeg fikk brev med info om fryseforsøk i naturlig syklus. Ingenting galt med meg, så tror det bare er for sikkerhets skyld. Kan være verdt å høre med klinikken hvorfor du eventuelt ikke er satt opp på noe støttemedisin, har også inntrykk av at dette er veldig vanlig.

Brukte ingenting første gang. De to andre gangene tror jeg at jeg fikk resepten på innsett, uten at de hadde snakket noe om det før. Du var hos Hausken sant? Bare send de en melding om du er nysgjerrig tenker jeg :)

Brukte ingenting første gang. De to andre gangene tror jeg at jeg fikk resepten på innsett, uten at de hadde snakket noe om det før. Du var hos Hausken sant? Bare send de en melding om du er nysgjerrig tenker jeg :)
Tilhører Hausken ja. Skal sende dem en melding jeg. For stod ingenting i brevet om fryseforsøket at jeg skal ha noen støtteo_O

5. dag på stimulering i dag. Skal på kontroll mandag, syklusdag 10. Godt å være i gang, men stresser også litt kjenner jeg. I dag når jeg kom hjem oppdaget jeg at Menopuren (ferdigblandet) sto på kjøkkenbordet, og for en gangs skyld skinte solen inn de store vinduene. 28 grader var det, og den skal oppbevares ved maks 25 :eek: Etter å ha google som en gal får jeg inntrykk av at en liten stund med litt høyere temperatur ikke kan skade, men blir så stresset. Kanskje melde Hausken? Jaja håper bare jeg klarer å ta Fyremadel hver dag 7:30 frem til mandag, redd for å gå på en smell der i helgen (godt sovehjerte). Syns det er alt for mye rom til menneskelige feil i denne prosessen :hilarious:

God kveld :) Noen andre som kjenner bivirkninger på letrozol? Jeg er småkvalm og småsvimmel, kan selvsagt, være tilfeldig.

Jeg er og i naturlig syklus. Spurte litt om støttemedisin da vi planla forsøket, fikk følgende beskjed:
- progesteronstøtte kan tas, men er ikke nødvendig. Kunne ta det om jeg ville for å føle meg trygg
- evt støttebehandling for slimhinnen avklares på UL

skal forøvrig ta eggløsningssprøyte for å ha full kontroll med når eggløsningen skjer.

lykke til :) blir spennende å følge flere i samme situasjon!

Fikk lutinus i første forsøket og cyclogest nå til andre. Cyclogest er visst høyere dose progesteron. Spurte ikke hvorfor de valgte annerledes denne gangen men gjør ikke meg noe siden jeg selv mistenker lav progesteron pga kort lutealfase og spotting :) hadde lav progesteron på blodprøver jeg tok i ifbm. utredningen for 4 år siden men gyn mente den var bra nok.

Yay! Da skal jeg inn for egguttak i dag. På min første kontroll på mandag hadde jeg rundt 9 eggposer av ok størrelse, så ble satt opp på uttak allerede denne fredagen. Jeg er veldig spent og har knapt sovet i natt Uff! Men vi satser på at uttaket går rolig for seg og at alle eggene har utviklet seg godt siden mandag.

Yay! Da skal jeg inn for egguttak i dag. På min første kontroll på mandag hadde jeg rundt 9 eggposer av ok størrelse, så ble satt opp på uttak allerede denne fredagen. Jeg er veldig spent og har knapt sovet i natt Uff! Men vi satser på at uttaket går rolig for seg og at alle eggene har utviklet seg godt siden mandag.
Lykke til!! 9 eggposar høyrest topp ut. :joyful:

Masse lykke til! Dette går så fint :D

Har noen rukket å søke og fått innvilget politiattest nå i sommer?

Vi hadde ikke fått med oss lovendringen, og søkte nå, samme dag som jeg ringte inn mensen - litt bekymra for at behandlingstiden hos politiet er for lang :confused:

Vi hadde ikke fått med oss lovendringen, og søkte nå, samme dag som jeg ringte inn mensen - litt bekymra for at behandlingstiden hos politiet er for lang :confused:
Whaaat, hadde heller ikkje fått med oss dette og klinikken har heller ikkje sagt noko om det... :banghead: Me får senda inn søknad i dag då, satsar på at det ordnar seg. Me har formelt vore fertilitetspasientar i mange månader då, så kanskje det er eit krav til nye pasientar etter 1. juli?

Lykke til!:Heartred

Whaaat, hadde heller ikkje fått med oss dette og klinikken har heller ikkje sagt noko om det... :banghead: Me får senda inn søknad i dag då, satsar på at det ordnar seg. Me har formelt vore fertilitetspasientar i mange månader då, så kanskje det er eit krav til nye pasientar etter 1. juli?
Har heller ikke hørt noe om dette, har du fått beskjed fra klinikken Apekatten?o_O

Har heller ikke hørt noe om dette, har du fått beskjed fra klinikken Apekatten?o_O
Fikk beskjed av klinikken at det var nye regler fra 1. Juli ja. De tipset om at behandlingstiden var kortest ved elektronisk søknad og attest, men at vi burde skyndte oss. Fikk beskjed over mail da vi hadde søkt at forventet behandlingstid er 14 virkedager - som er for sent :( krysser fingrene for at det går raskere!

men anbefaler alle som skal igjennom forsøk nå å søke asap!

Fikk beskjed av klinikken at det var nye regler fra 1. Juli ja. De tipset om at behandlingstiden var kortest ved elektronisk søknad og attest, men at vi burde skyndte oss. Fikk beskjed over mail da vi hadde søkt at forventet behandlingstid er 14 virkedager - som er for sent :( krysser fingrene for at det går raskere!

Vi er forøvrig ikke nye pasienter - fryseforsøk, så er i arkivene allerede...

Gikk inn for å se nå, men det står at det trengs en bekreftelse på formålet med attesten.. Hva har du lagt ved her da?

Lykke til, krysser fingre for masse flotte egg:p:)

Back
Topp