August 2016

Det var da virkelig ikke det jeg hadde håpt for deg :eek: Cyster er ikke morsomt, og bare ordet kreft kan vel skremme de fleste... Hvor lang tid tar det å få svar på prøven?
Jeg håper og tror at det er helt ufarlig og at dette bare var et lite hikk på veien til bebisen din :)
Nei da er vi to :( jeg har hatt nok med det stygge ordet der å gjøre de siste 1-2 årene (innad i familien) så jeg velger å ikke gidde å tenke på det, jeg håper og satser på at dette bare er noe uskyldig.. smøre på litt tålmodighetskrem! ;) får svar ila tidlig neste uke for vi må vite det før fredag så ikke de tiner opp egg dagen før innsett hvis det ikke kan bli innsett. Er igrunn ganske nervepirrende! Jeg, som du, tenker at dette bare er et teit hikk på veien ❤❤

Fikk ikke akkurat så mange gode nyheter i dag, men 1 egg hadde blitt befruktet av 9 (ja, for de hadde funnet 2 til). Hun mente at de andre var for umodne til å la seg befrukte. Ikke så rart kanskje siden mange av eggposene var på 9-12 mm på siste kontroll... men...hun sa også at de skulle la eggene ligge i tilfelle de hadde gått glipp av befruktningsøyeblikket. Hva enn det betyr... kan de ikke se om det har blitt befruktet...??? :rolleyes:
Aah, det var jo gjerne ikke den beskjeden man kunne ønsket seg, men vet du det ene egget skal du ruge på!! ❤ ikke skjønte jeg helt det med å gå glipp av befruktning øyeblikket men håper det betyr at det kan bli flere egg :) :)

Tok en test dag 5 og 7-8.. Ingen positive. Så vet ikke om jeg gidder å ta flere jeg, før HCG blodprøve på onsdag 24..
Er så delte meninger , men vet du hvordan man teller? Er det fra dagen man setter inn , eller dagen etter?

Jeg teller ikke rugedager for jeg mener personlig det er litt intetsigende ettersom egget kan være forskjellig antall dager gammelt ved innsett. Derfor teller jeg DPO. Dager siden eggløsning, som da begynner med 1 DPO dagen etter uttak.
Jeg er 9 DPO i dag, men kun på rugedag 4 ettersom jeg satt inn 5-dagers egg :)
Hvor mange dager er det siden uttaket ditt?
Jeg har opplevd tidligere at jeg først får klart svar 12 DPO.
Mye mulig du har testet litt for tidlig for å kunne vite sikkert :)

Jeg teller ikke rugedager for jeg mener personlig det er litt intetsigende ettersom egget kan være forskjellig antall dager gammelt ved innsett. Derfor teller jeg DPO. Dager siden eggløsning, som da begynner med 1 DPO dagen etter uttak.
Jeg er 9 DPO i dag, men kun på rugedag 4 ettersom jeg satt inn 5-dagers egg :)
Hvor mange dager er det siden uttaket ditt?
Jeg har opplevd tidligere at jeg først får klart svar 12 DPO.
Mye mulig du har testet litt for tidlig for å kunne vite sikkert :)

Skal vi se, det er 11 dager siden jeg tok ut egg . Altså onsdag 10 aug, så satt jeg inn på fredag 12, etter altså 2 dager. Da var det 4 delte egg og klasse 2 fikk jeg beskjed om. De sa det ikke var så bra, så er vel derfor jeg ikke tør å håpe for mye heller ..

Jeg hadde veldig ømme bryster , men det har gått mere vekk .
Vet at når jeg har vært gravid før så har det tatt litt tid før HCG har økt mye .

Skal vi se, det er 11 dager siden jeg tok ut egg . Altså onsdag 10 aug, så satt jeg inn på fredag 12, etter altså 2 dager. Da var det 4 delte egg og klasse 2 fikk jeg beskjed om. De sa det ikke var så bra, så er vel derfor jeg ikke tør å håpe for mye heller ..

Jeg hadde veldig ømme bryster , men det har gått mere vekk .
Vet at når jeg har vært gravid før så har det tatt litt tid før HCG har økt mye .

Da er du 11 DPO, og for mange vil det være for tidlig for positiv test. Håper det dukker opp to streker på testen din neste uke :)

Da er du 11 DPO, og for mange vil det være for tidlig for positiv test. Håper det dukker opp to streker på testen din neste uke :)

Ja, jeg får se om jeg klarer å drøye til blodprøven på onsdag. Det er vel det sikreste uansett?
Jeg har ei jeg kjenner som begynte å blø før test dag, selvom hun brukte vaginal tabletter . Da hadde det gått galt.

Herregud som jeg håper på det! Vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal få timene til å gå! Dette er jo nesten verre enn de to ukene man venter etterpå! Jobber de på laboratoriet på søndager også?
På min klinikk (offentlig) så er bioingeniøren på laboratoriet på søndager også for å sjekke alle eggene i vaemeskapet pluss de begynner på opptiningen av fryseegg som skal inn på mandagen. :)

Ja, jeg får se om jeg klarer å drøye til blodprøven på onsdag. Det er vel det sikreste uansett?
Jeg har ei jeg kjenner som begynte å blø før test dag, selvom hun brukte vaginal tabletter . Da hadde det gått galt.

Får ikke sikrere svar enn blod nei :) De tar ikke BP der jeg er, så får nøye meg med test på testdato. Testdatoen min er satt veldig sent denne gangen, så om det ikke går regner jeg med å få mensen før den dagen for å si det sånn. Min vanlige IKM er hele fem dager før testdato :p

På min klinikk (offentlig) så er bioingeniøren på laboratoriet på søndager også for å sjekke alle eggene i vaemeskapet pluss de begynner på opptiningen av fryseegg som skal inn på mandagen. :)

Ut i fra det jeg har lest på nettet ( :rolleyes: ) så sjekkes eggene en gang om dagen. Men vet jo ikke hva de gjør i Porsgrunn da:)

Får ikke sikrere svar enn blod nei :) De tar ikke BP der jeg er, så får nøye meg med test på testdato. Testdatoen min er satt veldig sent denne gangen, så om det ikke går regner jeg med å få mensen før den dagen for å si det sånn. Min vanlige IKM er hele fem dager før testdato :p
Min normale syklus er alt fra 7-8 uker til 12 uker mellom hver gang. Helt håpløst !! Men blødning vil vel komme før nå antar jeg ??

Min normale syklus er alt fra 7-8 uker til 12 uker mellom hver gang. Helt håpløst !! Men blødning vil vel komme før nå antar jeg ??

Ja, om forsøket er negativt vil nok blødningen komme rett etter medisinslutt. I lange sykluser er det EL som er forsinket. Dagene mellom EL og mens er så og si like mange hver måned uansett :) Det vanlige er 12-15 dager :)

Ja, om forsøket er negativt vil nok blødningen komme rett etter medisinslutt. I lange sykluser er det EL som er forsinket. Dagene mellom EL og mens er så og si like mange hver måned uansett :) Det vanlige er 12-15 dager :)

Ja, jeg vet jeg har helt unormal syklus til vanlig. Har jo nesten knekt meg når det går mot 12 uker og ikke gravid.

Måtte bruke tabletter for å få mens før forsøket nå.

Ja, jeg vet jeg har helt unormal syklus til vanlig. Har jo nesten knekt meg når det går mot 12 uker og ikke gravid.

Måtte bruke tabletter for å få mens før forsøket nå.

Jeg hadde veldig lange sykluser selv da jeg var yngre og ikke-prøvende. Siste årene har det stabilisert seg på 28-33 dager. Min lutealfase er alltid 13 dager, med kun noen få unntak de siste årene, derfor tviler jeg på at mensen lar vente på seg helt til 18 DPO som er testdato om dette ikke går veien..

Jeg hadde veldig lange sykluser selv da jeg var yngre og ikke-prøvende. Siste årene har det stabilisert seg på 28-33 dager. Min lutealfase er alltid 13 dager, med kun noen få unntak de siste årene, derfor tviler jeg på at mensen lar vente på seg helt til 18 DPO som er testdato om dette ikke går veien..
Riktig riktig. Jeg er så dårlig på alt dette jeg altså .. Lærer mye inne her
Jeg får bare vente i spenning enda

Helt ny på forumet men tror dette er rett sted for meg i forhold til hvor vi er i prosessen :) Første runde med IVF og hadde uttak på fredag - 6 egg og kun et befruktet. Får beskjed i morgen tidlig om det blir noe innsett men forventer egentlig at det ikke blir noe tur til Haugesund. Kan vel si at dette ikke har vært den beste helgen i mitt liv og at jeg var helt clueless til hvor stor påkjenning denne prosessen faktisk er både fysisk og mentalt :depressed:

Helt ny på forumet men tror dette er rett sted for meg i forhold til hvor vi er i prosessen :) Første runde med IVF og hadde uttak på fredag - 6 egg og kun et befruktet. Får beskjed i morgen tidlig om det blir noe innsett men forventer egentlig at det ikke blir noe tur til Haugesund. Kan vel si at dette ikke har vært den beste helgen i mitt liv og at jeg var helt clueless til hvor stor påkjenning denne prosessen faktisk er både fysisk og mentalt :depressed:
Sender deg en stor klem og krysser fingrene for at det der er gullegget! :)

Lykke til :)

Back
Topp