Ariell98 sin dagbok

Glemte litt av dagboka :hilarious:
BABY ER HER :Heartred

Jeg skrev i fødetråden på skjult, men jeg limer bare inn her!

Kjønn: gutt

Termin: 8. februar

Dato født: 3. februar

Uke+dag: 39+5

Klokkeslett: 22:58

Vekt: 3215 g

Lengde: 49 cm

Hodeomkrets: 34

Forløsningsmetode: vaginal fødsel

Smertelindring: epidural

Annet du ønsker å fortelle:

Våknet lørdag morgen med uregelmessige rier og rosa slim. Dro på sykehuset litt før 16, da var jeg 3-4 cm :Dkastet mye opp under riene under hele fødselsforløpet. Men det var hele veien veldig god fremgang! Litt badekar, og så gikk vannet mens jeg kastet opp på tur opp av badekaret :hungover: Så fikk jeg epidural ca kl 20. Da var jeg allerede 8 cm! Epiduralen funket dessverre kun på halve kroppen. Men jeg fikk bedre pauser. På et eller annet tidspunkt fikk han elektrode på hodet. Når jeg var 9 cm fikk jeg pressetrang, men baby lå ikke riktig plassert så jeg fikk ikke presse. Jeg måtte endre stilling for å svekke pressetrangen så jeg hang over en ball formet som en peanøtt i senga. Det hjalp ikke stort og jeg sa «men hva venter vi på? Jeg kjenner han kommer ned!!» så etter en liten stund så sjekket de igjen og joda, full åpning og han var på tur ut! Så da fikk jeg presse. Jeg ville presse på siden (jeg ville ligge på siden hele fødselen egentlig), for det føltes mest naturlig der og da. Presset i ca 25 min før han kom ut sammen med masse fostervann som kom overalt! :oops: Han gråt med en gang, og fikk ligge på brystet mitt. Morkaka kom ut ganske lett, mannen klipte navlesnoren :Heartred

Det første jeg sa var «jeg gjorde det, jeg klarte det! Jeg fødte babyen vår!» :love7Han føltes som en liten geléklump og han var helt våken og kikket på oss. Ammet liggende.

Litt rift som jordmor sydde, grad 2. kjennes helt ok nå. Apgar score var 9-10-10

Utrolig utfordrende, smertefull og heftig opplevelse. Verdt hvert sekund, selvfølgelig :Heartpink

IMG_1838.jpeg


Nå vil verdens nydeligste og godeste gutt amme, så da settes vel denne dagboka på pause :Heartred Tenk så utrolig at denne dagboken startet med min tredje spontanabort. Og nå er jeg mamma for alltid.
 
Gratulerer så mye ❤️❤️
 
Back
Topp